Øveforstærker on a budget

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Øveforstærker on a budget

Indlæg af Kallum »

Ja, efter nogen års pause fra den elektrificerede elguitar kunne jeg godt tænke mig at lave noget larm igen. Jeg gider ikke at skulle spille igennem computeren, så der skal en lille øveamp til. Men hvad fanden gør man?

Den behøver ikke at kunne noget specielt, jeg er egentlig ligeglad med effekter, digitale simulationer og andre ligegyldigheder. En forstærker der gerne lyder af let presset marshall ville være at foretrække.

Er der nogen gode bud, som stadig er til at betale? Da jeg er indlagt i uddannelsessystemet i øjeblikket er finanserne ikke så store..

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af Flyveøglen »

Den her Blackstar er vildt sej:

http://www.thomann.de/dk/blackstar_ht_1r_combo.htm 

Og hvis det skal være lidt billigere er Lany Cub ikke så ringe endda:

http://www.thomann.de/dk/laney_cub8.htm 

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af Peter C »

Helt ærligt, efter jeg købte min Yamaha THR10, så spiller jeg meget mere. Den er rigtig fin.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg er smider et lod i bøtten for Yamaha THR10.. Den lyder altså bare rigtig fedt..!


Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Øveforstærker on a budget

Indlæg af Odgaard »

Jeg er tilfreds med min THR10 og en Lil'nighttrain (med attenuator) som hjemmesetup.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af Kallum »

Peter C skrev: Helt ærligt, efter jeg købte min Yamaha THR10, så spiller jeg meget mere. Den er rigtig fin.
den lyder sgu fedt, i hvert fald på youtube demo

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af Lund »

jeg ville også tage den Yamaha... eller en go gammel micro cube... THR10 er jo lidt en micro cube deluxe... koster lidt mere og kan også lidt mere.

eller evt en Yamaha THR 5 (den ville jeg selv tage - da jeg ikke har brug for så mange funktioner).
Last edited by Lund 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Guitarfix
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 9 years ago
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af Guitarfix »

Jeg synes en Fender Mustang 1 er en fed lille øveamp (og billig). Den kan programmers med utallige modeller.

Her er en god demo:



Vh
Palle
Last edited by Guitarfix 9 years ago, edited 1 time in total.
<a href="http://www.guitarfix.dk">www.guitarfix.dk</a>
Reparation og Service

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Øveforstærker on a budget

Indlæg af efrandsen »

Jeg har sådan en Blackstar HT-1. Den er jeg satmer glad for.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af Snake Boots »

Jeg har altid været glad for de små Fender Pro Jr. I mine ører lyder de lidt marshall-agtigt og jeg kunne forestille mig, at den med en celestion type højtaler ville komme uhyggelig tæt på marshall-land.

Sidste uge havde jeg et gig på en blues bar i Soho i London. Backline-amps til begge guitarister: Pro Juniors! Og det lød og fungerede super.

En brugt pro jr er mit bedste bud.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af Kallum »

øøh, en pro jr lyder måske dejligt, men spiller ALT ALT ALT ALT ALT for højt til en lejlighed..

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af Snake Boots »

Enig!! Så er modeling efter min mening det eneste, der dur. Jeg har desværre ingen nævneværdig erfaring med det.. Kunne selv godt bruge en løsning på problemet med at øve i lejlighed. 
Last edited by Snake Boots 9 years ago, edited 1 time in total.

mrkiammi
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af mrkiammi »

helt enig, en yamaha thr10, er et godt bud, har selv en THR10ch til fuldstændig silent setup, og bruger pedalboard med flat settings, den tager super godt imod analog pedaler bruger den også som primært pc lydkort, og højtaler.
og så kan du recorde directe via usb til cubase.. en dejlig lille maskine.
bemærk iøvrigt at THR5 IKKE har flat settings.
dont wait for someone else to give you something."All you ever have is your excuses or motivation. You can either sleep all day, or stay up all day. It's really all about EMPOWERING YOURSELF."

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Øveforstærker on a budget

Indlæg af Stevi »

Jeg har lige købt en Line 6 Spider IV 15. Den er med 8"-højttaler og 4 "kanaler": Clean (Blackface), Crunch (Plexi), Metal (Rectifier) og Insane (Rectifier Red). Den lyder faktisk ret fedt og den er overraskende god til pedaler. Selvfølgelig har højttaleren sine begrænsninger, f.eks. havde jeg den med i øveren, og med meget bas på Clean, brækker den sig med neck-pickuppen på en strat ved øvelokaleniveau. Men er man varsom med bassen, kan den altså sagtens være med! Jeg købte min brugt for 250 kr. Det gør den endnu federe, synes jeg.

Se bort fra det frygtelige tyske:
[video=youtube][/video]

Jeg synes også at Mustang er en fed amp, jeg ville gå efter Mustang I V2. Den lyder ihvertfald godt på demoer.
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen