[quote="Sasha"]OK, nu skal vi vist lige have styr på, hvilke sikringer, der er tale om (hvad er det for en AC30? På de gamle plejer den eneste af slagsen - hovedsikringen - at sidde på fronten. Jeg mener, det er en 2 Amperes træg sikring). De to (???), du nævner, lyder umiddelbart ikke som selve hovedsikringen, da deres værdi er for lav - nærmere som de højspændingssikringer, jeg tidligere efterlyser.
Når du skriver "den anden" - er det så værdien på selve sikringen, eller er det en angivet værdi på sikringsholderen?
Hvis der står 200 mA på sikringsholderen, så er det sådan én, der skal i. Den, der er pillet ud, har så nok - med afsæt i de tidligere oplysninger, som jeg så åbenbart har tolket forkert - været på 160 mA.
Men lidt klarhed over sagerne er vist på sin plads...[/quote]
Den Vox der er tale om er en 65' TB.
Der sidder en 1,6A Træg sikring, som hovedsikring. bum.
Når man piller bagpladen af sidder der 2 små sikringer, som jeg vist nok mener har med Udgangstrafoen at gøre. Det er de 2 jeg snakker om.
Jeg har lige snakket med Lars Vad og han siger at normalt plejer der at sidde 160mA der.
Men hvis det 200mA klistermærke har siddet der fra fabrikken, så er det nok 200mA der skal i.
Så nu sætter jeg 2 x 200mA træge sikringer i, og nye rør, så må vi se hvad den siger, og så triller jeg ud med den til Lars, når jeg kommer i nærheden af en bil.
Jeg tror nemlig at den er blevet bumlet under transport, og jeg har på fornemmelsen at det er dét som har gjort der er kommet luft i røret, jeg fornemmer ikke at det er en elektronisk fejl.