Fender Hot Rod Deluxe Reverb problem!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
M.Lundfald
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Fender Hot Rod Deluxe Reverb problem!

Indlæg af M.Lundfald »

Hej gear-freaks

Jeg har lige erhvervet mig en lækker Hot Rod Deluxe, vel vidende at reverben ikke virkede. Nu har jeg så kigget den igennem fra A til Z og alt er tilsluttet som det skal, men reverben virker stadigvæk ikke. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være los? :?

Billeder kommer!

Med venlig hilsen

Mikkel :)
Med venlig hilsen

Mikkel

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Hot Rod Deluxe Reverb problem!

Indlæg af DarkoPage »

Jeg har samme problem på min Hot Rod Deville, hvor rumklangen nogle gange er meget, meget svag og næsten ikke hørbar. Første gang det skete åbnede jeg bare der hvor "tanken" sidder og tjekkede at alle stik sad som de skulle. Der var ikke umiddelbart noget mærkeligt at se, men da jeg havde sat den sammen igen, virkede den. Nu er den så forsvundet igen, men jeg har ikke lige haft tid til at kigge på det, så jeg lytter lige med.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Hot Rod Deluxe Reverb problem!

Indlæg af Sasha »

Det mest sandsynlige er nok, at forbindelsen er afbrudt ét eller andet sted mellem forstærkeren og selve fjeder-enheden. Denne afbrydelse kan sagtens være f.eks. én af de små hår-tynde ledninger, som inde i selve "fjeder-pakken" forbinder fjedrene til omverdenen. Svært at sige uden at have haft næsen i den konkrete sag...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

M.Lundfald
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Fender Hot Rod Deluxe Reverb problem!

Indlæg af M.Lundfald »

Aha.. Jeg har lige som Darko haft tjekket op på alting og intet hjælper. Når jeg skruer helt op for reverben summer den bare meget højt og når man skruer helt ned forsvinder støjen igen. Jeg har fået at vide at reverben er decideret disconnected, men når det hele ellers sidder som det skal, hvordan pokker kan det så være?
Med venlig hilsen

Mikkel

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Hot Rod Deluxe Reverb problem!

Indlæg af Sasha »

Jamen, som tidligere nævnt, kan det sagtens tænkes, at en lille ledning på tykkelse med et hår er knækket ét eller andet sted - f.eks. inde i selve fjeder-enheden. Men det kan også være 117 andre ting. Kan du fremprovokere "jordskælv i højttaleren", hvis du skruer op for rumklangen og ryster med forstærkeren?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

M.Lundfald
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Fender Hot Rod Deluxe Reverb problem!

Indlæg af M.Lundfald »

Jeg har tjekket hele molevitten igennem for forbindelser og jeg kan ikke umiddelbart se knækkede ledninger eller manglede forbindelser.

Nej, heller ikke jordskælv kan jeg fremprovokere. :(
Med venlig hilsen

Mikkel

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen