Højtaler-shootout

Gathering, Mini-gathering, Flæsk-off, Vintage Show. Her snakkes der om Gearfreak-arrangementer - store som små.
Besvar
Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Højtaler-shootout

Indlæg af Lasse H »

Hej

Jeg fornemmer, at der kunne være grundlag for at mødes til en helt uformel højtaler-shootout.

En guitarhøjtaler har en stor betydning i det samlede setup for det endelige resultat, men det kan være vanskeligt og ikke mindst dyrt at tygge sig igennem de mange forskellige muligheder, der er og bliver foreslået. Derfor vil jeg foreslå, at interesserede kunne mødes og sparke dæk på hinandens højtalere og derved få afdækket rigtig meget "land" på kort tid.

For at komme alle forbehold i møde. Ja, det er vanskeligt at afprøve alle højtalere under de samme betingelser (herunder kabinet), og ikke mindst at få afprøvet alle de mange mulige kombinationer af højtalere og kabinetter der findes.

Rent praktisk kunne jeg godt stille med et tomt marshall kabinet fra 70'erne. Heri kunne vi så montere 4 højtalere ad gangen, forskellige eller ens. Man kunne muligvis lavet noget højtalerkabel, der er påloddet nogle krokodillenæb, således der kunne laves hurtig wiring. Jeg ville så i tillæg til dette foreslå, at der blev lavet en oversigt over samtlige højtalere "i puljen". Dette kunne så bruges til at formulere en rækkefølge og de mulige kombinationer, folk gerne vil igennem i løbet af en aften. Det skulle jeg gerne stå for at samle op på.

Vh
Lasse

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Højtaler-shootout

Indlæg af Lasse H »

Det ville være fantastisk, hvis det kunne foregå i et rum med god akustik for at undgå, at det bliver "rummet" vi lytter på.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Højtaler-shootout

Indlæg af Sasha »

Nu lægges der an til "en liste", hvilket i sig selv er fint nok. Men - ikke mindst baseret på tidligere erfaringer med lignende tests - jeg tror, at man skal bestræbe sig på på forhånd at barbere denne liste ned til, hvad der nok i nogles øjne vll ligne "det absolut allermest nødvendige". Jeg tror simpelthen ikke, at man formår at yde nogen form for retfærdighed overfor de involverede testkandidater, hvis man skal lytte på ret meget mere end f.eks. de fire enheder, der kunne monteres i et 4x12. Ellers bliver det hurtigt noget anuanceret skøjten hen over sagerne: "Dén er fed. Dén er fed. Dén er noget lort. Og de sidste ti magter jeg ikke rigtigt at forholde mig særligt inderligt til"...

Dette er selvfølgelig kun mit synspunkt. Andre skal være hjertens velkomne til stemme i med deres. Og også meget gerne være uenige i det ovenstående.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Højtaler-shootout

Indlæg af Lasse H »

Jamen det er da et velkomment synspunkt!

Nu lader interessen så alligevel ikke til at være så vildt stor for sådan en type arrangement.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen