4sound lukker fire butikker - kun Kbh. tilbage

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

4sound lukker fire butikker - kun Kbh. tilbage

Indlæg af Odgaard »

https://www.bt.dk/erhverv/danmarks-stoe ... aa-naer-en

Så ryger butikkerne i Aalborg, Aarhus, Esbjerg og Odense.
Last edited by Odgaard 4 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

4sound lukker fire butikker - kun Kbh. tilbage

Indlæg af Smittefar »

Det er vildt nok. Jeg har altid haft et godt forhold til folkene i københavnerforretningen. De andre kender jeg ikke rigtig.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: 4sound lukker fire butikker - kun Kbh. tilbage

Indlæg af K-P »

Det er ærgerligt, men det undrer mig ikke. Sidst, jeg foretog en større investering i musikudstyr, blev det hos Thomann, fordi 4sound ikke forhandlede den guitar, jeg havde forelsket mig i. Og så bliver det selvfølgelig lidt svært at konkurrere.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: 4sound lukker fire butikker - kun Kbh. tilbage

Indlæg af Smittefar »

Jeg skrev det her indlæg ovre på lydmaskinen.dk - Det var svar til en, der kom ind fra højre og krævede, at vi i fællesskabets ånd skulle støtte op om de fysiske butikker

Jeg føler ikke noget som helst ansvar over for nogen af de fysiske butikker - slet ikke 4sound, der er ejet af en norsk kapitalfond. Så vil jeg hellere støtte en familieejet tysk virksomhed (Thomann). Når det er sagt, så har jeg handlet i 4sound Kbh. i 30 år, og jeg har altid følt mig godt behandlet (i guitar/PA afdelingen). Jeg kan rigtig godt lide at komme derind og snakke med nogen af de medarbejdere, jeg har kendt gennem rigtig mange år.

Men selvom jeg bor i Søborg, så er 4sound bare ikke rigtig en lokal forretning. Jeg kan tage bilen derind; det kan være en meget frustrerende oplevelse med trafik og parkering og alt det ræs. Jeg kan også vælge det offentlige, men selvom jeg har en bus lige uden for døren, der kører til Nørreport, så er det stadig en rejse på ca. 45 minutter. Så hvis der også skal være lidt tid til at snakke og prøve ting, så er en tur i 4sound et projekt, der tager mindst 2 timer. Det er virkelig svært at få til at flyve, når man er familiefar med to små børn og fuldtidsjob.

Så er der de små forretninger, som faktisk er lokale - MusicKey er midlertidigt flyttet, men det er vist tanken, at den vender tilbage til Søborg Hovedgade. Det er desværre en af de små forretninger, som har virkelig lille udvalg, der henvender sig til forældre hvis børn skal konfirmeres og have en guitar, klaver eller trommesæt. Der er nærmest ingen af deres lidt dyrere varer, der rigtig interesserer mig. Så kunne jeg jo lige smutte forbi og købe kabler, plektre, strenge eller hvad man nu lige skulle bruge. Men de har lært, at de er nødt til at have slagtilbud på konfirmationsguitaren, så alle penge skal tjenes på kabler, strenge, etc. Så det er alt alt for dyrt at handle småting der.

Det sender mig tilbage til nettet. Det er edderhyleme nemt. Jeg kan sætte mig ved min computer, efter børnene er lagt i seng. Købe alle de ting jeg lige står og mangler til fornuftige priser. Jeg køber også ind i mellem større ting, og det fungerer faktisk rigtig godt. Man får varen hjem og kan prøve den grundigt i sit eget miljø. Det giver et langt bedre billede end at prøve noget i en fysisk forretning, hvor der sidder en og spiller Stairway to Heaven virkelig højt og meget dårligt lige ved siden af. Har man nu fået bestilt noget, der alligevel ikke var det helt rigtige, så sender man det naturligvis bare tilbage igen. Det kører nemt og problemfrit. Den ret har jeg ikke, hvis jeg har købt i fysisk butik (Det har man dog altid kunnet aftale med 4sound), og jeg slipper for at afsætte to timer til at køre ind i 4sound igen.

De fysiske butikker skal byde ind med noget, jeg ikke selv kan finde ved at søge 30 sekunder på nettet. Effektpedaler i Nansensgade er et glimrende eksempel. De drenge derinde er pedalnørder i en grad, så jeg aldrig har oplevet noget lignende. Og de har et vildt udvalg af high-end pedaler, man kan prøve ved siden af hinanden. DET er noget værd. Det samme kan siges om CyberFarm. Her er der også tale om virkeligt passionerede medarbejdere (med dertilhørende kæpheste), som virkelig ved hvad de snakker om. De tilbyder mig en ekspertise, man ikke kan få foran skærmen hos Thomann.

Jeg bliver ked af det, hvis 4sound Kbh. lukker, for så vil mennesker jeg holder af miste deres arbejde. Men 4soundkæden har efter min bedste overbevisning selv smidt det hele væk. Aage Jensen og SuperSound/Eskildsen var dybt integrerede i den danske musikbranche og havde fingeren på pulsen overalt. Jeg ved ikke, hvor 4sound har fingeren, men jeg ved godt, hvor de har hovedet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen