Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Kallum »

Barf skrev: NA: Cyklister med elektriske hjælpemotorer, som tydeligvis ikke har brug for dem. Altså, det står dem jo frit for, men alligevel...
Jeg forstår simpelthen ikke din post.

Du har et ambivalent forhold til folk der kører på elcykel, men som sagtens kunne køre på en almindelig cykel?

Det giver ingen mening..
Last edited by Kallum 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Okay, jeg skal se, om jeg kan formulere mig lidt tydeligere så :)

Lad mig først lige slå fast, at min viden om elcykler ikke er noget at råbe hurra for, men jeg går ud fra, at det handler om hjælpemotorer (de helt små, der sidder oven på bagagebægeret), som kan bidrage til en allerede eksisterende fremdrift. Så nå jeg bliver overhalet af en umiddelbart normalbygget kvinde i 40'erne, som kører minimum 30-35 km/t på et let skrånende bakke, går jeg ud fra, at hun sagtens kunne forcere dette lille bump uden brug af assistance - måske endda med en fornuftig hastighed.

Kunne hun have haft cyklen til lån? Ja. Har jeg set flere cyklister af samme kaliber og kan dermed afvise, at det skulle være et engangstilfælde? Ja. Tænker jeg, at det er dovne mennesker, som når det bliver stejlt bare ikke rigtig gider, selvom de nok godt kunne? JA! Og dem har jeg det ambivalent med
Last edited by Barf 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Barf skrev: Okay, jeg skal se, om jeg kan formulere mig lidt tydeligere så :)

Lad mig først lige slå fast, at min viden om elcykler ikke er noget at råbe hurra for, men jeg går ud fra, at det handler om hjælpemotorer (de helt små, der sidder oven på bagagebægeret), som kan bidrage til en allerede eksisterende fremdrift. Så nå jeg bliver overhalet af en umiddelbart normalbygget kvinde i 40'erne, som kører minimum 30-35 km/t på et let skrånende bakke, går jeg ud fra, at hun sagtens kunne forcere dette lille bump uden brug af assistance - måske endda med en fornuftig hastighed.

Kunne hun have haft cyklen til lån? Ja. Har jeg set flere cyklister af samme kaliber og kan dermed afvise, at det skulle være et engangstilfælde? Ja. Tænker jeg, at det er dovne mennesker, som når det bliver stejlt bare ikke rigtig gider, selvom de nok godt kunne? JA! Og dem har jeg det ambivalent med
Er det skidesjovt at cykle på sådan en elcykel? Ja!

Ikke at jeg har én. Men jeg har da prøvet det - doven eller ej... :)
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Kallum »

Så med mindre folk kører 51/14 fix op ad de stejleste bakker der findes, er de nogen dovne svin, som bare skulle lægge sig og dø?

Alle bilister som ikke er fysisk handicappede burde vel sagtens også cykle? Der er vel ikke noget der forhindrer dem i det, udover deres egen dovenskab?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

Med mindre cyklen er tweaket (og hvem kunne dog finde på det  :angel: ) så må en motor på en elcykel ikke trække, når den kører over 25 km/h, så med 35 km/h, så tror jeg bare hun gav dig baghjul ;)  Men udover det må en cykel yde op til 250 watt og det giver dælme et godt skub.

Den med dovenskab er jo nok individuel. Personligt har jeg købt en elcykel (udover for gadget-faktoren) fordi jeg har slidgigt i knæene. Det meste af tiden kunne jeg sagtens cykle almindeligt, men jeg gjorde det meget sjældent, for hvis knæene driller halvvejs, så kunne jeg jo ikke rigtigt komme hjem. Nu kan jeg altid slå motoren på maks. hvis det kniber, så derfor bruger jeg cyklen meget, meget oftere.

Sådan er der så mange årsager til at folk vælger en cykel med hjælpemotor. Nogen gør det sikkert også af dovenskab, men jeg tør godt sige, at i de fleste tilfælde får elcykler folk ud på cykelstierne, som ellers ville have siddet i en bil eller en bus.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

Og for så at holde os til trådens emne:
NA: Jeg har fået mig en superfed mountainbike med hjælpemotor. Og det har været regnvejr næsten hver dag, jeg har været hjemme siden jeg fik den...

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Jeg har ganske rigtigt anklaget nogle for at være dovne (forbehold for skjulte skavanker og lidelser), men at de ligefrem skulle "lægge sig og dø", den må sgu stå for egen regning... Det står som sagt folk frit for, om de vil bruge ekstra penge på en (måske) unødvendig hjælpemotor eller ej, hvad end grunden for denne så måtte være, og jeg forbeholder mig såmænd bare retten til at forholde mig ambivalent til det. På samme måde som jeg har det med folkekirken, at købe kød i Netto og Gibson SG'ere :) Beklager, hvis jeg har trådt nogle over tæerne.

Hvad koster en sådan en hjælpemotor egentlig?

Og jeg er sgu ikke sikker på, at samtlige af de hjælpemotorassisterede cyklister gav mig baghjul. Ikke at jeg drøner af sted på cykelstien, for jeg sveder som et svin i løbet af nul komma fem, hvis jeg begynder at give den fuld gas, men der var en noget unaturlig acceleration og topfart på de damecykler, kan jeg sige :)
Last edited by Barf 8 years ago, edited 1 time in total.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

Jeg blev så sandelig ikke trådt over tæerne - før du kritiserede Gibson SG'er!!!

Motorer til elcykler fås som så meget andet fra billigt kinabras til dyre supermodeller. Men helt billige bliver de aldrig, mest på grund af prisen på et batteri i den størrelse. Jeg kan da nævne, at min nye cykel er sådan en her til ca. 20k, hvor batteriet alene er 1/3 af prisen:
http://www.ebikecenter.dk/elcykler/prod ... 7-detaljer

Så det er jo heller ikke noget folk bare køber fordi de er luddovne. Så kan man faktisk få en fin knallert for pengene i stedet, det er en bedre løsning til den slags folk. Jeg tror seriøst, at de fleste køber den med et håb om dermed at komme ud og cykle mere på trods af skavanker/overvægt/dårlig form/dovenskab. Om de så får den brugt er en helt anden sag :D

Jeg anbefaler at nogen følger op på det om et par måneder for at se om undertegnede stadig cykler alle steder hen, når nyhedsværdien er gået af det nye legetøj ;)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Min lille datter er til 9.-klasse-sidste-skoledag-fest ... 

Der er sket mange ting, og der har været mange begivenheder gennem de sidste 16½ år, hvor jeg har tænkt: "Neeej, hvor bliver hun altså stor", men lige præcis afslutningen af folkeskolen, markerer på en eller anden måde en lidt større milepæl, end jeg egentlig havde forventet. Oh well, det bliver sikkert toppet allerede til august, hvor hun starter på efterskole, eller senest året efter, hvor hun er gammel nok til at flytte hjemmefra :-/

NA2: Apropos efterskole ... vi har lige fået den endelige opgørelse over, hvad det kommer til at koste os: 5502,- pr. mdr. :-O Det svarer til en hæderlig, brugt guitar om måneden, i et helt år! 
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Tillykke til hende og AARRRGGGHH til dig :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

Tillykke! Det må være endnu mere vildt end efterskoleregningen.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

NA: Jeg har åbenbart købt en ramponeret Les Paul kopi, der trænger til meget omsorg. Nå men det lyder også som et sjovere efterårsprojekt end den planlagte 'færdiggørelse af efterisolering af loftet' :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: NA: Jeg har åbenbart købt en ramponeret Les Paul kopi, der trænger til meget omsorg. Nå men det lyder også som et sjovere efterårsprojekt end den planlagte 'færdiggørelse af efterisolering af loftet' :)
NTK: Det er da ikke sommervejret, som skal holde dig fra at gå i gang med projektet allerede nu.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

Helt korrekt!
Nu da jeg har afhentet guitaren, virker det ikke helt uoverkommeligt. Der skal poleres bånd, eftertjekkes lodninger og indsættes en kile på den ene side af den uoriginale (og lidt smallere) hals.
Der bliver nok tid til rockwoolsarbejdet alligevel.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: I fredags spillede vi sidste koncert med dét band, der har været mit primære de sidste 4 år. Praktisk bøvl, interne issues, og en komplet mangel på nyt materiale i en alt for lang periode, gjorde udslaget. 

Men måske var det netop fordi, det var sidste koncert, måske ramte vi bare dagen, jeg ved det ikke, men det var ubetinget det bedste, vi er sluppet afsted med til dato. Vi havde en sand fest på scenen, og folk var vilde med det. 

NA2: På mandag har jeg en prøveøver med et nyt band. Stilen er noget anderledes, tør jeg godt sige uden at rødme, og jeg er på alle måder nødt til at lægge mig i selen, hvis det ender med at blive til noget. Der skal både spilles riffs og i off-beat, og alt muligt, så den forestående weekend kommer til at gå med at forsøge at lytte numre af, og så ellers bare øve, øve, øve.

NA3: Hvis det bliver til noget, er jeg nok nødt til at gentænke mit gear, og måske skifte lidt ud hist og her. Bl.a. bliver det noget mere hi-gain, og så ved jeg ikke, om mine to primære guitarer, der begge er semi-hollow, kan stå distancen. Umiddelbart tænker jeg, at jeg kommer til at bande mig selv langt væk, for at have solgt en Les Paul for et års tid siden, som ville være helt perfekt til det her.
Last edited by GodSpeedDK 8 years ago, edited 1 time in total.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

GodSpeedDK skrev: NA3: Hvis det bliver til noget, er jeg nok nødt til at gentænke mit gear, og måske skifte lidt ud hist og her....
...bliver du måske nødt til at købe noget mere gear : :)

Held og lykke med projektet og gearindkøbet
Last edited by Odgaard 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Det lyder sgu da ellers meget spændende Godspeed - Det eneste gode ved at sælge en Les Paul er, at man ved man kommer til at købe en Les Paul mere senere.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

GodSpeedDK skrev: Bl.a. bliver det noget mere hi-gain, og så ved jeg ikke, om mine to primære guitarer, der begge er semi-hollow, kan stå distancen.
Du skal da have noget V-formet med EMG'er i!

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

Hvilke semi-hollows har du?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Det er ligemeget.

Full monty go
Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen