Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
MrDjensen
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af MrDjensen »

Hej GF's,

Jeg har netop erhvervet mig en Studiotone combo, som jeg havde tænk mig at bruge sammen med et ekstra 1x12 lukket/portet kabinet.
Jeg kan dog ikke rigtigt blive klog på manualen vedr. tilslutning af ekstra kabinet, da den siger at der kun må anvendes en højt.udgang af gangen...?

Er der andre der kører med et ligende setup, som har fundet en løsning på dette?

Mvh
Morten

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af AnotherDan »

Smittefar herinde fra gør vist - han giver nok sit besyv med når han ser tråden.
Bah

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af Stevi »

[quote="MrDjensen"]Hej GF's,

Jeg har netop erhvervet mig en Studiotone combo, som jeg havde tænk mig at bruge sammen med et ekstra 1x12 lukket/portet kabinet.
Jeg kan dog ikke rigtigt blive klog på manualen vedr. tilslutning af ekstra kabinet, da den siger at der kun må anvendes en højt.udgang af gangen...?

Er der andre der kører med et ligende setup, som har fundet en løsning på dette?

Mvh
Morten[/quote]
Det er rigtigt nok at man kun må bruge ét output ad gangen. Du skal i stedet koble dine højttalere sammen, f.eks. med et Y-kabel, som ender i ét jackstik. Derefter skal du regne den nye impedans ud alt efter højttalernes henholdsvise egenimpedanser og om de er parallel- eller serielkoblede i det nye kabel.
Er det korrekt husket at Studiotonen har 3 outputs til hhv. 4-8-16 ohm?
See you in heaven if you make the list

MrDjensen
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af MrDjensen »

[quote="Stevi"][quote="MrDjensen"]Hej GF's,

Jeg har netop erhvervet mig en Studiotone combo, som jeg havde tænk mig at bruge sammen med et ekstra 1x12 lukket/portet kabinet.
Jeg kan dog ikke rigtigt blive klog på manualen vedr. tilslutning af ekstra kabinet, da den siger at der kun må anvendes en højt.udgang af gangen...?

Er der andre der kører med et ligende setup, som har fundet en løsning på dette?

Mvh
Morten[/quote]
Det er rigtigt nok at man kun må bruge ét output ad gangen. Du skal i stedet koble dine højttalere sammen, f.eks. med et Y-kabel, som ender i ét jackstik. Derefter skal du regne den nye impedans ud alt efter højttalernes henholdsvise egenimpedanser og om de er parallel- eller serielkoblede i det nye kabel.
Er det korrekt husket at Studiotonen har 3 outputs til hhv. 4-8-16 ohm?[/quote]

Ja, den har både 4-8-16 ohm's udgange............ det første du skrev, skal jeg vist lige have skåret ud i pap... :?

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af KrænDyt »

Reinau lavede sådan et kabel her til mig da jeg skulle have ekstra cap på min studiotone.

Billede
"I've got blisters on my fingers...!"

MrDjensen
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af MrDjensen »

Det giver mening, tak for hjælpen... :thumbup:

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af Stevi »

Tak Kræn :-D Det var det jeg prøvede at skrive...
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af Smittefar »

Æv - jeg nåede slet ikke at bidrage med noget konstruktivt - men jeg gør også sådan som Kræn
Modded guitars were crap right out of the factory

MrDjensen
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af MrDjensen »

@smittefar:

Du må meget gerne beskrive hvad der er lavet ved din Studiotone (Hvis du orker det for sikkert 117. gang... ellers send evt. et link)...:-)

Jeg roder lidt med at lave et setup der ligner dit, da jeg er blevet en smule begejstret for den Koch...:-)

--
Morten

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af Smittefar »

Jamen, der er såmænd ikke lavet så meget ved den

Lars Reinau har hjulpet mig med at udvælge rør til den - og vi endte med NOS Mullard EL84 og nogle forskellige i preampen - jeg kan ikke lige på stående fod huske hvilke, men det er også NOS.

Han hjalp mig også med at vælge højttalere - han havde en del forskellige liggende jeg kunne prøve - og jeg endte med at vælge en Celestion Blue.

Derudover bruger jeg så et y-højttalerkabel, så jeg kan sætte et ported extension kabinet til - Det har Lars Vad bygget til mig, og der sidder en Celestion G12H30 Anniversary i kabinetttet.

Som jeg vist også skrev i en tidligere tråd, så synes jeg, den største opgradering fås ved at opgradere højttaleren.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Koch Studiotone combo + ext. kabinet?

Indlæg af KrænDyt »

Et højttalerskift til en V30 i min studiotone (som er en XL), gjorde helt klart også en kæmpe forskel til det bedre for mig. Jeg kunne nu alligevel godt tænke mig, at finde ud af hvad et rørskift kunne gøre ved den. Jeg kan godt lide drivekanalen, men til tider synes jeg den mangler lidt varme. Jeg tænker specielt nogen andre preamp rør kunne være gode. Nogen der kender til en god "rørguru" her i nordvestjylland?
"I've got blisters on my fingers...!"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen