Er min forstærker brændt af?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Pizza
Himmelhund
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Er min forstærker brændt af?

Indlæg af Pizza »

Hey

Jeg er netop hjemvendt fra en lang 6 mdr. lang rejse.
Havde glædet mig til at komme hjem og fyre den af på min Marshall JCM 800 2210 forstærker, men når jeg slutter guitaren til, brummer, brager og støjer den heeeelt sindsygt.. Skal siges jeg har sat guitaren direkte til forstærkeren, og har tjekket på anden forstærker at det ikke er guitaren der fejler noget..
Nogen der ved hvor fejlen kan ligge, og om min kære forstærker står til at redde? Eller skal jeg til at investere i en ny?

MVH Simon


MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min forstærker brændt af?

Indlæg af MacG »

[quote="Pizza"]Hey

Jeg er netop hjemvendt fra en lang 6 mdr. lang rejse.
Havde glædet mig til at komme hjem og fyre den af på min Marshall JCM 800 2210 forstærker, men når jeg slutter guitaren til, brummer, brager og støjer den heeeelt sindsygt.. Skal siges jeg har sat guitaren direkte til forstærkeren, og har tjekket på anden forstærker at det ikke er guitaren der fejler noget..
Nogen der ved hvor fejlen kan ligge, og om min kære forstærker står til at redde? Eller skal jeg til at investere i en ny?

MVH Simon[/quote]

Har den været til eftersyn siden den blev født engang i 80-erne ? Det lyder som om dine elektrolytter er blevet trætte af at holde ferie..

Pizza
Himmelhund
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Er min forstærker brændt af?

Indlæg af Pizza »

Nu har jeg prøvet at holde den tændt i et godt stykke tid, skrue på alle knapperne en hel masse og det har faktisk hjulpet en del. Den brummer dog stadig en del, men bragene og udfaldene udebliver :) så det er gode nyheder..
Jeg snupper den med til en teknikker en af de kommende dage og får den efterset.

Jeg købte den får 2 år siden, og har ikke selv været til teknikker med den, men sælger havde lige sat nye rør og fået den efterset inden jeg købte den.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min forstærker brændt af?

Indlæg af MacG »

[quote="Pizza"]Nu har jeg prøvet at holde den tændt i et godt stykke tid, skrue på alle knapperne en hel masse og det har faktisk hjulpet en del. Den brummer dog stadig en del, men bragene og udfaldene udebliver :) så det er gode nyheder..
Jeg snupper den med til en teknikker en af de kommende dage og får den efterset.

Jeg købte den får 2 år siden, og har ikke selv været til teknikker med den, men sælger havde lige sat nye rør og fået den efterset inden jeg købte den.[/quote]

Godt at høre. Det lyder som fugt (Det har regnet en del i DK mens du har været væk...), men få den kigget efter.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min forstærker brændt af?

Indlæg af Sasha »

Brum kan jo skyldes de første 117 forskellige ting. Et eller flere udgangsrør, som er stået af, er en ofte forekommende årsag. Men det kan også sagtens være én af de 116 andre. At rør lige er skiftet, er desværre ingen garanti for, at de ikke dør hurtigt.

Der er nok en altoverskyggende chance for, at en tekniker, som sidder med næsen i sagen, finder den rette forklaring hurtigere, end vi kan gætte os til den her...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen