Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

OK. Det lyder godt! Vi må se, hvad der sker.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NN: Nu faldt jeg i den fælde at bestille et enkelt potmeter i CTS-stil til min Jazzmaster, men selvølgelig er det for stort til slagpladen.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

NN: Kvinder. De er så fucked up at det overgår al rimelig forstand.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"]NN: Nu faldt jeg i den fælde at bestille et enkelt potmeter i CTS-stil til min Jazzmaster, men selvølgelig er det for stort til slagpladen.[/quote]

Sådan er det med Japan og USA dele.

Hverken US AVRI pickup covers passer i en japan slagplade, ej heller pots... Pickupcovers passer så heller ikke til et sæt SD Antiquity. Jeg endte med at file i pickupcoversne, for at kunne få det til at passe.
Det er så irriterende når man sidder med det. Hvis du kan fremskaffe en rundfil, så er det nu hurtigt klaret det hul. Det har jeg gjort en del gange efterhånden.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"][quote="VilhelmNielsen"]NN: Nu faldt jeg i den fælde at bestille et enkelt potmeter i CTS-stil til min Jazzmaster, men selvølgelig er det for stort til slagpladen.[/quote]

Sådan er det med Japan og USA dele.

Hverken US AVRI pickup covers passer i en japan slagplade, ej heller pots... Pickupcovers passer så heller ikke til et sæt SD Antiquity. Jeg endte med at file i pickupcoversne, for at kunne få det til at passe.
Det er så irriterende når man sidder med det. Hvis du kan fremskaffe en rundfil, så er det nu hurtigt klaret det hul. Det har jeg gjort en del gange efterhånden.[/quote]

Det er åbenbart også hammersvært at skaffe slagplade til japanere (jeg har i hvert fald ikke haft held udover Ebay), så tror ikke jeg orker at gøre mere ud af det, end at købe et potmeter i japaner størrelse og smide det andet i byttetråden.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

[quote="GuitaRasmus"]NN: Kvinder. De er så fucked up at det overgår al rimelig forstand.[/quote]

Fucked up er måske så meget sagt, men en ordbog kunne godt nok være rart af og til.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"][quote="GuitaRasmus"]NN: Kvinder. De er så fucked up at det overgår al rimelig forstand.[/quote]

Fucked up er måske så meget sagt, men en ordbog kunne godt nok være rart af og til.[/quote]

Og jeg kan afsløre, at knap 18 års samliv ikke hjælper stort på forståelsen ... Jeg kan ikke helt beslutte mig for en smiley, så her er et par stykker, der meget godt opsummere mine ansigtsudtryk i løbet af en helt almindelig dag: :? :roll: :crazy: :eh: :problem: :s hifty: :wtf: :think: og ikke mindst: :lolno:

Men jeg ville nu ikke bytte for et romantisk forhold med en anden mand, så jeg står det igennem :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Nu er der en måned til, at jeg rejser til Australien for at studere i et halvt år. Så skal man jo bruge et visum. Det kan heldigvis lade sig gøre over nettet, da Danmark er et såkaldt kategori 1 land. Eller det burde kunne lade sig gøre rettere sagt. For efter at have indtastet mit navn, fødselsdato og pasinfo (og trippeltjekket det) kan systemet ikke "identificere" mig, og jeg må derfor ikke fortsætte ansøgningen. Jeg har derfor måttet printe hele lortet ud, udfyldt det i hånden og sender det i morgen af sted til Berlin, som skal vurdere min ansøgning. Behandlingstiden er i minimum 75 procent af tilfældene under 14 dage, men det kan også tage længere tid. Tid jeg ikke har, og nu bliver jeg sgu lidt stresset.

Kunne jeg ikke have været hurtigere ude, spørger du nok. Nej, det kunne jeg ikke, for jeg har først for ganske nyligt modtaget mit indskrivningsnummer fra det australske universitet, som jeg skulle bruge for at komme videre.

Jeg HADER ikke at have totalt kontrol og styr på sådan noget!! :angry-fire:

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Max Power »

Jeg har også ansøgt og fået visum til Australien flere gange på nettet, men har de sidste par gange bare fået rejsebureauet til at gøre det. Det kostede næsten ingenting og jeg havde det 30 min senere på mail.
Selv om du ikke har booket rejse gennem et bureau, så er jeg ret sikker på, at de fleste gerne vil gøre det alligevel for et beskedent beløb.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Var det også et studievisum eller bare et turistvisum? Og hvilket rejsebureau har du brugt?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: At skulle sætte en guitar til salg pga. økonomi. Det har jeg gået fri for indtil videre, men nu skulle det åbenbart være.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

NN: Rotter i mit køkkenskab - og rottebekæmperen er gået hjem for idag.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="GuitaRasmus"]NN: Rotter i mit køkkenskab - og rottebekæmperen er gået hjem for idag.[/quote]

:(

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]NN: Rotter i mit køkkenskab[/quote]

Fy for saten da!

Dog altid noget, at de ikke er på loftet...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Max Power »

[quote="Barf"]Var det også et studievisum eller bare et turistvisum? Og hvilket rejsebureau har du brugt?[/quote]

Hov sorry Barf, jeg havde ikke set dit spørgsmål.
Nu har du forhåbentligt i mellemtiden fået styr på det, så det er nok lige meget nu. Jeg har brugt business visa men ved som sagt at rejsebureauet kunne arrangere alle slags visa for een (mod en erkendtlighed selvfølgelig). Jeg mener, at det var Vejle Rejser sidste gang.
Ellers er der selvfølgelig en del visa"konsulenter"- og firmaer som mod betaling er behjælpelig med at skaffe visa til diverse lande, men det kan jo normalt kun betale sig, når det er sådan lidt tricky såsom Saudi, Myanmar eller lignende; det koster typisk ca. 1000kr. Australien plejer at gå uden problemer, og så gider man jo ikke betale ekstra for det.

Håber du har det fikset nu. Og rigtig god tur!! Det er et fedt land.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Hey Max

Det gør skam ikke noget. Jeg fik sendt min ansøgning til ambassaden i Berlin og fik mit visum et par dage efter. Hvorfor det ikke fungerede med online-ansøgning, står hen i det uvisse, men nu er det hele heldigvis på plads.
Og tak, jeg glæder mig også helt vildt!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"]NN: Rotter i mit køkkenskab - og rottebekæmperen er gået hjem for idag.[/quote]

Årh, nej mand. Det er fandeme et udueligt lortedyr. Nøj, hvor er de klamme. Bummer.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"][quote="GuitaRasmus"]NN: Rotter i mit køkkenskab - og rottebekæmperen er gået hjem for idag.[/quote]

Årh, nej mand. Det er fandeme et udueligt lortedyr. Nøj, hvor er de klamme. Bummer.[/quote]

Ja, ja, og ja. Nu fik jeg heldigvis rottefængeren ud i dag, og han har sat fælder op, og fået sat en håndværker igang med at udbedre skaden - de havde gnavet sig igennem betonen (!) ved faldstammen i kælderen.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Frost »

NN
Har lige fået en parkeringsbøde i forbindelse med en aftenparkering på barmarken ved filmbyen i Århus.
En smule uforstående, da jeg havde opfattelsen af at det var et frit område at parkere i :angry-fire:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Telemaster"][quote="GuitaRasmus"]NN: Rotter i mit køkkenskab - og rottebekæmperen er gået hjem for idag.[/quote]

Årh, nej mand. Det er fandeme et udueligt lortedyr. Nøj, hvor er de klamme. Bummer.[/quote]

Ja, ja, og ja. Nu fik jeg heldigvis rottefængeren ud i dag, og han har sat fælder op, og fået sat en håndværker igang med at udbedre skaden - de havde gnavet sig igennem betonen (!) ved faldstammen i kælderen.[/quote]

Der har ikke været nogen rotter i fælden - men her til aften mødte jeg så en rotte i køkkenet, da jeg gik ud for at gå i køleskabet!! Ad! Nu har jeg flyttet fælderne, det var slet ikke det skab jeg troede de var i - de er kommet ind fra den modsatte side.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen