Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Lyder spændende med boost-funktionen.
Jeg overvejer kraftigt at få rustfrit stål bånd på min tele. Har du erfaring med det fra andre guitarer?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar" pid='70577' dateline='1494942580']
Der er boost på alle pickupper. Det er med blade runner vibrato system, 22 rustfrit stål bånd, satin finish i denim Blue og med parchment glasplade.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk[/quote]

Jamen, tillykke med den. Mildt sagt "meget anderledes end jeg ville have gjort det"... ;)  Men nu er det jo så heller ikke mig, der hverken skal spille på den eller betale for den.

Hvilke overvejelser ligger der specifikt bag valget af stålbånd?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg har ikke prøvet rustfri før, men mange synes, det er fedt, og nogen gange må man stole på det, når guitarbyggeren siger "Det er fedt".


Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det gjorde jeg også, da jeg fik bygget min Gus-guitar. Og det er den eneste detalje, som jeg til tider kan komme lidt i tvivl om, hvorvidt jeg ville have gjort anderledes. Her kunne man rode sig ud i en længere forklaring om, hvordan de helt klart "føles anderledes", og der kan helt klart siges både godt og skidt om dem. Men man skal i hvert fald kunne lide at skifte strenge: Hvad der ikke slides på båndene, slides til gengæld på strengene... ;)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg skifter alligevel strenge hele tiden. Jeg kan svede dem helt i stykker på et enkelt gig :-D

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Det er mit umiddelbare indtryk, at langt de fleste guitarteknikere hader stårfri bånd, da det ødelægger deres værktøj og/eller de ikke ejer det rigtige værktøj til opgaven. 
Mine bånd irrer hurtigt, så jeg er sådan set vant til bånd med en hvis modstand og ujævnhed. At de stålfri i det store hele beholder deres glatte overflade, er et kæmpe plus i min bog. Jeg har kun kortvarigt prøvet guitarer - vist alle stratocasters - med rustfri bånd, og det var en meget positiv oplevelse.

Edit: Jeg skifter også strenge mellem hvert eller i hvert fald hvert andet job, da de svedes i stykker på få sæt.
Last edited by Snake Boots 6 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Stålfri = Rustfrit stål, oder..?

;)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

Stålfri rust selvfølgelig... eller noget..  :rolleyes:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Stålfri bånd er det nye sort - Man har fundet på at bruge madpakkeelastikker. Det giver en meget vintage agtig lyd. Den er fuldstændig renset for top og attack.
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

På de første Fenderbasser var der jo også nogle bløde bakelit-sadler, så det lyder sikkert ikke så tosset.  :P

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Yndlingslågen har været på kurophold hos min gode cykel-guy og fået service og ny krankbox. Nu er den igen Byens Bedste!

NA: Han havde en majet pæn Sunn Vertik ramme og gaffel hængende ude i værkstedet, som er til salg for den rette pris til den rette køber. Der er bare ikke rigtig finans til flere cykelprojekter lige foreløbig...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Så er, hvad der kom til at beløbe sig til 18 års prøvetid, langt om længe udstået, og jeg har endelig fået "værktøj" istedet for "legetøj" til at udføre mit daglige arbejde med.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Har du fået lov til at købe et analogt kamera på arbejde?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Dog ikke. Dét ville nok nærmere være at betegne som "legetøj" i hverdagen på en gennemsnitlig mediearbejdsplads, hvor det lader til, at det gældende først og fremmest er at få "noget" (no matter what) på nettet, nærmest før det er sket i virkeligheden. Men det kunne da bestemt være fedt til nogle ting. Det er dog længe siden, at vi har haft grej som fremkaldemaskine, mørkekammer, scannere osv.

Behøver jeg at nævne, at jeg har udstyr til nok ca. tre fuldt udrustede mørkekamre stående på loftet? Meget til min frues store billigelse..?   ;)  

Nej, det handler om, at jeg har fået lov til at tage lidt forskud på glæderne ved, at alle koncernens 33 fotografer om et halvt års tid skal have nyt grej. Og vi skal alle have Nikon, idet det er dét, som de fleste allerede har. Det er kun nogle få bønder herovre, som har måttet trækkes med Canon. Én af mine Canon-plastikoptikker opgav så ævret for nyligt. Og chefen var ikke overlykkelig ved at skulle ud at investere i en ny her et halvt år før, han så igen kunne forsøge at sælge den for en slik (et godt råd: Køb aldrig aflagt pressefotograf-udstyr: "Brugt" skal tages temmelig bogstaveligt i dén sammenhæng!). Så jeg har indtil videre overtaget et sæt Nikon-kameragrej fra én af de kolleger, som desværre blev afskediget i den sidste sparerunde. Men jeg håber og tror da stadig, at jeg får helt nyt grej om et halvt års tid.

Men jeg skal da lige love for, at de dage, hvor man kunne få snart sagt ethvert kamera i hånden og derpå i løbet af et par minutter kunne gennemskue samtlige dets funktioner, er ovre. Så jeg har brugt weekenden på at pløje mig gennem en 500-siders manual til kamerahuset, en 300-siders ditto til flashsystemet, noget lignende til wifi-sendesystemet osv. osv. :s  

Men apropos analogt fotografi:

I erkendelse af at jeg ikke har fået nogen macro-optik med til mit nye udstyr, måtte jeg jo lige sætte mig ned og indfri et gammelt løfte til Mika Vandborg, mens jeg stadig havde mit gamle grej i huset:

Jeg vidste, at jeg ét eller andet sted i køkkenmøddingen havde nogle gamle dias liggende, fra første gang vi nogensinde mødtes. Det var samtidig også første gang han (dengang med hår, minus skæg) og Søren Andersen så hinanden. Stedet er Det Bruunske Pakhus i Fredericia. Og dengang, da jeg stadig havde en vis orden i penalhuset, har jeg mærket kassen med lysbillderne i "Børnerock" samt en dato, der hedder 7. juni 1988. Sidstnævnte er dog nok datoen, hvor filmen er fremkaldt. Her spillede Mika med sit band "Honolulu Pink" (og var allerede dengang giftig!) og Søren med sit band "Jolly Point". For better or - indeed - worse, er her et par eksempler på, hvordan en 15-årig, der har haft sit første kamera et års tid, så tingene:

https://photos.google.com/share/AF1QipN ... ppUzdQbzBB

Skal vi blive lidt højstemte, kunne man måske godt hævde, at det allerførste spadestik til "Electric Guitars" blev taget på denne dag for 29 år siden...

;)

Edit: Og kameraet (et Nikon), som jeg brugte dengang, har jeg faktisk endnu. Og det virker stadig!
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Dejligt billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Tak-tak!

Og klikker man på det, skulle man gerne kunne se flere af slagsen...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror, at hvis jeg leder tilstrækkeligt meget i gemmerne, så kan jeg finde nogen billeder af mig selv, der stort set ligner dem der på en prik (Jeg spillede naturligvis Flying V dengang - Jeg var jo sej) - Desværre er tilstrækkeligt meget nok i virkeligheden 'urealistisk meget'.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Nogen gange har man sgu en ret sød niece. Her efter der har været Mors Dag og Farsdag, har hun åbenbart spurgt sin mutti hvorfor, der ikke også er noget, der hedder Onkels Dag. Så bliver man da helt glad :)

NO2: Der gror åbenbart kødfarvet gøgeurt nede på Fællen, hvilket, i og med den er fredet, gør det retarderet planlagte byggeri ulovligt.

NN: Hvis jeg kender Storkapitalen ret, skal de nok alligevel få skaffet den der dispensation fra Naturfredningshurlumhej, så de får lov at bygge alligevel....

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

NO: Stort tillykke med fødselsdagen til Smittefar, som i dag runder "the big 4-0"!
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

FunkyValle skrev: NO: Stort tillykke med fødselsdagen til Smittefar, som i dag runder "the big 4-0"!
- 40...?  

- Smittefaderen..?

Narh, det kan da vist ikke passe... ;)

Nå, men et stort tillykke under alle omstændigheder. Så er der kun 25 år tilbage, til han med en vis stil kan bære det dér PRS-møbel og tilhørende clip-tuner  :D :D :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen