Now Coverversion

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af Stevi »

Ja, det er vel ikke en coverversion som sådan, men tjek lige Dúné - Remember Valentina fra deres nyeste plade. Musikpolitiet er vist ikke kommet helt til bunds i sagen, men Muse har ringet og vil gerne have Uprising tilbage...
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af Max Power »

[youtube]c2MgwAJrfXo[/youtube]

Chris Cornell - Billie Jean

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Stevi"]Ja, det er vel ikke en coverversion som sådan, men tjek lige Dúné - Remember Valentina fra deres nyeste plade. Musikpolitiet er vist ikke kommet helt til bunds i sagen, men Muse har ringet og vil gerne have Uprising tilbage...[/quote]

Altså, den tunge shuffle har de til fælles, og der er da stilmæssige ting i guitar og vokal, der er ret meget inspireret af Muse, men selve sangen synes jeg ikke er en kopi. Vi er slet ikke ovre i Alphabeat-vi-hugger-lige-et-omkvæd-fra Whitney-Houston-land efter min mening.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af MacG »

[quote="Max Power"][youtube]c2MgwAJrfXo[/youtube]

Chris Cornell - Billie Jean[/quote]

Så foretrækker jeg denne fremfor ham Düstermulen..:

[youtube]u778gSi94N4[/youtube]

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af Stevi »

[quote="sørendybdal"][quote="Stevi"]Ja, det er vel ikke en coverversion som sådan, men tjek lige Dúné - Remember Valentina fra deres nyeste plade. Musikpolitiet er vist ikke kommet helt til bunds i sagen, men Muse har ringet og vil gerne have Uprising tilbage...[/quote]

Altså, den tunge shuffle har de til fælles, og der er da stilmæssige ting i guitar og vokal, der er ret meget inspireret af Muse, men selve sangen synes jeg ikke er en kopi. Vi er slet ikke ovre i Alphabeat-vi-hugger-lige-et-omkvæd-fra Whitney-Houston-land efter min mening.[/quote]
Prøv at lytte på guitarriffet til sidst i begge sange og fortæl mig så at det da ikke er tyvstjålet?

Edit: Hvad er det med Alphabeat?? Fortæl, fortæl :D :twisted:
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af sørendybdal »

Tyvstjålet, hmmm ... man kan i hvert fald godt høre, hvad de har modelleret det riff efter ...

Alphabeat-gate er som følger:
"Love sea" vs. Whitney Houston: "How will I know".
De lavede den også med "The spell" og klaverriffet fra Cut ´n´ move: "Get serious" - men der spurgte de vist om lov først.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af Stevi »

[quote="sørendybdal"]Tyvstjålet, hmmm ... man kan i hvert fald godt høre, hvad de har modelleret det riff efter ...

Alphabeat-gate er som følger:
"Love sea" vs. Whitney Houston: "How will I know".
De lavede den også med "The spell" og klaverriffet fra Cut ´n´ move: "Get serious" - men der spurgte de vist om lov først.[/quote]
Ahh, ja, det er rigtigt med de to numre...

Jeg synes nu at guitarriffet sammenholdt med beatet og vokalharmonierne er mere end mit musikpoliti-øre kan klare. Og det kan nu ellers klare meget ;-)
Men to each his own!
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af GodSpeedDK »

Fra gårsdagens X-Factor; et mash-up af Seasick Steve's 'Last Po' Man' og Blackstreet's 'No Diggity', fremført af Chresten:

[youtube]E50N30t4KKc[/youtube]

:thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Fra gårsdagens X-Factor; et mash-up af Seasick Steve's 'Last Po' Man' og Blackstreet's 'No Diggity', fremført af Chresten:

:thumbup:[/quote]

Hehe - ikke ringe. Men trucker-kasket og en stemme, der ville egne sig bedst til country? Hvad laver den slags nu i X-Factor? Det er måske ligefrem værd at se i år?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]Fra gårsdagens X-Factor; et mash-up af Seasick Steve's 'Last Po' Man' og Blackstreet's 'No Diggity', fremført af Chresten:

:thumbup:[/quote]

Hehe - ikke ringe. Men trucker-kasket og en stemme, der ville egne sig bedst til country? Hvad laver den slags nu i X-Factor? Det er måske ligefrem værd at se i år?[/quote]

Nah ... der er et par stykker, der er værd at se og høre på (Stephanie's version af Björk's 'Jóga', også fra i går, for eksempel), men det ender nok med, at de interessante og originale indslag bliver sorteret fra, henad vejen. Det er jo desværre hr. og fru Danmark, der sidder og ser med, og som i sidste ende bestemmer vinderen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]Fra gårsdagens X-Factor; et mash-up af Seasick Steve's 'Last Po' Man' og Blackstreet's 'No Diggity', fremført af Chresten:

:thumbup:[/quote]

Hehe - ikke ringe. Men trucker-kasket og en stemme, der ville egne sig bedst til country? Hvad laver den slags nu i X-Factor? Det er måske ligefrem værd at se i år?[/quote]

Nah ... der er et par stykker, der er værd at se og høre på (Stephanie's version af Björk's 'Jóga', også fra i går, for eksempel), men det ender nok med, at de interessante og originale indslag bliver sorteret fra, henad vejen. Det er jo desværre hr. og fru Danmark, der sidder og ser med, og som i sidste ende bestemmer vinderen.[/quote]

OK - så nøjes jeg som sædvanlig med bare at se de YouTube-klip folk alligevel poster på Facebook, så får jeg kun det gode og det sjove :lol:

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Coverversion

Indlæg af Max Power »

[quote="MacG"][quote="Max Power"]

Chris Cornell - Billie Jean[/quote]

Så foretrækker jeg denne fremfor ham Düstermulen..:

[youtube]u778gSi94N4[/youtube][/quote]

Tjaaeh, i hvert fald anderledes omend en smule corny.
Sidstnævnte ER selvfølgeligt også vanskeligt at undgå, når man insisterer på at optræde iført ukulele og lyserød skjorte.

Omvendt går det ellers tydeligvis kræsne publikum jo helt over gevind i uartikulerede bifaldstilkendegivelser, så det kan jo godt være, at du har fat i noget der ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen