Den rigtige RG 7'er?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Andreas RJ
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Den rigtige RG 7'er?

Indlæg af Andreas RJ »

Jeg er på jagt efter min næste 7-strengede guitar, som jeg* har bestemt mig for skal være en Ibanez, mest pga. halsene.
For selve guitaren regner jeg med at ville smide godt 3000,-

Jeg er kommet frem til at en RG7620 formentlig er lige mig. Der er også lige dukket en op i Danmark til 3800,- hvilket, mest baseret på amerikaneres snak om brugtpriser på 7620'ere, slå mig som rimelig dyrt, især når man medregner at den er nedslebet. Er jeg helt ved siden af? Hvad ville være en rimelig pris for en brugt RG7620?

Samtidig har jeg et tilbud på en RG7420 til 2000-2500, som skulle være næsten samme guitar, men med et craptastic tremolosystem(Lo TRS). Kunne det give mening at købe den billigere RG7420 og opgradere tremolosystemet? Nogen der har erfaring med begge guitarer?
At blokke tremoloen er ikke en mulighed, ikke fordi jeg er verdens største fan af tremolosystemer, men jeg gider ikke have noget siddende på min guitar som ikke har en funktion.

På sigt vil jeg godt omlakere den RG jeg nu får fat på til sort, smide en cool pickguard på og nogle Bare Knuckle Pickups i. Og jeg er selvfølgelig ude efter den bedste og billigste mulighed. Forslag til andre guitarer er velkomne. Spilbarhed er nr. 1 og generel byggekvalitet er nr. 2(i den forstand at jeg ville have meget svært ved at købe en guitar, hvis jeg vidste at der fandtes noget lidt bedre i ca. samme prisklasse)


Det er i øvrigt den her: http://www.dba.dk/elguitar-ibanez-rg7620-7/id-71823163/ som jeg har kig på. Kan se at sælger mener at nypris har været ca. 12000. Hvilket jeg vil mene er ca. en fordobling i forhold til hvad jeg kan læse mig til, at nyprisen reelt har været. Hvordan ville i håndtere sådan en sælger? Han er muligvis noget ved siden af mht. nogle ting, men jeg får jo ikke nødvendigvis en bedre pris bare fordi jeg påpeger, at jeg mener han tager fejl

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige RG 7'er?

Indlæg af Pickles »

Er et budget på 3000 ikke i den lave ende, hvis du skal have et rigtigt fedt hegn, som der skal BKP'er i og alt muligt?

Andreas RJ
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige RG 7'er?

Indlæg af Andreas RJ »

Jeg vil også godt smide mere på efterfølgende. 3000,- er hvad jeg vil smide på selve guitaren, brugt, og de guitarer jeg har i sigte burde, så vidt jeg kan orientere mig, ikke går for vanvittigt meget brugt, men det er mest amerikanske brugtpriser, jeg har kunne kigge på.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige RG 7'er?

Indlæg af Kimling »

Jeg synes sgu at 3800 for en RG7620'er er en ganske udmærket pris. Den Ibanez, man bedst kan sammenligne med lige for tiden er vel RG1527? Så er prisen vel ikke helt i vejret?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige RG 7'er?

Indlæg af Anonym »

[quote="Andreas RJ"]... ikke går for vanvittigt meget brugt, men det er mest amerikanske brugtpriser, jeg har kunne kigge på.[/quote]

Man skal huske at der er en moms/told/gebyr-mellemregning i mellem danske og amerikanske priser. Og så er det heller ikke altid, at "brugtkursværdien" i sig selv er helt ens.

Men umiddelbart virker det da ikke helt i skoven med den pris.

Andreas RJ
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige RG 7'er?

Indlæg af Andreas RJ »

Det kan godt være prisen ikke er helt ved siden af, men det bliver svært for mig at betale når folk snakker om at man højst bør give svarende til 3000 kr for en mint 7620'er. I det perspektiv virker 3800,- for en nedslebet én ret pebret


Men det var også kun den ene problemstilling. Hvad siger i til idéen om at opgradere den noget billigere 7420'er?


Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige RG 7'er?

Indlæg af Loomer »

Det ville jeg synes var en fin ide. Lo-TRS systemet er vist heller ikke SÅ elendigt igen. Funktionelt, men ikke fantastisk.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen