Hvilken Ashdown

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
iSteen
Himmelhund
Indlæg: 13
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Hvilken Ashdown

Indlæg af iSteen »

Sidder og overvejer en Ashdown combo til samlingen. Valget lander sikkert på en MAG 300 EVO II eller en T15 250S.
Hvad er jeres tanker om de to?


Steen via iPhone+Tapatalk

iSteen
Himmelhund
Indlæg: 13
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken Ashdown

Indlæg af iSteen »

AHA....
Det er tilsyneladende to nærmest identiske modeller, har jeg ladet mig fortælle. T15 er åbenbart bare en model lavet til/af Tyskeren (Thomann). Men så kommer ekstraspørgsmålet fra Spørgejørgen - hvis jeg skulle vælge mellem en 1x15" og en 2x10" - hvad ville I så råde mig til?
Skal hverken bruges til metal eller andet i den dur...

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken Ashdown

Indlæg af morfarpåsofaen »

Jeg har brugt MAG300 II 1x15" i et halvt år til ca 15 koncerter.. Stilen er balle for alle pengene.

Jeg var faktisk glad for den combo. Ashdown har ikke det bedste ry mht. pålidelighed, og samtidigt har jeg præsteret at brænde hele to af deres forstærkere af.. En little giant og en MAG600 top.

Lyden fejler intet, men jeg blev træt af at spekulere på pålideligheden - derfor solgte jeg. Den lød faktisk rigtig fint og fejlede ikke noget, men jeg kunne ikke helt slappe af når jeg spillede over den. Den kunne akkurat spille højt nok til mit behov. Til større arrangementer (500+ publikum), måtte jeg have et ekstra kabinet koblet på, for at jeg kunne høre mig selv tilstrækkeligt.

Jeg ville ikke bruge den til ret mange jobs uden at være koblet over PA'et..

iSteen
Himmelhund
Indlæg: 13
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken Ashdown

Indlæg af iSteen »

Tak for input, morfar! Jeg vælge at tolke "Balle for alle pengene" som noget positivt ;-)


Steen via iPhone+Tapatalk

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken Ashdown

Indlæg af morfarpåsofaen »

[quote="iSteen"]Jeg vælge at tolke "Balle for alle pengene" som noget positivt ;-)


Steen via iPhone+Tapatalk[/quote]
Lad mig lige nyde det statement et øjeblik, det sker ikke hver dag. :)

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken Ashdown

Indlæg af morfarpåsofaen »

Jeg ville købe en brugt tc Electronics bg 500 combo istedet, der er en til ok pris på dba lige nu.

iSteen
Himmelhund
Indlæg: 13
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken Ashdown

Indlæg af iSteen »

Ingen tvivl om at en TC er en lækre sag, men den koster også det dobbelte at den Ashdown jeg har kig på


Steen via iPhone+Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen