Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

NA: Jeg er vældig fristet til at tage ind og se Elevatorfører i aften, men vejret lader til at være drøjt at træde ud i.
Cogito sumere potum alterum

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

K-P skrev: NA: Jeg er vældig fristet til at tage ind og se Elevatorfører i aften, men vejret lader til at være drøjt at træde ud i.
Jeg syntes sgu nok, jeg så dig ude i siden - var det ikke dig? Håber du kunne lide koncerten!

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

Telemaster skrev:
K-P skrev: NA: Jeg er vældig fristet til at tage ind og se Elevatorfører i aften, men vejret lader til at være drøjt at træde ud i.
Jeg syntes sgu nok, jeg så dig ude i siden - var det ikke dig? Håber du kunne lide koncerten!
Jeg endte i hvert fald med at tage afsted, så det kan meget vel have været mig, du havde spottet. Det var bestemt det hele værd!

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

@Telemaster, er det din Alwan-fuzz, man kan høre på Elevatorførers sang Anemone? Det er lige meget hvad en dejlig lyd :)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

K-P skrev:
Telemaster skrev:
K-P skrev: NA: Jeg er vældig fristet til at tage ind og se Elevatorfører i aften, men vejret lader til at være drøjt at træde ud i.
Jeg syntes sgu nok, jeg så dig ude i siden - var det ikke dig? Håber du kunne lide koncerten!
Jeg endte i hvert fald med at tage afsted, så det kan meget vel have været mig, du havde spottet. Det var bestemt det hele værd!
Dejligt, tak! :-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

Odgaard skrev: @Telemaster, er det din Alwan-fuzz, man kan høre på Elevatorførers sang Anemone? Det er lige meget hvad en dejlig lyd :)
Min Alwan-fuzz kan man høre nærmest hele tiden i Elevatorfører, men lige præcis i Anemone er det en anden dansker, der står bag: Anders Reuss. Det er den pedal, han har bygget i samarbejde med Warren Ellis (fra Bad Seeds osv.). Ellis har en oktavfuzz, som hans bror byggede til ham engang sidst i 70'erne eller deromkring. Det skulle forestille at være en Octavia-klon, men det forehavende er mislykkedes på en rigtig vellykket måde, eller sådan er historien i hvert fald. Den er så bygget af de stumper, han kunne finde rundt omkring i gamle radioer osv. Ellis har i alle årene kun haft den ene, og der har efter sigende været flere, som har forsøgt at klone den eller bygge en erstatning/spare til ham, men uden held. Jeg lånte en af Rasmus Skov til en session, og så måtte jeg have en selv. Den findes også på bas på to sange fra Fløjls nyeste EP, "Senere i sommerhus". 

Alwan-fuzzen er mere eller mindre min grundlyd med Elevatorfører, men når man skal lave SÅ meget lir, som jeg skal med Elevatorfører, så er det rart at have lidt flere farver på paletten. Reuss-pedalen er sådan en, der nærmest spiller af sig selv, og som kan lyde som om, at det hele er ved at gå i stykker. Den er slet ikke så musikalsk og dynamisk som Alwan-fuzzen. De to egenskaber er gode at have på boardet, så jeg kan veksle lidt.

Jeg har faktisk også en Alwan-Octavia på boardet, som er virkelig fed! Den larmer slet ikke på samme måde som Reuss, men er noget slankere i tonen og meget mere anvendelig i et almindeligt lydbillede. Reuss'en moser bare på, så der bliver plads. Med fingerspitzgefühl som en kuglekran, hvilket jo matcher min teknik meget godt. Ved siden af den er Alwans Octavia en true gentleman, som er noget nemmere at tale med. Jeg bruger dem til hver sin ting.

På et par jobs på touren har jeg brugt endnu en fuzz-agtig pedal, en JHS Crayon, som på papiret er LIGE det, jeg gerne vil have, men som jeg ikke rigtig at fået til at arbejde med mig. I det hele taget har jeg haft lidt knas med min lyd på touren her. Jeg tror simpelthen, mit pedalboard er for stort  :s  Det hjalp en del, da jeg satte en buffer ind efter fuzzpedalerne, men jeg var stadig ikke helt tilfreds. 

Nå, det var en længere snak - altid hyggeligt at snakke grej  :D

EDIT: Jeg ville have indsat et link til en demo af Reuss-pedalen, men glemte det. Her er den: https://www.youtube.com/watch?v=qVZDfFhit1A
Last edited by Telemaster 4 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

Tak. Og det var nu heller ikke for at forklejne resten af guitarsporene. De lyder også dejligt :)
Last edited by Odgaard 4 years ago, edited 1 time in total.


Vis indlægget.


Vis indlægget.


Vis indlægget.


Vis indlægget.


Vis indlægget.


Vis indlægget.


Vis indlægget.


Vis indlægget.


Vis indlægget.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

Odgaard skrev: Tak. Og det var nu heller ikke for at forklejne resten af guitarsporene. De lyder også dejligt :)
Haha, sådan opfattede jeg det nu heller ikke - tak!  :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

NA: jeg er sgu blevet booket til at spille et solo akustisk job. Det har jeg aldrig prøvet før. Det er egentlig noget jeg gerne har villet i er stykke tid, men jeg har ikke gjort noget ved det. Nu var der så lige nogen der var blevet brændt af af deres musiker, og så må man jo træde til. Jeg ville bare ønske jeg havde mere end to dage til at forberede mig

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

Smittefar skrev: NA: jeg er sgu blevet booket til at spille et solo akustisk job. Det har jeg aldrig prøvet før. Det er egentlig noget jeg gerne har villet i er stykke tid, men jeg har ikke gjort noget ved det. Nu var der så lige nogen der var blevet brændt af af deres musiker, og så må man jo træde til. Jeg ville bare ønske jeg havde mere end to dage til at forberede mig

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
I Søborg? Det må være noget nær årets travleste festdag, for jeg har selv fået tilbudt 4 eller 5 jobs udover det, jeg faktisk skal spille, herunder flere fra absolut vildt fremmede - bl.a. et i Søborg til en havefest, netop solo akustisk   ;)

God arbejdslyst, det er altså ret dejligt at spille i det setup, synes jeg!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Jep, det er mindre end en kilometer hjemmefra.

Jeg skal videre derfra til et bryllupsjob med Jump i Ishøj

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen