Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Urup »

[quote="Odgaard"]Ntk: jeg er ikke bygget til at være vågen efter kl. 22. Jeg er heller ikke bygget til at spise 80 skiver flæsk. Kan man have flæsketømmermænd?[/quote]


Jeg vågnede også med seriøse flæsketømmermænd. Mit hjerte er vokset 10% fra i går til i dag.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Swampthing »

NTK : Det stinker helt vildt i en minkfarm, også i deres pauserum.


Sent from my iPhone using Tapatalk

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af DarkoPage »

NTK: Har fået tilbudt en '67 Gretsch "Monkees model" eller en '69 SG Special i bytte for min '75 Les Paul Deluxe, men jeg har ikke mulighed for at prøve begge inden jeg rigtig bestemmer mig… Dilemma!

ARGH!!! What to do?!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

[quote="DarkoPage"]NTK: Har fået tilbudt en '67 Gretsch "Monkees model" eller en '69 SG Special i bytte for min '75 Les Paul Deluxe, men jeg har ikke mulighed for at prøve begge inden jeg rigtig bestemmer mig… Dilemma!

ARGH!!! What to do?![/quote]

Det lyder som om, du har bestemt dig for at vælge en af de to? I så fald ville jeg vælge den af dem, der adskiller sig mest fra, hvad du ellers har. Bare for at have noget forskelligt at vælge imellem. (og dermed ville jeg vælge Gretschen) :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Jeg ville beholde Laskepølsen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af DarkoPage »

Ja, jeg bytter mig helt sikkert til én af de to, da jeg ikke rigtig kan blive venner med Lars Poul. Den er sindsygt fed at spille på, men jeg er ikke videre begejstret for lyden.

De har jo næsten den samme værdi de 3 guitarer vil jeg sige (plus, minus et par tusinde), og måske Gretsch'en er lidt dyrere, da der ikke blev lavet så mange af lige netop den model. Men jeg har lidt en ting for SG'en, da jeg har GAS'et efter lige netop noget Gibson med P90 i et stykke tid, og jeg tænker også at den er lidt nemmere at sælge videre, HVIS jeg skulle gå hen og blive træt af den.

Men nu må vi se... Jeg skal prøve SG'en først, da den er tættere på, og hvis jeg synes om den, og den anden part selvfølgelig synes om min guitar, så bli'r det nok den. Men jeg er splittet! :?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK:

Hiwatts er f...´me nogle underlige maskiner.

Også at lytte til.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]NTK:

Hiwatts er f...´me nogle underlige maskiner.

Også at lytte til.[/quote]

Hvorfor? :)

Nu er jeg jo den glade ejer af en gammel Hiwatt, og med en mild grad af OCD, kommer jeg lidt i bukserne hver gang jeg ser ind i sådan en.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Tjah, nu skal sådanne betragtninger selvfølgelig altid tages helt og holdent som et udtryk for personlig opfattelse. Men allerførst synes jeg, at det er en meget "bright" forstærker - også selv om jeg har fjernet det mest indlysende bas-cut i den. Nu ved jeg, at forforstærkeren i Hiwatts har været lavet lidt forskelligt gennem tiden. Men denne - en DR103 fra omkring 1975 - er ihvertfald meget bright. Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, som synes dét. Og "svaret" til sådan en ytring er som regel noget i retning af, at "disse forstærkere er "voiced" efter at passe sammen med Fane-enheder, som så altså tilsyneladende skulle være den magiske ingrediens, som så - vupti, får dem til at lyde helt fantastisk. Hmm...??? Jeg tror nok, at jeg personligt ville foretrække en forstærker, som i noget mindre grad var afhængig af specielle "magiske" højttalere for at lyde hæderligt. Mit 2x12" kabinet med to gamle Celestions, der ellers plejer at lyde nogenlunde fornuftigt med de fleste forstærkere, resulterer ihvertfald i en ikke videre magisk kombination med denne forstærker.

Dernæst synes jeg, at det er en underlig "stiv satan" at spille på. Nu skal jeg på ingen måde prøve at lægge skjul på, at mit ideal nærmest er at kunne "plugge direkte i udgangsrørene", sådan at man har rent hul igennem til at kunne "føle" dem med fingrene og dermed kunne forme sin forvrængning med anlagsdynamikken. Sagt lidt anderledes foretrækker jeg den simplest mulige forforstærker, som komprimerer lyden så lidt som muligt. Dér må man sige, at frk. Hiwatt er skruet noget anderledes sammen. Det er som om, at man har læsset en masse ret kompliceret elektronik ind mellem input og effektforstærker, som gør, at forstærkeren ikke er ret anslags-dynamisk - det virker nærmest som om, at den "kæmper" for at holde sig ren på en lidt kunstig måde. Og når den endelig må overgive sig, sker det ikke ligefrem på den mest graciøse facon. Og endelig er jeg ikke vild med dén måde, som dens tonekontrollen er EQ´et på. Der kommer lige som ikke "det rigtige" frem, når man drejer på dem.

Men flot bygget - dét er den! At man så skal have bygget et spændingsdobler-kredsløb ind i dens bias-kredsløb for at få rørene til at køre hæderligt, og at den er forsynet med for små skærmgittermodstande... ja, det er jo så måske ikke lige så forbilledligt. Men flot bygget - dét er den!

NTK: Du er jo bassist! For de lyder til gengæld fedt til bas...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af DarkoPage »

Jeg vil faktisk give dig ret i mange af tingene mht. lyden. Den kan godt være noget "steril" at spille på sådan en. Den er MEGET clean, og det kan godt kræve noget drejen på tonekontrollerne for at finde en lyd man kan li'. Jeg spiller også selv med masteren skruet helt op, eller i hvert fald næsten helt op, og jeg synes da at jeg efterhånden har fundet en god lyd på den. Jeg har så en DR504 fra '70-'71 med tilhørende cab med de famøse enheder, men jeg ved ikke om det har noget at skulle sige. Har faktisk ikke A/B'et det med andre cabs.

Men, du skal ikke kalde mig bassist én gang til, så anmelder jeg dig til admin! :angry-devil:

:D

Townshend, Gilmour og til tider Page spillede jo alle mere eller mindre Hiwatt! ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Jamen, er de ikke også mere eller mindre bassister? :-)

Jeg synes nu nok, at billedet er en kende mere nuanceret: Page har vel altid haft supleret op med alverdens andre ting - ikke mindst Marshalls, som - på trods af, hvad nogle mener - er en helt anden kop te end Hiwatts? Og mens Gilmour måske nok i sine unge dage spændte en Fuzz Face direkte foran en Hiwatt (skinner det igennem, at jeg ikke ligefrem er ved at tisse i bukserne over hans fuzz-lyd på f.eks. "Live at Pompeii" ?), så brugte han - ihvertfald så vidt jeg har forstået konceptet - senere kun sine Hiwatts mere eller mindre som effektforstærkere, alt imens hans Alembic-preamp (i virkeligheden blot en løs forforstærker-del fra en klassisk Fender) tog sig af selve "voicing´en" af hans lyd. Som ren (!!!) effektforstærker er sådan en Hiwatt sikkert en fin ting! Senere er han vist også røget på Fender-forstærkere, er han ikke? I don´t know...

Og Townshend... Oh, well - han er vel bare så døv, at han ikke kan høre, hvordan tingene lyder? Han skal nok bare have den forstærker, der kan spille højest, så han kan høre bare lille smule af den... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

SpritOrglet
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af SpritOrglet »

[quote="Sasha"]Tjah, nu skal sådanne betragtninger selvfølgelig altid tages helt og holdent som et udtryk for personlig opfattelse. Men allerførst synes jeg, at det er en meget "bright" forstærker - også selv om jeg har fjernet det mest indlysende bas-cut i den. Nu ved jeg, at forforstærkeren i Hiwatts har været lavet lidt forskelligt gennem tiden. Men denne - en DR103 fra omkring 1975 - er ihvertfald meget bright. Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, som synes dét. Og "svaret" til sådan en ytring er som regel noget i retning af, at "disse forstærkere er "voiced" efter at passe sammen med Fane-enheder, som så altså tilsyneladende skulle være den magiske ingrediens, som så - vupti, får dem til at lyde helt fantastisk. Hmm...??? Jeg tror nok, at jeg personligt ville foretrække en forstærker, som i noget mindre grad var afhængig af specielle "magiske" højttalere for at lyde hæderligt. Mit 2x12" kabinet med to gamle Celestions, der ellers plejer at lyde nogenlunde fornuftigt med de fleste forstærkere, resulterer ihvertfald i en ikke videre magisk kombination med denne forstærker.

Dernæst synes jeg, at det er en underlig "stiv satan" at spille på. Nu skal jeg på ingen måde prøve at lægge skjul på, at mit ideal nærmest er at kunne "plugge direkte i udgangsrørene", sådan at man har rent hul igennem til at kunne "føle" dem med fingrene og dermed kunne forme sin forvrængning med anlagsdynamikken. Sagt lidt anderledes foretrækker jeg den simplest mulige forforstærker, som komprimerer lyden så lidt som muligt. Dér må man sige, at frk. Hiwatt er skruet noget anderledes sammen. Det er som om, at man har læsset en masse ret kompliceret elektronik ind mellem input og effektforstærker, som gør, at forstærkeren ikke er ret anslags-dynamisk - det virker nærmest som om, at den "kæmper" for at holde sig ren på en lidt kunstig måde. Og når den endelig må overgive sig, sker det ikke ligefrem på den mest graciøse facon. Og endelig er jeg ikke vild med dén måde, som dens tonekontrollen er EQ´et på. Der kommer lige som ikke "det rigtige" frem, når man drejer på dem.

Men flot bygget - dét er den! At man så skal have bygget et spændingsdobler-kredsløb ind i dens bias-kredsløb for at få rørene til at køre hæderligt, og at den er forsynet med for små skærmgittermodstande... ja, det er jo så måske ikke lige så forbilledligt. Men flot bygget - dét er den!

NTK: Du er jo bassist! For de lyder til gengæld fedt til bas...

:-)[/quote]

Troede nærmest jeg var alene i verden med meningen om at en Hiwatt var en stram kælling. Men du beskriver min oplevelse ned til mindste detalje. :D

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Jamen, er de ikke også mere eller mindre bassister? :-)

Jeg synes nu nok, at billedet er en kende mere nuanceret: Page har vel altid haft supleret op med alverdens andre ting - ikke mindst Marshalls, som - på trods af, hvad nogle mener - er en helt anden kop te end Hiwatts? Og mens Gilmour måske nok i sine unge dage spændte en Fuzz Face direkte foran en Hiwatt (skinner det igennem, at jeg ikke ligefrem er ved at tisse i bukserne over hans fuzz-lyd på f.eks. "Live at Pompeii" ?), så brugte han - ihvertfald så vidt jeg har forstået konceptet - senere kun sine Hiwatts mere eller mindre som effektforstærkere, alt imens hans Alembic-preamp (i virkeligheden blot en løs forforstærker-del fra en klassisk Fender) tog sig af selve "voicing´en" af hans lyd. Som ren (!!!) effektforstærker er sådan en Hiwatt sikkert en fin ting! Senere er han vist også røget på Fender-forstærkere, er han ikke? I don´t know...

Og Townshend... Oh, well - han er vel bare så døv, at han ikke kan høre, hvordan tingene lyder? Han skal nok bare have den forstærker, der kan spille højest, så han kan høre bare lille smule af den... :-)[/quote]

Jo, jeg driller også bare. ;)

Page har brugt rigtig mange andre amps, og det er nok ikke Hiwatt-lyden man tænker når man siger hans navn. Mht. Gilmour, så har han jo også nok mest brugt mindre Fender combos i studiet, men jeg er så en af dem der synes at hans lyd på "Pompeii" er for vild! Townshends lyd har jeg dog aldrig været den store fan af.

Men jeg har på det sidste fået en mindre åbenbaring når det gælder Hiwatt. Jeg tror bare lige at den skulle parres med den rette guitar. Den lyder alt for cool med min "nye" SG Special (lidt mærkeligt når man tænker på at Townshend brugte både Hiwatt og SG med P90'ere, og hans lyd er jeg, som skrevet, aldrig rigtig faldet for)! Om man så kan li' dens forvrængning er nok en smagssag.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Nej, bare fordi andre formår at få en bestemt kombination af grej til at lyde af lort, er det jo ikke nogen selvfølge, at man ikke selv kan få det til at lyde fantastisk. :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af K-P »

NTK: Søvnløshed er lort. Især når man skal op klokken 7.
Cogito sumere potum alterum

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

NTK: Håndværkere er digitale analfabeter! (I hvert fald her i området).

Ud af 5 håndværkere, jeg har kontaktet via email (de har alle sammen en hjemmeside, der oplyser en kontakt-email) har de 4 ikke svaret efter over en måned. Den femte har i følge min telefon prøvet at ringe til mig 8 gange, men åbenbart ikke overvejet, at han kunne prøve at sende mig et svar pr. mail i stedet. Det er fandme amatøragtigt - så lad da i det mindste være med at oplyse en mail-adresse, så jeg ved på forhånd, at i ikke gider arbejde for folk, der er kommet ind i det her årtusinde :(

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SpritOrglet"][quote="Sasha"] *Lang smøre om Hiwatt*

:-)[/quote]

Troede nærmest jeg var alene i verden med meningen om at en Hiwatt var en stram kælling. Men du beskriver min oplevelse ned til mindste detalje. :D [/quote]

Vi er 3. ;) Jeg synes sgu heller ikke der er meget ved den amp - den spiller sådan næsten transistoragtig clean - altså ikke lyden, men fornemmelsen. Det er næsten som at spille med strenge der lidt tykkere end ens fingre kan håndtere - den kæmper nærmest imod en.

[quote="Turtle"]NTK: Håndværkere er digitale analfabeter! (I hvert fald her i området).

Ud af 5 håndværkere, jeg har kontaktet via email (de har alle sammen en hjemmeside, der oplyser en kontakt-email) har de 4 ikke svaret efter over en måned. Den femte har i følge min telefon prøvet at ringe til mig 8 gange, men åbenbart ikke overvejet, at han kunne prøve at sende mig et svar pr. mail i stedet. Det er fandme amatøragtigt - så lad da i det mindste være med at oplyse en mail-adresse, så jeg ved på forhånd, at i ikke gider arbejde for folk, der er kommet ind i det her årtusinde :( [/quote]

Du kunne også overveje at tage din telefon eller ringe tilbage? ;)

Jeg synes helt seriøst at mail har taget overhånd. Der er lavet masser af undersøgelser der viser at emails ofte koster firmaer tusindvis og atter tusindvis af kroner, og langt hen ad vejen for det meste er ligegyldige. Grib dog knoglen, og få det klaret hurtigt - så får man også hurtigt en ide om hvem personen i den anden ende er.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Lause »

[quote="GuitaRasmus"]
[quote="Turtle"]NTK: Håndværkere er digitale analfabeter! (I hvert fald her i området).

Ud af 5 håndværkere, jeg har kontaktet via email (de har alle sammen en hjemmeside, der oplyser en kontakt-email) har de 4 ikke svaret efter over en måned. Den femte har i følge min telefon prøvet at ringe til mig 8 gange, men åbenbart ikke overvejet, at han kunne prøve at sende mig et svar pr. mail i stedet. Det er fandme amatøragtigt - så lad da i det mindste være med at oplyse en mail-adresse, så jeg ved på forhånd, at i ikke gider arbejde for folk, der er kommet ind i det her årtusinde :( [/quote]

Du kunne også overveje at tage din telefon eller ringe tilbage? ;)

Jeg synes helt seriøst at mail har taget overhånd. Der er lavet masser af undersøgelser der viser at emails ofte koster firmaer tusindvis og atter tusindvis af kroner, og langt hen ad vejen for det meste er ligegyldige. Grib dog knoglen, og få det klaret hurtigt - så får man også hurtigt en ide om hvem personen i den anden ende er.[/quote]


Tjoe.. Jeg synes nu at kontakten på mail er meget rar. For det første har man alting på skrift, for det andet er det sværere at misforstå det skrevne sprog (medmindre man virkelig vil!).


Generelt har jeg det sådan med telefoner, at de kun skal bruges til små beskeder. Bare fordi jeg har en mobiltelefon er det ikke ensbetydende med at folk kan ringe i tide og utide, eller forvente at jeg er til rådighed 24/7.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Pluto »

Håndværkere som mig er dumme. Vi regner stadig med at man kan tale sammen i en telefon og ikke behøves sidde foran den fordømte computer hele dagen. Det er ikke der man får produceret noget. Så ja vi er dumme. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Lause"]


Tjoe.. Jeg synes nu at kontakten på mail er meget rar. For det første har man alting på skrift, for det andet er det sværere at misforstå det skrevne sprog (medmindre man virkelig vil!).


Generelt har jeg det sådan med telefoner, at de kun skal bruges til små beskeder. Bare fordi jeg har en mobiltelefon er det ikke ensbetydende med at folk kan ringe i tide og utide, eller forvente at jeg er til rådighed 24/7.[/quote]

Det er da også fint nok - men det er lidt ligesom de der "deltager måske" på Facebook. Mails kræver ikke samme commitment som at ringe op, og vise at man mener det seriøst.

Og Turtle; man kan med samme logik spørge om hvorfor du har en telefon, hvis ikke du svarer den? ;)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen