POD HD eller lign. modellering som main rig?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: POD HD eller lign. modellering som main rig?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Madmax25"]Godt at høre. Hvis ikke der bliver annonceret noget bedre på NAMM om et par uger, så overvejer jeg også seriøst at hoppe med på vognen. Især nu hvor Line 6 er begyndt at lave "How To" YT videoer, hvor det ikke ser HELT så kompliceret ud, at lave en patch fra bunden...

Hvis det kommer så langt, så kunne jeg godt tænke mig at spørge dig om, hvordan du har sat POD'en op (global settings, input settings osv. osv.)

Bruger du den direkte i en monitor? Med forstærker, kabinet og mikrofon emulering slået til?[/quote]

Hej Madmax. :)

Jeg har sat Pod'en op med global settings som følger:

Input 1: Guitar
Input 2: Variax

(Fungerer kun med enkeltamp setups - ellers skal input 2 være "same". Problemet er at hvis man kører monoamp, dobler den inputgainen, hvis den står på "same", så alting har en tendens til at overstyre)

Input z: 230 k (1m fungerer også, men der er liiiige nok top til mig) - det kan man gøre pr. patch, hvilket jeg synes er bedst - f.eks. gør det bestemt ikke noget med 1m til Vox cleans.

Ellers bruger jeg den bare straight ind i monitoren (med amp, cab og mic modellering), med en linie videre til mixeren. Det fungerer skidegodt, men det er også en åndssvagt fed monitor (Yamaha DXR10 - de varmeste anbefalinger herfra. Den har SÅ meget kraft-og basoverskud at man på ingen måde kan forstå at den kun vejer 11kg, og har en 10" højtaler - den er på 1100(!) watt).
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: POD HD eller lign. modellering som main rig?

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Madmax25"]Godt at høre. Hvis ikke der bliver annonceret noget bedre på NAMM om et par uger, så overvejer jeg også seriøst at hoppe med på vognen. Især nu hvor Line 6 er begyndt at lave "How To" YT videoer, hvor det ikke ser HELT så kompliceret ud, at lave en patch fra bunden...

Hvis det kommer så langt, så kunne jeg godt tænke mig at spørge dig om, hvordan du har sat POD'en op (global settings, input settings osv. osv.)

Bruger du den direkte i en monitor? Med forstærker, kabinet og mikrofon emulering slået til?[/quote]

Hej Madmax. :)

Jeg har sat Pod'en op med global settings som følger:

Input 1: Guitar
Input 2: Variax

(Fungerer kun med enkeltamp setups - ellers skal input 2 være "same". Problemet er at hvis man kører monoamp, dobler den inputgainen, hvis den står på "same", så alting har en tendens til at overstyre)

Input z: 230 k (1m fungerer også, men der er liiiige nok top til mig) - det kan man gøre pr. patch, hvilket jeg synes er bedst - f.eks. gør det bestemt ikke noget med 1m til Vox cleans.

Ellers bruger jeg den bare straight ind i monitoren (med amp, cab og mic modellering), med en linie videre til mixeren. Det fungerer skidegodt, men det er også en åndssvagt fed monitor (Yamaha DXR10 - de varmeste anbefalinger herfra. Den har SÅ meget kraft-og basoverskud at man på ingen måde kan forstå at den kun vejer 11kg, og har en 10" højtaler - den er på 1100(!) watt).[/quote]

Hej

Er der noget til hinder for at køre hd500 direkte i mixer og så have guitarlyden i aktiv monitor
Sammen med hvad man nu ellers har i monitor

Det er det scenarie jeg kan falde for

SeniorFisker

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: POD HD eller lign. modellering som main rig?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SeniorFisker"]


Hej

Er der noget til hinder for at køre hd500 direkte i mixer og så have guitarlyden i aktiv monitor
Sammen med hvad man nu ellers har i monitor

Det er det scenarie jeg kan falde for

SeniorFisker[/quote]

Ikke det fjerneste - vi har bare ikke nok sends på vores mixer. ;-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: POD HD eller lign. modellering som main rig?

Indlæg af Madmax25 »

Fedt, tak for tips. Det med input settings har jeg godt læst mig til nogle steder nu, lidt ærgerligt at det ikke fremgår mere tydeligt af Line 6's egen dokumentation (manualen...).

Jeg går ud fra, at output står på Studio/Direct eller hvad det nu hedder?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: POD HD eller lign. modellering som main rig?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Madmax25"]Fedt, tak for tips. Det med input settings har jeg godt læst mig til nogle steder nu, lidt ærgerligt at det ikke fremgår mere tydeligt af Line 6's egen dokumentation (manualen...).

Jeg går ud fra, at output står på Studio/Direct eller hvad det nu hedder?[/quote]

Yessir - det andet lyder bestemt ikke som man forventer en guitarforstærker skal gøre, hvis den går direkte ind i FRFR.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen