K: 2xP90 til strat-projekt

Her kan du sælge dine ting
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

K: 2xP90 til strat-projekt

Indlæg af Odgaard »

Hej freaks

Jeg går med planer om en strat med:
To stk. P90 pickupper.

...og nu har jeg skrabt det hele sammen undtagen 2 stk. P90 pickupper.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: 2xP90 til strat-projekt

Indlæg af Odgaard »

Nå, jeg faldt over et godt tilbud på dba.

Nu mangler jeg bare to P90 pickupper :)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: 2xP90 til strat-projekt

Indlæg af MacG »

[quote="Odgaard"]Nå, jeg faldt over et godt tilbud på dba.

Nu mangler jeg bare to P90 pickupper :) [/quote]

Hvis ikke alt mit skrammel var pakket ned ville jeg byde ind.. P90 på en Strat er fedt. Vær opmærksom på at man ikke kan bruge Strat knapper til volumen hvis man vil have den i den "rigtige" position. Her er min slide-Strat, med Tele-knapper på:

Billede

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: 2xP90 til strat-projekt

Indlæg af Peter C »

[quote="MacG"][quote="Odgaard"]Nå, jeg faldt over et godt tilbud på dba.

Nu mangler jeg bare to P90 pickupper :) [/quote]

Hvis ikke alt mit skrammel var pakket ned ville jeg byde ind.. P90 på en Strat er fedt. Vær opmærksom på at man ikke kan bruge Strat knapper til volumen hvis man vil have den i den "rigtige" position. Her er min slide-Strat, med Tele-knapper på:

Billede[/quote]

Ser fed ud!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: 2xP90 til strat-projekt

Indlæg af MacG »

[quote="Peter C"][quote="MacG"][quote="Odgaard"]Nå, jeg faldt over et godt tilbud på dba.

Nu mangler jeg bare to P90 pickupper :) [/quote]

Hvis ikke alt mit skrammel var pakket ned ville jeg byde ind.. P90 på en Strat er fedt. Vær opmærksom på at man ikke kan bruge Strat knapper til volumen hvis man vil have den i den "rigtige" position. Her er min slide-Strat, med Tele-knapper på:

Billede[/quote]

Ser fed ud![/quote]

Tak, jeg har haft et par Strats med P90 ved stolen, og bliver hele tiden imponeret af hvor godt det egentligt virker på en Strat: De lyder som Singlecoils når man spiller rent, men med snot har de lige det ekstra Ooomph der er fedt til soloer.

I øvrigt: Slagpladen er fra en Lone Star Strat, med en humbucker bagerst. Den havde en "snæver", afrundet udfræsning til humbuckeren. Og den viste sig at være både smallere og ikke så bred som en P90. Så med lidt arbejde passede det perfekt.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: 2xP90 til strat-projekt

Indlæg af Odgaard »

MacG: det er noteret. Hvad har du gjort dig af overvejelser mht. bridgepickuppens afstand til broen? (Om det bliver for skingert osv.)
Jeg overvejer for øvrigt kun at have en enkelt volume- og tonekontrol for at slippe for det med volumeknappen - og fordi jeg har det fint med én tonekontrol.

Jeg vil også gerne høre, hvilke P90 pickupper du og andre har brugt i en strat.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: 2xP90 til strat-projekt

Indlæg af MacG »

[quote="Odgaard"]MacG: det er noteret. Hvad har du gjort dig af overvejelser mht. bridgepickuppens afstand til broen? (Om det bliver for skingert osv.)
Jeg overvejer for øvrigt kun at have en enkelt volume- og tonekontrol for at slippe for det med volumeknappen - og fordi jeg har det fint med én tonekontrol.

Jeg vil også gerne høre, hvilke P90 pickupper du og andre har brugt i en strat.[/quote]

På den på billedet er overvejelsen at den skulle passe i humbuckerhullet... ;) , den kommer som sagt fra en Lone Star Strat, og der sidder humbuckeren lidt længere fremme end normalt. Virker fint. På en tidligere guitar, hvor målet var at dække et hul fra en Strat-pickup passede det med at magneterne på bas siden af Stratpickuppen var der hvor rækken af poler var på en P90. Det var lidt længere tilbage, men ikke skingert. Det tror jeg slet ikke P90´ere kan... Den der sidder i nu er en Duncan SP90-3, en højoutput pickup, hvor jeg har skiftet magneten ud med en Alnico 5. Den var for mørk og snottet, for meget output. Lyder OK Jeg har tidligere haft en Rockinger, ikke dårlig, men heller ikke noget særligt, og en kort periode en Antiquity, som var alt for pæn. Jeg skal ud og finde noget federe, eller som det mindste prøve dem af jeg har liggende, og måske prøve en Fralin. Jeg lånte en nyere Gibsom P90, og den lød skidt... På den sorte har jeg tonekontrol på de to forreste Stratpickupper, og en anden værdi (Som jeg ikke kan huske..) på P90´eren, og en push/pull kontakt i det bagerste potmeter, som kobler den til alt andet for at kunne få den forreste og den bagerste sammen, og alle 3 på én gang. Works for me.

h@ssing
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: K: 2xP90 til strat-projekt

Indlæg af h@ssing »

Jeg har et sæt Gibson P90'ere, som jeg vil sælge for 500 kr incl. porto.

-Allan



Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: 2xP90 til strat-projekt

Indlæg af Odgaard »

Hov. Jeg fik aldrig svaret. Sender lige en pm

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen