Ny forstærker, men hvilken?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af FunkyValle »

Hejsa.

Jeg er i gang med at nedskalere på forstærkerfronten, da jeg er træt af at transportere mit 4x12 kabinet rundt til øver og jobs.
Jeg går efter en lille combo med 1x12 enhed i. Jeg mic'er alligevel op til stort set alle jobs alligevel.

Alt drive og andre effekter ligger i mit Nova System, så jeg søger en "one trick pony", der kan spille en dejlig varm clean lyd.
Musikstilen cover pop/rock.

Lige for tiden har jeg lånt Smittefars Studiotone, og den gør umiddelbart jobbet rigtigt godt. Der er en anden studiotone til salg på dba til 4.000 kr.
Men vil også gerne høre om der er andre veje, jeg med fordel kan kigge.
Jeg har set, at der er en Tweed Tone 18 fra Woodstock Guitars til salg indenfor mit budget også. Men kender ikke noget til forstærkeren endnu. Nogle her, der kender den?

Budgettet er i omegnen af 5.000 kr og jeg vil helst købe fra en på Sjælland pga logistikken...
Jeg køber helst brugt!
Last edited by FunkyValle 7 years ago, edited 1 time in total.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af Odgaard »

Lidt flere specifikationer:

Skal den virke til rene 'baggearsjob', eller er forstærkeren altid miked up?
Effektloop ja/nej?
Nogle præferencer i forhold til lyd eller typer af forstærkere?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af FunkyValle »

Jeg mic'er næsten altid op, men mindre det er meget små jobs.
Ikke behov for effektloop.
Præf: jeg prøvede engang en Reinau og blev ret vild med den lyd. De er bare over budgettet.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af Ptessing »

Fender Bassbreaker?
Den har jeg selv kigget en del efter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af Kladen »

Må jeg forslå laney lionheart ? De fåes ned til 4000kr og lyder ganske hæderligt :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af Smittefar »

Hvad med en Blues Junior med en anden højttaler?
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af Snake Boots »

Laney eller Blues Jr. vil jeg mene er gode bud indenfor rammerne lille/kompakt, 1x12 combo, rør, <4000 kr, platform for effekter. Evt. som smittefar foreslår kombineret med et højtalerskift. Der findes mange rigtig godt lydende højtalere som kan fås for næsten ingen penge. 

Eminence Govner, Celestion seventy 80, Jensen C12K er højtalere jeg har rigtig god erfaring med i forsk. sammenhæng som har det tilfælles, at de lyder og fungerer rigtig godt og brugt kan fås for stort set ingenting. Det er gode højtalere så kan man ikke lide lyden af disse er det mere et spørgsmål om smag/behag og ikke et spørgsmål om godt/dårligt. Stock-højtaleren i en Blues Jr. er nu på ingen måde dårlig - hvis man altså er til den lyd.
Last edited by Snake Boots 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af Sasha »

OK - nu hvor vi alligevel har ramt laveste fællesnævner, som man næsten kan bruge en håndfuld tusindlapper på, kan jeg ikke holde tand for tunge længere. Jeg ville godt nok langt hellere bruge mine surt sammensparede på én eller anden (ældre) funky combo, som så til gengæld var banket sammen af nogenlunde hæderlige stumper. Et konkret bud kunne f.eks. være Kulis tilbud her:

http://www.dba.dk/guitarcombo-carlsbro- ... 023682637/

Et andet bud, som måske ganske vist ikke ligefrem nødvendigvis "gets you covered in wet pussy", men måske trods alt kunne ramme lige plet til formålet, kunne være denne:

http://www.dba.dk/guitarcombo-gibson-lab/id-1028250118/

Når det så er sagt: Hvis du synes, at sådan en Koch er fed, og der er én til salg - hvorfor hulen så ikke gå efter den?

Den førnævnte Laney er såmænd heller ikke det mest fjollede, der er sagt i denne tråd... ;)

Edit: Den dér 18 Watts Tweed Tone, du nævner - Well, jeg har det sådan lidt med den, at den kan ikke rigtigt fornærme nogen. Men dette kunne måske også vendes om og udlægges lidt som "manglende personlighed"..? Langt fra det værste, jeg har hørt. Men heller ikke en forstærker, der holder mig søvnløs om natten.
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af Snake Boots »

Jeg havde faktisk også tænkt på at foreslå den Lab Series (den ville jeg hellere have end de andre jeg foreslår) -men kom fra det da den jo ikke opfylder kravet om at være lille/kompakt.

Der er også en red knob twin til kun 3500 kr på dba som jeg måske hellere ville have, men så er vi jo igen i den tunge afdeling. :)

Skal det død og pine være ultra kompakt, combo og billigt så er der bare ikke mange (gode) muligheder.
Last edited by Snake Boots 7 years ago, edited 1 time in total.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af Snake Boots »

Den her Quilter Tone Block og et 1x12 kabinet ville heller ikke være helt skævt, givet alle betingelserne øverst i tråden dog med undtagelse af at det skulle være en combo-løsning:

http://www.dba.dk/quilter-tone-block-20 ... 028420809/

(to af mine venner har Quilter-forstærkere og de lyder altså godt)
Last edited by Snake Boots 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af Sasha »

Og det er slet ikke nogen løsning blot at skifte 4x12 kabinettet ud med f.eks. et godt 1x12 eller noget i den stil?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Ny forstærker, men hvilken?

Indlæg af FunkyValle »

Jeg ønsker en løsning, hvor jeg kan have pedalboard i den ene hånd, forstærker i den anden og guitaren på ryggen.
Så helst den lille comboløsning. ;)

Mange tak for inputs indtil nu. Har sat min Sovtek+kabinet til salg og skal lige have likviderne ind før jeg der kan købes nyt.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen