Højtaler i Vox AC15

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Højtaler i Vox AC15

Indlæg af DarkoPage »

Hey!

Jeg har lige skiftet enheden i min stinkende almindelige kineser Vox AC15C1 fra Greenback til “den rigtige” blå Celestion, da jeg synes den grønne blev for komprimeret og mudret, lidt for hurtigt.

Det resulterede i en masse dejligt headroom og mindre mudret, mere defineret/tight bund, men også i, til min smag, lidt for hidsig top og manglende eller, i mangel af bedre ord, trælse mellemtone.

Så nu spørger jeg jer:
Findes der en gylden mellemting?

Med den blå kan jeg godt lide det ekstra headroom og den mere tight bund, og ved den grønne kan jeg godt lide mellemtonen og den knap så skarpe top.

På forhånd, tak!

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler i Vox AC15

Indlæg af JSThomsen »

Hej

Jeg ved ikke om jeg blot fortæller dig noget du allerede ved, men here goes...
Jeg kunne godt anbefale en weber blue dog eller en weber silver bell. Jeg har begge siddende i et 2x12 kabinet.
På et tidspunkt havde Watford valves en masse lydklip på deres hjemmeside af diverse højttalerenheder og det var netop den lidt "trælse" mellemtone, der gjorde at jeg valgte disse to i stedet for den rigtige blå Celestion.
De to nævnte findes i både keramiske versioner og alnico - mine er keramiske.
Ellers er der folk, der mener, at Eminence Red Fang er et godt alternativ til den blå, men jeg har ikke personlige erfaringer med den.

Mvh Jan

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler i Vox AC15

Indlæg af DarkoPage »

Tak for svaret!

Jeg har lyttet lidt på nettet, og selvom sådan noget er svært at afgøre på den måde, synes jeg, den der Red Fang lyder af en pænere Alnico Blue.

Jeg har også fået et godt øre til Celestions Alnico Gold, så jeg vil se om ikke jeg kan støve én af de to op.

Så må næste skridt være et ekstra kabinet med en god Greenback for at få det bedste af begge verdener!

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Højtaler i Vox AC15

Indlæg af Knuddi »

Jeg har en Celestion Gold 12" 8 ohm der for tiden ikke sidder i kabinet - den må du da gerne prøve af, hvis du bor i nærheden. Jeg holder til i Viby J.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler i Vox AC15

Indlæg af DarkoPage »

Tak for tilbuddet, men jeg fandt en Celestion Gold. Den er dog ikke afprøvet endnu.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler i Vox AC15

Indlæg af DarkoPage »

Så fik jeg smidt den guldfarvede i, og det spiller bare. Den lyder ala den blå, bare mere “behagelig” i mellemtonen, hvad det end må betyde.

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Højtaler i Vox AC15

Indlæg af Knuddi »

Også min oplevelse i min Deluxe Reverb - dog kan jeg endnu bedre lide min Fane Ascension A60. Den er bare noget af det lækreste jeg har prøvet.

K-Bak
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler i Vox AC15

Indlæg af K-Bak »

Knuddi skrev: 2 years ago Også min oplevelse i min Deluxe Reverb - dog kan jeg endnu bedre lide min Fane Ascension A60. Den er bare noget af det lækreste jeg har prøvet.
Er du evt interreseret i at sælge den?

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Højtaler i Vox AC15

Indlæg af Knuddi »

K-Bak skrev: 2 years ago
Knuddi skrev: 2 years ago Også min oplevelse i min Deluxe Reverb - dog kan jeg endnu bedre lide min Fane Ascension A60. Den er bare noget af det lækreste jeg har prøvet.
Er du evt interreseret i at sælge den?
Hov - undskyld, jeg havde ikke set dit spørgsmål. :-)
Jeg er ikke interesseret i at sælge hverken min Fane A60 eller min Celestion Gold.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen