Fender Strat refin med mild relic - flash

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
calavera
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af calavera »

Jeg er faktisk ret glad for min '73 strat, men har længe været irritteret over den gamle dårlige refin i desert sand tidligere ejer har påført den.
Forsigtig forsøgte jeg at fjerne refin'en - og der viste sig en flot aged white under. Desværre var det umuligt at fjerne desert sand farven uden også at tage den originale farve med :

FØR:
Billede
Billede

Så jeg valgte at sende den ind og få lavet et prof. nitro refin job - det passede ikke helt så godt til en gammel guitar, at lakken var alt for pæn syns jeg. Omvendt så syntes jeg heller ikke at den skulle have relic.
Så det blev lidt midt imellem - farven blev sårn lidt faded vintage white/gullig - og så er der en anelse slid at se hist og her - meget mildt relic. Så kan jeg selv "slide" guitaren til at være mere relic, simpelthen ved at spille på den :-)

EFTER :
Billede
Billede

Jeg er egentlig endt med at være ganske tilfreds med resultatet.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Jackie van Hippie »

Uhh.. Den ser godt ud! :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Sasha »

Jeg ville ikke have troet, at jeg nogensinde skulle tage følgende ord i min mund. Men jeg synes faktisk, at dette er ét af de ekstremt sjældne tilfælde, hvor relic - og "thumbs up" for en smagfuld, yderst "behersket" tilgang til dette betændte emne - faktisk giver mening. Og dejligt (!!!) at se, at nogle har haft smag og fatning nok til ikke at lade sig rive med af stemningen, men istedet opviser en smagfuld og diskret udførelse. Flot!

Edit: Tør man spørge, hvem der står bag arbejdet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Jacob »

Det ser sgu flot ud ! Og respekt for ikke at gå relic-amok, som Søren også nævner :thumbup:

calavera
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af calavera »

Takker - det er Silas fra RockCity der står bag. Jeg havde set nogle af hans andre nitro refins, og syntes egentlig de var vellykkede.

Det vigtigste var, at den ikke blev alt for "pæn", så den nylakerede krop så forkert ud i forhold til den "gamle" hals, hvis I forstår.
Man ved aldrig helt om taktikken er rigtigt, før man står med det færdige resultat, men heldigvis gik det fint i dette tilfælde :-)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Dannyboy »

Den var godt nok grim før, men hold da fest den ser godt ud nu :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Rasmus »

den er blevet rigtig flot. Er det Ask?

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Runem »

Absolut godkendt. Fedt at bringe guitaren "tilbage" til en stand, der ikke er usandsynlig. Labert!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af udepost »

Det ser rigtig fint ud, men ærgeligt du ikke kunne redde den originale farve.

Rasmus: Det ligner elletræ, hvilket også passer godt med at den har været hvid originalt

/Søren

calavera
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af calavera »

Mht. træsort, så er jeg ikke ekspert nok til at udtale mig, men det er en ret let guitar - det passer måske meget godt med elletræ ?
Jeg ville også gerne have beholdt den originale farve - fatter ikke den desert sand refinish, men det er sikkert sket for mange år siden....
Nitrolak var jo ikke standard i 70'erne såvidt jeg husker, så den burde jo nok have fået noget polylak, hvis det skulle være helt tro mod originalkonceptet.
Jeg har bare en eller anden pseudoting med at nitro ligesom er lidt federe en poly, så originalrestaurering vil nok alligevel aldrig komme på tale. Oh well...den lyder heldigvis stadig ganske glimrende :-)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Swampthing »

Den er satme blevet flot. :thumbup:
Godt at se at relic ikke nødvendigvis betyder "guitar trukket efter en bil på grusvej".

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Odgaard »

Den er godt nok blevet meget pænere. Flot arbejde og tillykke med den.

Edit: Hvad skal man betale for sådan en refinish?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Smittefar »

Smukt arbejde - lækker guitar.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Lysgaard »

Generelt synes jeg ikke om relic konceptet.... men når det ikke kan være anderledes er version2 klart et fremskridt.

calavera
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af calavera »

[quote="Odgaard"]Den er godt nok blevet meget pænere. Flot arbejde og tillykke med den.

Edit: Hvad skal man betale for sådan en refinish?[/quote]

Her er et link til prislisten - 1 farve refin i nitro koster 4K - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rockcity.dk/visRepSpare.asp? ... art=rep</a><!-- m -->
Så man skal vurdere om man syntes guitaren er den merpris værd - den bliver jo ikke 4K mere værd af at få en anden farve, men jeg har det med denne guitar ligesom en gammel bil.
Der er ligesom mere glæden ved at sætte den "i stand" - end det er økonimien, der talte i dette tilfælde.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Strat refin med mild relic - flash

Indlæg af Starcaster »

Ser bare rigtig "rigtigt" ud det der! Absolut godkendt! Nu får jeg helt lyst til at få alle mine poly spader refinished... :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen