Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Ahhh, ok, jeg synes bare, jeg havde set 2000 for pladespilleren og 1500 for pickup
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Nu har jeg med sikkerhed konstateret at mine paf buckers i min nye lp 7 ikke er vokset. har lige abc testet med min 59 med voksede Bare knuckle PG bLues og min strat med BK The Mule i bridge og så min r7 med BB fra gibson. Jeg kan uden problemer spille som jeg plejer med både straten og 59eren. Men r7 er ubrugelig med den opsætning jeg har. Og nej jeg spiller ikke highgain overhovedet.Mere classic rock ala tidlig Thin Lizzy olign. lyd. Oldscholl classic rock. Nå jeg havde sansynligvis skiftet pu på 57 alligevel på sigt ,men det må så blive før tid.Selve guitaren er rigtid fed, men det hylen gør det umuligt at bruge den pt. Så den må blive hjemme imorgen nat. :-(
Last edited by Pluto 9 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Ellers kan du sikkert få vokset pickupperne i 4dound. Det burde ikke koste alverden, når man lige har købt dyr guitar hos dem
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Smittefar skrev: Ellers kan du sikkert få vokset pickupperne i 4dound. Det burde ikke koste alverden, når man lige har købt dyr guitar hos dem
Muligvis. Jeg ser lige hvad jeg finder på. Køber måske et sæt Bk Stormy Monday som jeg har drømt om længe.
Men er lidt træt af at det skal være nu.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Hvordan står det til ovre i hovedstaden?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

Fint fint, politiet har sluppet jerngrebet om indre københavn tidligt i morges. Skyderiet på Krystalgade i nat, hvor en jødisk mand blev dræbt og to betjente såret, foregik i øvrigt lige overfor min stambar, hvor personale og gæster var i gang med at fejre fastelavn.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

Det er meget uvirkeligt, selvom man har været lige i nærheden. Og trist, trist, trist. 
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Har været nede ved synagogen og tænde lys for en times tid siden. Det er smukt at se så mange blomster og lys og mennesker.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Det er tragisk at det skulle ske. Men vel desværre ikke overraskende. Godt arbejde af Pet og Politiet.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Lige et link som jeg fandt til køb af bivoks og paraffin voks, til voksning af pick uper. Det kunne være nogen der går i samme tanker som mig og vil eksperimentere lidt med et hjemmevokseri.
OBS. mange af de steder man kan købe det online skal man købe 5 kg eller mere. Her kan man købe ned til 100g. ad gangen. Efter samtale med Alwan er der også nogen Matas butikker der har det, Matas Hedensted havde ikke. Jeg vender tilbage med projektet hvis det har interresse for andre.Nu er det bestilt.

http://nidaros-handel.dk/
Last edited by Pluto 9 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Lige et link som jeg fandt til køb af bivoks og paraffin voks, til voksning af pick uper. Det kunne være nogen der går i samme tanker som mig og vil eksperimentere lidt med et hjemmevokseri.
OBS. mange af de steder man kan købe det online skal man købe 5 kg eller mere. Her kan man købe ned til 100g. ad gangen. Efter samtale med Alwan er der også nogen Matas butikker der har det, Matas Hedensted havde ikke. Jeg vender tilbage med projektet hvis det har interresse for andre.Nu er det bestilt.

http://nidaros-handel.dk/
Jamen, jeg kan da så bare lige supplere med den oplysning, at jeg købte parafin og bivoks hos Matas i Skagen for måske fem år siden. Den "gode, gamle" materialist skulle ganske vist lige ud og rode lidt rundt på lageret. Men de havde det! Og han var vist lidt forundret over at høre, at det skulle bruges i forbindelse med en elektrisk guitar. Han har da i hvert fald senere hen gentagne gange spurgt til, hvordan det gik med "Beatles-projektet"...   :)   Jeg har så helt i overensstemmelse med sandheden kunnet meddele, at det skam gik fint!

Jeg købte i sin sin "et par pæne blokke" parafin - nok et sted mellem et halvt og et helt kilo - og så en bøtte med bivoks - måske 200 gram eller noget i den stil. Og jeg mener ikke, at jeg kom af med over hundrede kroner i alt.

Så hvis nogen alligevel skal - på ferie? - på de kanter, var det måske værd at tjekke? Og hils endelig den gode mand fra mig...  ;)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg fortalte den søde dame i Hedensted at jeg havde en bekendt som havde købt det ved Matas i Skagen og hun fortalte at det var fordi Matas Skagen er privat ejet, og derfor må suplere med fremmede varer.
Matas i Hedensted er så åbenbart ejet af Matas selv.
  Nu er det jeg har bestilt ikke i desideret blokke med mere i klumper ,men tror at det kan gøre det samme og det skulle være ren bivoks mm så det er sikkert vældigt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Jeg fortalte den søde dame i Hedensted at jeg havde en bekendt som havde købt det ved Matas i Skagen og hun fortalte at det var fordi Matas Skagen er privat ejet, og derfor må suplere med fremmede varer.
Matas i Hedensted er så åbenbart ejet af Matas selv.
  Nu er det jeg har bestilt ikke i desideret blokke med mere i klumper ,men tror at det kan gøre det samme og det skulle være ren bivoks mm så det er sikkert vældigt.
Ja, det er garanteret fint.

En anden mindst lige så sandsynlig forklaring på lagerbeholdningen oppe nordpå kunne nok være, at de har haft det liggende fra før, der overhovedet var noget, som hed Matas - fra dengang hvor materialisten også lige kunne klare et par reservedele til en fiskekuttermotor, og de mest solgte varer i butikken - foruden finsprit ud ad bagdøren - var Swarfega og stævnrørsfedt... :D
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Folk der har handlet med Warmoth: Hvor omstændigt er det at få halse og sådan til DK? Går og overvejer at købe en 12-strengshals af dem, men ville lige høre om folks erfaringer.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

- Øøøh..?

Nu har jeg ganske vist aldrig prøvet at bestille en hals hos dem. Men med en krop er min erfaring, at det forholder sig nogenlunde sådan her:

Man bestiller. Og så dukker sagerne op med posten.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Sasha skrev: - Øøøh..?

Nu har jeg ganske vist aldrig prøvet at bestille en hals hos dem. Men med en krop er min erfaring, at det forholder sig nogenlunde sådan her:

Man bestiller. Og så dukker sagerne op med posten.
Frygtede godt nok at jeg ville lyde som en idiot. Men jeg antager at din oplevelse kan klassificeres som positiv.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

VilhelmNielsen skrev:
Sasha skrev: - Øøøh..?

Nu har jeg ganske vist aldrig prøvet at bestille en hals hos dem. Men med en krop er min erfaring, at det forholder sig nogenlunde sådan her:

Man bestiller. Og så dukker sagerne op med posten.
Frygtede godt nok at jeg ville lyde som en idiot. Men jeg antager at din oplevelse kan klassificeres som positiv.
Ja, absolut. Det sværeste er vist at finde ud af, hvad man vil have og sørge for at få bestilt det rigtige. Derfra er tingene vist ret uproblematiske, som jeg husker det. Nu var jeg så så tilpas heldig, at den krop, jeg købte var en "færdig" krop, som var på tilbud. Så jeg slap for at skulle forholde mig til alle de options, som jeg ellers med garanti ville have fået f...ed up på én eller anden måde.  ;)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

FunkyValle skrev:
Smittefar skrev: Men det lyder som om, du er ved at smide 3500 efter en pladespiller?

Til den pris, kan du købe en ny god pladespiller i nærmest hvilken som helst retro-style, der måtte passe dig.
Jeg er ved at smide 100-200 kr efter en pladespiller og 250-400 efter en brugt pickup. Så det er ikke heeeelt så slemt.
Skulle det være en ny, så har StereoStudio en Crosley retropladespiller til 995 kr, som allerede ER på ønskesedlen. ;o)
Så er pladespilleren i hus og brugt pickup købt. Det landede på en samlet pris på 300 kr. alt i alt. Nu mangler jeg bare at modtage pickuippen (måske lander den med posten i dag) og se om skidtet så virker.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Ja, det er sguda til at leve med.

Hvad siger I? Skal knapperne på de nye stemmeskruer være guld, rosewood eller Ebony?
Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Ja, det er sguda til at leve med.

Hvad siger I? Skal knapperne på de nye stemmeskruer være guld, rosewood eller Ebony?
Billede
- Stemmeskruer? Jeg troede, det var en knagerække...

Men skal det endelig være, tror jeg, at jeg ville tage den sorte version.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen