Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Martin60 »

NO: Blake Mills! 
Last edited by Martin60 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

Yes! Så kom posten efter et par ugers ventetid endelig forbi med Sandy Dillon´s album "Pull the Strings", som røg direkte i skuffen. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har hørt en udgivelse, som efter anden gennemspilning fik mig til at tænke: "Jeg tror, at jeg aflyser alt, jeg skal resten af dagen, og bliver hjemme og lytter til dette album". Det skulle da lige være, da jeg for snart 30 år siden erhvervede mit første VHS-eksemplar af "Jimi plays Monterey".

Men hold nu k..., Sandy - du er jo som Tom Waits og David Lynch samlet i én martret kvindekrop :heart: Tak for de hårdnakkede myrepatter!
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO1: Ferie

NO2: Årets grill-sæson sparket behørigt i gang med en omgang voodoo-marineret flanksteak.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Kallum »

NO: Neil Young, Uncle Acid and the Deadbeats og Gojira på Roskilde

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

NO: Gennemført service-tjek af min Reinau tweed bandmaster ude ved Lars R. Han har godt nok sans for detaljen! Og så var det lærerigt at få vist nogle af de små tricks til at lokalisere og ikke mindst udbedre støj/knitren af den slags som er et resultat af alm. brug.
Last edited by Snake Boots 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Snake Boots skrev: ...støj/knitren af den slags som er et resultat af alm. brug.
- øøh..?

Men send da gerne trickene videre...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Tja det drejede sig især om noget støj, som jeg troede var højtalerne (i bedste fald) eller en eller anden form for oscillation i kredsløbet. Som hovedsageligt viste sig ved høje lydniveauer eller i hvert fald 'høje indstillinger'. Allerede i førsten mail skrev Lars at det kunne lyde som støj i indgangsjackstikkene. Og det var lige præcis hvad det var! Altså støj fra de jackindgange som der ikke er plugget ind i. Jeg fik syn for sagen og så hvordan de jo meget let kan renses med et stykke stift karton el.lign. og evt. lidt kontaktrens. 

Når man nærmest intet ved om vedligeholdelse og rep. af forstærkere, ja så er sådanne små ting guld værd at vide! :-) Af alt muligt der kan være kilde til støj i sådan et dyr, og så var det netop den ene ting, som oven i købet er super let at udbedre. Fascinerende.

Så vidt jeg forstod/husker skyldes støjen at skidt og snavs sætter sig i stikket som så gør, at forbindelsen ikke vedbliver at være perfekt, hvilket viser sig ved høje lydniveauer hvor det hele vibrerer meget.

Efter at have kureret forstærkeren for denne mislyd, tjekkede Lars bl.a. rørene. Et preamprør samt et af de ene poweramprør var tydeligvis lidt 'kriminelle' (begyndende mikrofoni, og også skrat fra preamprøret), så jeg valgte selvf. at få et nyt preamprør i samt et nyt sæt poweramprør. Efter alt det var forstærkeren 'stille som sne' - også når der blev jernet til den.

Det er en befrielse med fagfolk som ikke har den der 'godt nok til jazz' indstilling, men som insisterer på, at det skal spille 100%!!
Last edited by Snake Boots 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jamen, så var det da godt, I fandt ud af det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Jeps! Jeg tror jeg vil tage mig sammen til at få min Deluxe Reverb ud til den anden Lars (Hr. Vad) så den også kan komme helt i topform. Grej som bare spiller er godt nok skønt. På den anden side er det meget sjovt at få gentagne komplimenter omk. hvordan 'rumklangen i sådan en gammel fender bare er noget helt for sig' når sagen er, at jeg for tiden bruger en digital boss pedal til formålet, he he!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO1: Et par dage i Helsinki sammen med gode venner og helt hæderligt vejr.

NO2: Fandt ved et tilfælde ud af, at Europas mest velassorterede CD- og pladebiks ligger lige rundt om hjørnet. Det er jo s..me nærmest som at komme til Mekka!

NTK: Det bliver min ruin.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: Når man sætter alt på sort, og vinder (I guess).

Købte en Boss CE-2 af en ung gut i dag. Han havde rendt rundt med den i lommen på udflugt med sin gymnasieklasse, så vi kunne mødes. Da jeg så den var den sgu lidt ilderedt: løst potmeter og switchen var sgu lidt sløj, så jeg tog en hund af prisen og smed den i tasken. Herhjemme spændte jeg møtrikken og satte en fjeder i fra en anden Boss, og så spillede den sgu bare!

Og så googlede jeg mig lige frem til, at den er fra 1980, hvilket skulle være et godt år!

NO2: Chorus er fedt!

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Chris Cornell kommer snart til koncerthuset igen, og jeg har billet.

NN: Billetlugen. Mage til uduelig pishjemmeside skal man lede længe efter!

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: Ny skive (eller digital udgivelse, eller hvad du nu vælger) fra PJ Harvey i dag! :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Fredag - Det har godt nok været en lang uge den her :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Ptessing »

NO : Saddelfile, det gør bare guitaren 1000 gange bedre.


Sent from my Hal9000 using Tapatalk

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Fredag. Jeg lægger mig lige på sofaen...
NO2: Dead Man Lee på Lygten Station i aften. Boris synger og spiller fedt, så kig forbi! Det er med med ølflasken og de dumme bemærkninger nede bagest i rummet.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Fandt lige et billede af en guitar, jeg skrabte sammen for mange år siden.

Billede

NO: Den findes heldigvis ikke mere :D   Dens største kvalitet var klistermærket.
Last edited by Odgaard 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Røsva-guy har lige været her for at se til noget vandskade i køkkenet, og han tog affugteren med sig, da han gik. Sikke dog en signet ro, der blev!

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: at spille på en guitar, der lige har fået justeret saddel og slebet alle bånd. Begge dele trængte gevaldigt. Guitaren er gået fra ok-acceptabel til virkelig behagelig.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

NO: Min gamle Deluxe Reverb! Forstår egentlig ikke hvorfor det er, jeg bliver ved med at rode rundt med alle mulige andre forstærkere. For Deluxe Reverb'en lyder simpelthen for vildt uden at kappe hovederne af første række og pisse bandmedlemmer og lydmand af. Vol på 10 og så lidt ned på guitaren, så kører bussen!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen