Blæse vejr i rør amp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Galler
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Blæse vejr i rør amp

Indlæg af Galler »

Hej Gutter

Jeg har en Rivera Quiana combo, og er vildt glad for den. Den er begyndt på hvis den står tændt, og man ikke spiller, så lyder kommer der en susen i højtalerne (lidt som blæse vejr :crazy: )

Den fik nye flasker hos Lars vad for godt 2 år siden (TAD) er der nogen bud på hvad årsagen er (jeg havd enok selv gættet på nye rør, men undrer mig når de nu ikke er ældre)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blæse vejr i rør amp

Indlæg af Sasha »

Kunne lyde som et forforstærkerrør, der ikke er, hvad det har været...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Blæse vejr i rør amp

Indlæg af kasperploug »

Forforstærkerrør ryger vist rimelig ofte før de andre.. Det var tilfældet med min AC30 CC1 i hvert fald :)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Galler
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blæse vejr i rør amp

Indlæg af Galler »

Ok tak for input. Den gør det på begge kanaler, kan det ikke hjælpe med at lokalisere det dårlige rør?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blæse vejr i rør amp

Indlæg af Smittefar »

Det kan det nu nok, men forforstærkerrør kan man heldigvis meget nemt skifte selv - det er plug n play - Man behøver blot at sætte forstærkeren på standby mens man skifter - Vær opmærksom på, at rørene er varme - Hvis du har et enkelt forforstærkerrør liggende kan du jo prøve at skifte de enkelte rør et efter et ind til du finder synderen.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blæse vejr i rør amp

Indlæg af Sasha »

Er der en mastervolume på sådan en Rivera-tingest? I givet fald: Består blæsevejret, selv om du skruer ned for master´en..?

Og at påstå, at forforstærkerrør skulle ryge før "de andre" (som jo så må være udgangsrør og evt. ensretterrør?) er vist et lettere unuanceret synspunkt, som ikke holder ret langt i byretten.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Galler
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blæse vejr i rør amp

Indlæg af Galler »

Ja som jeg lige husker det gør den det selv om masteren er skruet ned. Hvad betyder det? Allan

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blæse vejr i rør amp

Indlæg af Sasha »

Hvis du ikke kan "skrue ned for problemet" med mastervolumen, kunne det jo godt være et kraftigt fingerpeg i retning af, at problemet skulle findes et sted i kredsløbet efter mastervolumen - fasesplitter, udgangstrin...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Galler
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blæse vejr i rør amp

Indlæg af Galler »

OK, nu har jeg lige testet den i øveren... og nu er jeg da først forvirret.

Jeg kan ikke skrue ned for problemet med masteren. Prøvede alligevel at skifet V1 da jeg kunne huske at have monteret et TAD rør der. Og det hjalp faktisk da jeg satte det oprindelige 12AX7 rør i.....næsten, den gjorde alligevel lidt ind imellem, dog kun 5% af hvad det var før hvor den gjorde det næsten hele tiden. jeg syntes (men måske er det bare psyken der spiller mig et puds) at den lyder tam, og med min Ac boost tændt mere overdrive end vanligt, og ikke på den fede måde. da den "blæste lidt" prøvede jeg at gi den et lille slag på siden, og så gik det væk for en stund. Kan det ikke være udgangs rørene der er ved at give op?

Håber på et godt råd....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blæse vejr i rør amp

Indlæg af Sasha »

[quote="Galler"] Kan det ikke være udgangs rørene der er ved at give op?

Håber på et godt råd....[/quote]

Eller en løs forbindelse af én eller anden art...

-> tekniker.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Galler
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blæse vejr i rør amp

Indlæg af Galler »

Så er den fixet, takket være Lars Vad..... 2 nye udgangs rør, 3 ud af 5 preamp rør...........ouch :banana-dreads:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen