Strømforsyning til pedaltrain nano

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Gotter »

Jeg har aldrig haft et pedalboard udover noget multieffektværk, men nu er det tid. Jeg gider dog ikke slæbe, så det bliver et pedaltrain nano. Men hvilken strømforsyning vil i anbefale at jeg får fat i? T-Rex fuel tank jr skulle passe fint, men er der andre og/eller bedre løsninger?
Den er selvsagt nødt til at kunne monteres under boardet, og jeg gider ikke rigtig til at skulle modificere alt for meget. Hvad siger i?

Vh Christian

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Swampthing »

Voodoo Lab Pedal Power er vist populær.
Ellers gå efter dem med isolerede udtag.
Jeg bruger f.eks. Flatliner Six, også med isolerede udtag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Gotter »

Okay. Har fuel tank jr'en isolerede udtag, og hvad vil det sige?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Swampthing »

Har lige undersøgt det og ja det har den. :)
Det er noget med du undgår brum og støj.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Gotter »

Sikke jeg lærer ting idag. :) Hvad vil det så sige, at der på nogle strømforsyninger både er 9v, 12v og 15v udtag? Kan man komme galt afsted?

Anders B
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Anders B »

Jeg har et Pedaltrain Mini og lige nu bruger jeg en Cioks Baby 2, som er monteret ovenpå boardet, fordi det ikke er muligt at montere det nedenunder. Jeg vil dog gerne have en anden strømforsyning og har læst, at Fueltank Jr. skulle være den der passer bedst. Hvad jeg har læst og set flashtråde omkring Pedaltrain Mini og Nano, er det dog ikke muligt at montere denne strømforsyning under boardet uden at modificere det.


IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af IkkeMig »

Jeg har et PedalTrain Nano og der kan lige præcis være en FuelTank Jr. under det. Den fungerer i hvert fald fint til mit behov - og hvis du skal kunne have det hele på et Nano, så er det jo begrænset, hvad du kan få af vilde pedaler, der kræver specielle spændinger mv. ;)

Nano-flash:

Billede

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Gotter »

Men hvis jeg så fx har en El Capistan, som gerne vil have 250mA, og fuel tank jr kun giver 120mA, hvad sker der så?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Gotter"]Men hvis jeg så fx har en El Capistan, som gerne vil have 250mA, og fuel tank jr kun giver 120mA, hvad sker der så?[/quote]

Ja, så er du jo nødt til at finde en forsyning, der kan levere noget mere strøm. Så ved jeg ikke, hvad der kan opfylde kravene og stadigvæk kan være under en Nano...

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Gotter »

Så det gør altså ikke noget, hvis forsyningen sender 400mA til en pedal, som skal bruge 250mA?

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Gotter »

[quote="Swampthing"]
Jeg bruger f.eks. Flatliner Six, også med isolerede udtag.[/quote]

Kan sådan en Flatliner Six sidde nedenunder? Den er så til gengæld kun på 100mA, men 9, 12, 15 og 18V. Hvilken inflydelse har det?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Gotter"][quote="Swampthing"]
Jeg bruger f.eks. Flatliner Six, også med isolerede udtag.[/quote]

Kan sådan en Flatliner Six sidde nedenunder? Den er så til gengæld kun på 100mA, men 9, 12, 15 og 18V. Hvilken inflydelse har det?[/quote]

Den kender jeg ikke - men det hjælper jo heller ikke noget, hvis den kun er på 100 mA, hvis du skal bruge 250. De 9, 12, 15 og 18 V er de spændinger, den kan give ud - der er nogle pedaler, der kræver andre spændinger end de traditionelle 9 V. Men det løser ikke dit problem, hvis du har en pedal, der skal have 9 V og 250 mA - så er 100 mA stadig for lidt.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Rasmus »

[quote="Gotter"]Men hvis jeg så fx har en El Capistan, som gerne vil have 250mA, og fuel tank jr kun giver 120mA, hvad sker der så?[/quote]
Så kommer pedalen til at stå og sige "Brrrrrrrr" eller sende en højfrekvent støj ud. Jeg har prøvet det, og det er ikke fedt! :D

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Gotter »

Jeg skal lige være helt med. Hvad sker der, hvis man slutter en pedal, som fx skal bruge 80mA til et udtag, som giver 400? Regulerer den det selv, eller giver det en bivirkning af en eller anden art?

Og hvad gør i, når i har for mange pedaler til jeres strømforsyning? Kan man leve med at slutte flere til samme udtag, eller hvad?

Vh Spørge-Jørgen

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Gotter"]Jeg skal lige være helt med. Hvad sker der, hvis man slutter en pedal, som fx skal bruge 80mA til et udtag, som giver 400? Regulerer den det selv, eller giver det en bivirkning af en eller anden art?[/quote]

Pedalen tager bare det den skal bruge, og efterlader resten (320mA) til andre formål/pedaler.

Det svarer lidt til at have en flaske vand og nogle glas man kan hælde vandet op i. Har man for få glas, efterlader man bare resten af vandet i flasken, har man for mange glas, er der ikke vand nok til dem alle. Simple as that.

[quote="Gotter"]Og hvad gør i, når i har for mange pedaler til jeres strømforsyning? Kan man leve med at slutte flere til samme udtag, eller hvad?

Vh Spørge-Jørgen[/quote]

Det hjælper ikke at tilslutte flere til samme udtag. Overstiger ens pedalers samlede forbrug strømforsyningens max, er man nødt til at anskaffe sig endnu en strømforsyning, eller sætte batterier i en eller flere pedaler.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Gotter »

Jeg tror du fik svaret på begge spørgsmål i første omgang. :) Så er det bare snakken om brumsløjfer igen...
Men tak!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Sasha »

Sandsynligheden for, at du ikke oplever nogle negative bivirkninger, er overhængende. Så prøv det! Men hvis du oplever, at du får din lyd garneret med en irriterende "snerren" oven i hatten, når du gør det, ved du så nu, hvorfor. Og så er du selvsagt nødt til at finde en anden løsning. Men som sagt: Prøv det nu bare lige i første omgang. Det kan også være, at du oplever en brumsløjfe med visse bestemte kobinationer af, hvilke pedaler, der deler udtag, og ikke med andre. Brumsløjfer er en ret utilregnelig størrelse. Det eneste, der burde være nogenlunde sikkert, er, at hvis man gør, "som der står i bøgerne, at man skal", burde du undgå dem. I virkeligheden kan man tit slippe afsted med at snyde lidt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af Gotter »

Fedt, tak for svaret. Jeg må prøve mig frem. :)

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning til pedaltrain nano

Indlæg af thomasrytter »

Hvis jeg var dig, ville jeg købe en Amarhyll i stedet for. Dem laver de på mål, så du kan få den præcis som du vil have den tilpasset dine pedaler. Og så er den lige en tand højere end pedaltrainet, så den kan have langt de fleste strømforsyninger monteret under sig uden problemer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen