Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jo, den er sgu god nok

Jeg har jo altid været gammel indvendig, kroppen begynder så småt at indhente sindet

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Tillykke Smitte! Så må du godt købe dig en guitar i gave... eller, den Rahbek, er den kommet som kaldet til slaget/fødselsdagen?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Nej nej - En Rahbek tager den tid, en Rahbek skal tage - Det kan godt være, jeg er nødt til at købe en guitar til ventetiden
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

Smittefar skrev: Nej nej - En Rahbek tager den tid, en Rahbek skal tage - Det kan godt være, jeg er nødt til at købe en guitar til ventetiden
:D :D :D :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO:

Har lige til min store fryd opdaget, at én af mine yndlingsspaniere, Luis Robisco, spiller lige rundt om hjørnet på min fødselsdag. Jeg tror minsandten, at der er basis for en lille "gave til mig selv" (og fruen med) ;)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: Efter i nogle år at have været irriteret over vibratosystemet på min hjemmestrikkede Burns/tele-ting, kom jeg laaangt om længe til at tænke "gad vide om en strat-vibratoarm passer i hullet".
Jeg kan berette, at den passer, og den virker 42 gange bedre end den originale dalrekæp, som aldrig har kunnet klare mere end blide blikke gennem Hank Marvin'ske briller :)
Hvad der dog ikke kan følge med af åbenbaringer, når man køber en strat :)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: når man dammen med sin alt for store loddekolbe alligevel har held til at fikse de små printmonterede stik på babyalarmen.

...og tonekontrol sat på stratens bridgepickup - langt om længe.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

dammen? Har din dame en stor loddekolbe? Burde I ikke snakke om det?

NO: For tiden laver jeg noget, man vel næsten kan kaldes mastering. Bandet Ozz fra Houston er en Ozzy Osbourne tribute (well daahh). De er megafede, men de uploader altid de her live videoer med lyd direkte fra et videokamera. Det lyder mildest talt af hest. Så jeg har lavet meget en aftale med guitaristen (som også spiller AX8 selvfølgelig) om at jeg lige leger lidt med lyden på deres optagelser, før de lægger det op til offentligt skue. Foreløbigt er der kommet de her tre videoer ud af det. Videokvaliteten er ringe, men jeg er egentlig imponeret over, hvor god lyd, man kan få ud af kameraets mikrofon.

https://www.youtube.com/watch?v=Vz2cfle80gM

https://www.youtube.com/watch?v=-K9W9GJj9iQ

https://www.youtube.com/watch?v=sE_dDe1QhOo

Så er det spændende om den nye youtube funktion virker. DET GJORDE DEN :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Ha. "sammen" skulle der have stået :)
Ozzy-jam vil jeg lytte til i morgen. Min første tanke er helt klart, at man ikke kan få tålelig lyd af bare kameraets mikrofoner.

(Og nu snyder du vel ikke og lægger lidt ekstra guitarspor ind :p )

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg snyder aldrig  :angel:

(Og jeg kan sgu ikke spille sådan der)

Det her er samme koncert, samme kamera, før jeg begyndte at lege med :)

https://youtu.be/nCu9nmRlzc8

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: dammen? Har din dame en stor loddekolbe? Burde I ikke snakke om det?
Det er én af grundstenene i ethvert lykkeligt ægteskab:
https://photos.app.goo.gl/JQSyHs1lo0rAx5l43
:D :D :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Haha - Fedt :)

Der er kommet en ny en til listen - Her starter guitaren først ved 1:30

https://youtu.be/EJsZC70RM-k
Modded guitars were crap right out of the factory

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Skovgaard »

Et hurtigt spørgsmål nu hvor vi er inde på lodning og lykkelige ægteskaber - jeg synes min loddekolbe på 60 watt er rigelig varm til at lodde jackkabler og pickupper og påtænker derfor at købe en ny. Hvad anbefaler I at køre med? Variabel termostat, eller er 25 - 40 watt the way to go? Og hvad skal der til (ift. loddekolbe forstås), hvis jeg en skønne dag kaster mig ud i at bygge en effektpedal med lidt printplade?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jeg ville i dit sted gå efter efter et eksemplar af den helt klassiske, gule 25 Watts Antex-loddekolbe, som mange af os husker tilbage fra folkeskolens fysiklokale. Der ER en grund til, at man vælger denne til dét formål: Hvis "blomsten af Danmarks ungdom" i selv deres mest kedsomme øjeblikke kun i meget sjældne tilfælde formåede at ødelægge disse loddekolber, siger det en ting eller to om kvaliteten! At sådan en 25 watts Antex så også kan lodde stort set alt elektronik, du måtte komme i nærheden af - ikke mindst hvis man udover standardspidsen måske også investerer i en smallere - er jo alt andet lige kun et plus. Jeg har personligt bygget flere forstærkere og adskillige andre elektronikprojekter med "kun" sådan en Antex:

http://www.vejle-rc.dk/produkter/483-st ... -230v-25w/

Og jeg bruger den stadig med stor tilfredshed som "ud af huset-loddekolbe"  ;)
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Skovgaard »

Tak, der er hermed bestilt kolbe samt rensesvamp og pincetter. Man har vel kikket lidt over skulderen ;-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Selv tak.

Hvis man så ydeligere lige vil kaste sig ud i et lille projekt "pimp min Antex" og endda er i den heldige situation, at man har en anden loddekolbe, som er nødvendig, kan man med fordel udskifte den originale, lidt for korte og temmeligt stive ledning med f.eks. et stykke "dejligt blødt" gummiisoleret ledning eller anden "lækker" netledning i, hvad man nu måtte synes, er en passende længde. Man skal dog lige være opmærksom på, at det meste gummiledning, man typisk finder, nok er for tykt til at kunne bruges. Jeg ved også, at bl.a. Elektronik Lavpris plejer at have noget fleksibel (silikone?) netledning af en art, som også ville være fin til formålet.

Og jo, en god pincet er næsten uundværlig. Men som med så meget andet handler det også om at kende dens begrænsninger. Én af mine personlige små yndlingsaversioner er eksempelvis, når man åbner ét eller andet stykke aldrende elektronik, hvor man så kan se, at den sidste loddeonkel (m/k), der har været i sving, har brugt en pincet til at holde ledningerne på plads, mens vedkommende loddede, med det resultat at at der er sådan et mærke på samtlige ledninger lige ved siden af lodningen, hvor pincetten er gået gennem isoleringen, når den blev varm under lodningen... ;)  

Men med tiden får man heldigvis en vis Fingerspitzgefühl for, hvor tæt på en lodning, man kan holde med en pincet, ved en given type isolering.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

NO: Nu har jeg spillet nogle jobs med min Blues Jr, som Reinau har sat en Weberenhed og en nyt preamprør i. (kan ikke lige på stående fod huske, hvad han satte i, men jeg har det stående et sted...). Jeg er rigtig godt tilfreds med min lyd for tiden. Nu skal jeg bare have lavet et lille mod på min CS strat med et push/pull potmeter, der kan serieforbinde 2 af pickupperne. Har prøvet det i en Sandberg Strat og det var en virkelig fed feature...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO1: Det dér ferie er faktisk ikke helt dumt fundet på.

NO2: Fruen og jeg kigger i det små på hus for tiden. Vi har kig på et med underjordisk beskyttelsesrum. Sådan et "atomic shelter" må da kunne ét eller andet med guitarspil uden at forstyrre naboer, skulle man synes... ;)

NA/Q: Skal man ofre noget af sin frihed for en investering i en større bunke mursten?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg troede også I boede i hus nu :-)

Huse koster mange penge, og det hører ofringer til, men jeg må sgu indrømme, at jeg har været glad for vores valg (hus). Det er selvfølgelig ikke en uvæsentlig del af det det regnestykke, at de der unger bare er lidt nemmere at håndtere, når der er god plads.

Ferie er fedt. Jeg er lige vendt hjem fra bondegårdsferie. Det har været konge. Børnene har elsket at være tæt på dyr hele dagen, og i en tid, hvor færre og færre har en i familien med gård, er det sgu en fed måde at lære sine børn lidt om, hvor maden kommer fra.

Her er Johan ved at give grisene vand sammen med sin granfætter
Billede

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Vi boede på en gård på Falster, ca tyve kilometer fra min farmor og farfars gård, men jo jo de viste naturligvis godt, hvem mine bedsteforældre var, og de viste godt, min farfar var død for 1½ år siden.

NO2: verden er lille på landet

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen