Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af andefeldt »

Halløjsa!

Jeg synes at have læst, at man kan købe sig en relay boks, således at man kan styre sin Boss DD-20 fra sit midi board (vist nok en af de mange bokse fra midi-solutions.com). Problemet er bare, hvilken boks er det lige (vil skifte mellem de forskellige memory indstillinger på dd-20'eren)? Og hvordan dælen skal det hele tilsluttes (Mac-1 + Big Foot opsætning).

Anders

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af JesperB »

"You can connect an optional foot switch (the FS-5U or FS-5L) to the CTL PEDAL
jack and use the pedal for turning the effects on and off, for tap input, and for
switching memories."

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.midisolutions.com/prodrel.ht ... rel.htm</a><!-- m -->
- Jesper Barrit

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af andefeldt »

Ok tak!

Var godt klar over den med boss foot switchen, men vil hellere det andet :-)

Findes der andre, der laver midi relays som dette? Evt. lidt billigere?

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af JesperB »

tror den midi solutions er blandt de billigste.
- Jesper Barrit

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af andefeldt »

Jamen, så må jeg jo få fat i sådan en svend :-)

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af andefeldt »

Ok, nu skulle jeg så lige til at bestille en relay boks, da jeg kom til at tænke på, om den overhovedet er så smart.

Vil man ikke kun være i stand til at skifte cyklisk mellem de forskellige hukommelser på DD-20'eren?

Altså fra 1-->2-->3-->4-->User-->1-->2-->3 osv?


Jeg ville jo gerne kunne skifte til en helt specifik hukommelse fra mit midiboard. Det kan jeg vel egentlig ikke her, vel? Hvis jeg skal dette, så skal jeg vel over i noget rack-delay eller hvad?

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af JesperB »

Det afhænger af hvordan den skifter preset ved relæ-styring.

Måske du skulle overveje en anden delay-pedal? Timefactor?
- Jesper Barrit

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af andefeldt »

Uh, den ser lækker ud den Timefactor, dog en smule dyr :-)

Hvordan virker midi på en T-Rex replica? I følge manualen så kan man kontrollere Tap/Tempo (der står altså ikke tap-tempo) eller Bypass. Jeg kan ikke helt hitte ud af, om man via sit midi board kan sende specifikke delay tider til Replica'en?

Men jeg er lige faldet over denne rack ting fra TC electronic:

http://www.thomann.de/dk/tc_electronic_m350.htm

Den må da kunne bruges. Jeg kan bare ikke helt hitte ud af, hvordan man kan skifte mellem forskellige presets via midi. Det burde man vel kunne?! Manualen har på side 31 en liste over midi CC kommandoer, den kan modtage:

http://www.tcelectronic.com/media/M350_US_2.pdf

Edit: Ok, manualen nævner et sted, at man kan skifte preset via en midicontroller.

Sidste mulighed. Hvad med Digitech IPS-33B? Kan den bruges som ren delay enhed?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="andefeldt"]Hej Michael,

Jeg så på Huge Racks, at du havde sat din BigFoot controller op, således at den kunne styre tempoet på Replica'en.

Du havde sat dette på CTL6 (tap tempo - tror jeg).

Ved du, om det er muligt med BigFoot'en at få Replicaen til at have helt specifikke delay tider (fx. 350 ms)? Og hvordan det skal sættes op, så det sker igennem et preset?

Jeg vil nemlig gerne have, at jeg får forskellige specifikke delay tider, når jeg via min BigFoot vælger forskellige presets på min MAC-1.

Kan dette lade sig gøre?

Mvh
Anders
[/quote]
Hej Anders

Tænkte du lige kunne få svar her - så kan andre måske også bruge det. :)

Det eneste du kan midistyre Replica'en er on/off og taptempo - med henholdsvis midi-CC 21 og 22 så vidt jeg husker.
Du kan ikke indstille et bestemt tempo.

Men hvorfor køber du ikke en brugt G-force eller noget? Det havde jeg helt klart gjort (og det var også det jeg gjorde) hvis det var mig. Så kan du netop lave alle de forskellige presets du vil - og G-force'en er og bliver en fed maskine, også selvom den efterhånden har en del år på bagen...

:)

Vh. Michael
RoadHigh.dk

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Ny rack delay? (was: Kontrollere DD-20 fra midi-board?)

Indlæg af andefeldt »

Tak for svaret.

Jeg ender også med en rack enhed i stedet. Problemet er så bare hvilken. G-Force'en er jo en smule dyr :-)

Derfor står jeg nu med et par forskellige rack muligheder:

- Digitech IPS-33B (den kan vildt mange fede ting, men kan man også bruge den som delay alene?)

- En gammel Alesis MidiVerb 4

- Eller en gammel Boss multieffekt rack dims, hvor jeg så kun vil bruge delay-funktionen.

Jeg havde også kig på et par andre enheder (Lexicon MX200 og TC Electronic M350), men jeg læste mig frem til, at de ikke fungerede til godt til guitar, støjede og resulterede i volume tab.


Hvad skal jeg vælge?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvor er det du bor Anders?
For jeg har nok en MidiVerb IV du må få - jeg gider bare ikke til at skulle pakke den ind og sende den... :)

/Michael
(der bor i 9800 Hjørring)
RoadHigh.dk

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af andefeldt »

Bor i Horsens - et pænt stykke at køre...
Du kan ikke overtales til at pakke den ind osv??? :-)

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Ærligt talt - nej... :) Men arbejder i Aalborg hvis det kan hjælpe og du kender en der kommer der forbi jævnligt... :)
RoadHigh.dk

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af andefeldt »

Arh, det hjalp sgu ikke ligefrem.

Det var da også uheldigt...

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af andefeldt »

Forresten, hvordan var du tilfreds med Alesis'en Michael? Er den fornuftig som ren delay maskine? Og er der noget støj fra den?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hmmm.... Altså jeg synes den åd rigtigt meget dynamik og top - så hvis jeg skulle bruge sådan en i dag ville jeg helt klart smide den i en lille linemixer eller i et parallelt loop...
RoadHigh.dk

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af andefeldt »

Ok. Det kunne være at jeg skulle kigge efter noget andet så.

Der er en, der har en Rocktron Intellifex til salg på dba. Nogen der kender den og ved, hvordan den er til delay?

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af JesperB »

ellers er et nova system også en god mulighed.. de sælges brugt for ca. 2k for tiden..
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af Smittefar »

[quote="andefeldt"]Der er en, der har en Rocktron Intellifex til salg på dba. Nogen der kender den og ved, hvordan den er til delay?[/quote]

Jeg har ikke prøvet den, siden den kom frem, men dengang var jeg helt vildt med den - Det er muligt at effekterne er en lille smule tunet efter 80'er/90'er helteguitarister, men nørj jeg synes den lød godt dengang. Specielt delay og rumklang.

Jeg så engang Bo Stief og Poul Halberg på Jazz House, og der sad intellifex i begge de herrers racks - og det lød godt :)

Bemærk at der både findes intellifex og en intellifex ltd. - Her skal man så være opmærksom på at ltd. her ikke betyder specialudgave eller sådan noget - nej det betyder faktisk, at det er en begrænset version, der kan mindre end den normale udgave - jeg kan dog ikke huske, hvori begrænsningerne bestod.
Modded guitars were crap right out of the factory

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Kontrollere DD-20 fra midi-board?

Indlæg af andefeldt »

Tak for alle inputs! :clap:

Jeg havde besluttet mig for en Rocktron Xpression, som kunne fåes for ca. 1000kr på dba. Desværre fandt jeg ud af, at denne har rigtig mange problemer med uønskede lyde (pops osv), så det turde jeg ikke.

Så ville jeg købe Rocktron Intellifex Online fra dba. Den er til salg for 1600kr. Så skrev Smittefar lige, at der også findes en LTD version. Jeg undersøgte sagen og fandt ud af, at den kan det samme (delay mæssigt), som Online udgaven. Desværre ingen til salg af dem på DBA. En google søgning gav dog en annonce på en anden side fra april 2011. Jeg skrev en fyren og sørme om ikke, han stadig havde den. Så nu har jeg købt mig en Rocktron Intellifex LTD for den nette sum af 350kr :thumbup:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen