Fretboard olie?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Martin K
Smoke On The Water
Indlæg: 55
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Fretboard olie?

Indlæg af Martin K »

Hejsa,

Det er længe siden mit sidste besøg på gear-freak.dk, men super hyggeligt at 'være her' igen, og se at stedet stadig er i live (hvor skulle jeg ellers gå hen med mine gear relaterede spørgsmål? :)

Anyways - mine tre rosewood guitarers gribebrædder er begyndt at se ganske tørre ud. Grundet travlhed på andre fronter får de ikke nær så meget spilletid som de hver i sær fortjener - det har nok en betydning. Jeg tænker, at de alle tre snart skal have noget olie. Men hvad fungerer? Har I haft god succes med nogle specifikke produkter?

På forhånd tak og god aften...
--Martin

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fretboard olie?

Indlæg af Smittefar »

Jeg bruger noget fretboard conditioner, jeg har fået sammen med et Gibson guitar pleje kit. Det virker glimrende, og den lille flaske, jeg har, ser ud til at ville holde ti år mere.

EDIT: MIn pointe ovenfor er, at jeg ikke ville bekymre mig over at betale 50 kroner for en lille flaske, selv om det virker absurd dyrt. Du bliver ikke ruineret i længden.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Fretboard olie?

Indlæg af Sasha »

Jeg købte engang en flaske palisander-olie i den lokale trælast. Jeg tror, at den kostede en tyver eller noget i den retning. I og med at behovet for olie på gribebrætter vel maksimalt beløber sig til en dråbe eller to hvert tredje år eller noget i den stil, vil jeg anslå, at denne flaske mageligt kan vare de næste syv generationer i familien eller mere. Og det virker ganske glimrende til formålet. Det samme vil jeg tro, kan siges om alverdens andre bud på diverse træ-olier...

JohnnyN
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fretboard olie?

Indlæg af JohnnyN »

Lemon Oil til guitar er det sikre, men også lidt dyrt. Set i forhold til hvor lidt der skal til har det dog mindre betydning - selv en lille flaske holder i mange år.
Jeg er dog begyndt at bruge Gorgomyte fra GHS - det er en imprægneret klud der også renser gribebrættet ganske effektivt.
Venligst
Johnny Nielsen

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fretboard olie?

Indlæg af Jacob »

Jeg bruger et eller andet "fretboard oil" fra Fender (endda med Custom Shop logo på  :cool:  ). Jeg mener jeg gav 45kr.  - af den simple årsag at det stod først på hylden i 4sound. 

Den holder vel de næste 10 år, med den mængde der er i ..

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Fretboard olie?

Indlæg af FunkyValle »

Jeg har en Dunlop Lemon Oil, som jeg købte for mindst 10 år (og vist også en del år mere) siden. Indtil videre har jeg brugt ca halvdelen...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fretboard olie?

Indlæg af Rasmus »

Jeg har en Dunlop Lemon Oil, som kostede 75kr for præcis 10 år siden!!! Den er næsten Tom.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen