S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Her kan du sælge dine ting
Besvar

Vis indlægget.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af Peter C »

Hvor har du købt håndtagene henne? :)

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af munch_30 »

Peter C skrev: Hvor har du købt håndtagene henne? :)
Thomann ..... Adam Hall ......... De er virkelig god kvalitet. De originale af plastik og seks små skruer kan jeg ikke udholde ....... Sikkert bare mig :-)

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af Peter C »

munch_30 skrev:
Peter C skrev: Hvor har du købt håndtagene henne? :)
Thomann ..... Adam Hall ......... De er virkelig god kvalitet. De originale af plastik og seks små skruer kan jeg ikke udholde ....... Sikkert bare mig :-)

Tak! Dem udskifter jeg lige. Det er ikke bare dig :)

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af munch_30 »

Ingen årsag og kan dælme godt forstå, at du skifter dine håndtag ud også :-)
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af Sasha »

munch_30 skrev:
Peter C skrev: Hvor har du købt håndtagene henne? :)
Thomann ..... Adam Hall ......... De er virkelig god kvalitet. De originale af plastik og seks små skruer kan jeg ikke udholde ....... Sikkert bare mig :-)
Blot et nysgerrigt spørgsmål:

Mens jeg da principielt er helt enig med Jer i, at metalhåndtag er fedest og dem, jeg ville vælge, hvis jeg havde et direkte valg, kan jeg dog ikke helt forstå, hvad det er, I synes, er SÅ frygteligt ved de senere plastikhåndtag.  u har jeg da troligt kartet mit gamle 4x12 med plastikhåndtag rundt i de sidste ca. 25 år. Og både kabinet, håndtag, hænder og mentalhygiejne er da stadig nogenlunde intakte... ;)

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af munch_30 »

Sasha skrev:
munch_30 skrev:
Peter C skrev: Hvor har du købt håndtagene henne? :)
Thomann ..... Adam Hall ......... De er virkelig god kvalitet. De originale af plastik og seks små skruer kan jeg ikke udholde ....... Sikkert bare mig :-)
Søren skrev: Blot et nysgerrigt spørgsmål:

Mens jeg da principielt er helt enig med Jer i, at metalhåndtag er fedest og dem, jeg ville vælge, hvis jeg havde et direkte valg, kan jeg dog ikke helt forstå, hvad det er, I synes, er SÅ frygteligt ved de senere plastikhåndtag.  u har jeg da troligt kartet mit gamle 4x12 med plastikhåndtag rundt i de sidste ca. 25 år. Og både kabinet, håndtag, hænder og mentalhygiejne er da stadig nogenlunde intakte... ;)

Hej Søren.

Lad mig dele mine erfaringer. Efter at have brugt diverse Marshallkabinetter i to-tre årtier må jeg konstatere, at plastikhåndtagene bliver møre, knækker i skruehullerne, og dermed mister deres funktion. De bliver ligesom "bolsjeagtige" over tid. Det er selverfaret ved egne kabinetter og set hos mange musikkolleger. Derudover, og i tillæg hertil, er 6 skruehuller bare ikke fedt nok til alm. landevejsbrug. 

Afhjælpning: For to gange ca. 50 kr. til håndtagene, lidt flere skruer er man bare kørende. Det er funktionelt bare fedt og æstetisk ligeså i min optik.

Så primært og indlysende funktion og dernæst æstetik. 

NB. Jeg har det i øvrigt ligeså mht. plastikbagpladerne til stik osv., men det er en anden snak - don`t ge me started :-)
Last edited by munch_30 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af Sasha »

Tak for svar. That makes sense.

Så må jeg jo hellere, når jeg kommer til at sidde og kede mig en dag (så det har lange udsigter) få monteret de to gamle metal-håndtag, som jeg har liggende, på mit 4x12. Stikpladen blev skiftet for 20-25 år siden...

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af munch_30 »

Sasha skrev: Tak for svar. That makes sense.

Så må jeg jo hellere, når jeg kommer til at sidde og kede mig en dag (så det har lange udsigter) få monteret de to gamle metal-håndtag, som jeg har liggende, på mit 4x12. Stikpladen blev skiftet for 20-25 år siden...
Yes......På med dem når/hvis der er tid. 

While we're at it. Gamle originale monteres med seks skruer pr. håndtag ikke?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af Sasha »

Narh, skal man være helt pernitten, så monterede Marshall dem med seks popnitter.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af munch_30 »

Sasha skrev: Narh, skal man være helt pernitten, så monterede Marshall dem med seks popnitter
Aha. Tak for info Søren. Vidste jeg ikke.

Har set de gamle kabinetter monteret både med skruer og sågar med islagsmøtrikker og bolte. Kan jo være det er "forbedringer", der lavet på et senere tidspunkt.

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af Kuli »

Narh, skal man være helt pernitten, så monterede Marshall dem med seks popnitter.
Det begyndte de først på omkring 71-72, i 60'erne var de monteret skruer og 'islagsmøtrikker'.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af munch_30 »

Kuli skrev:
Narh, skal man være helt pernitten, så monterede Marshall dem med seks popnitter.
Det begyndte de først på omkring 71-72, i 60'erne var de monteret skruer og 'islagsmøtrikker'.
Spændende med alle disse nuancer. Tak for yderligere præcisering Kuli !

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af Sasha »

Ja, nu har jeg som tidligere antydet egentlig aldrig skruet det helt vilde på håndtagene i gamle Marshall-kabinetter. Så mit tidligere udsagn var udelukkende baseret på mine nuværende tre kabinetter (der alle er nyere), samt at have splittet et kabinet fra 1971 ad sidste år. Men den gode Kuli har utvivlsomt ret.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af Kuli »

Sådan er det i hvertfald ud fra mine erfaringer. Pt. har jeg 5 Marshall kabinetter fra 69 og ét Park fra 70, alle er med håndtag af jern som er skruet i. Jeg havde på et tidspunkt et Marshall fra 71 eller 72 med metalhåndtag, men disse var sat i med popnitter.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: S: 2 stk. Marshall MR1960BV 412`er kabinetter

Indlæg af munch_30 »

Nu med en endnu skarpere pris :-)
Kim

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen