Ukendt guitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Valdefar
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Ukendt guitar

Indlæg af Valdefar »

Hjælp mig, jeg har købt den her fantastiske guitar for nogle måneder siden. Jeg føler selv jeg har søgt nettet tørt for information omkring guitaren, uden det mindste tegn af resultater. Jeg blev dog fornyligt henvist til jer, og jeg ser jer som et af mine absolut sidste håb.

Info om guitaren, den hedder Frontier, og modellen hedder muligvis ES500. Den skulle være fra start 80'erne, og ejeren skulle hav fået afvide af en anden MEGET interesseret køber at den var bygget af enten Matsumoku eller Kasuga.(Hvis i ved hvad det ville betyde for guitaren, at den er bygget af en af dem må også meget gerne henvende jer.)

Udover det, ved jeg bare at det er en herre lække skovl at spille på. Så er det ikke mindst en vidunderlig smuk guitar at se på.

Venlig hilsen

Valdemar Greve Hermansen
<!-- e --><a href="mailto:Valdefargh@gmail.com">Valdefargh@gmail.com</a><!-- e -->

PS. Vær ikke sky for at henvende jer, er helt vild med at læse hvad i har at skrive.(-:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> (Link til lidt fotos)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ukendt guitar

Indlæg af Odgaard »

Den ser jo umiddelbart flot ud. Er der nogen info om oprindelse bag på halsen, hovedet eller i f-hullerne?

Valdefar
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Ukendt guitar

Indlæg af Valdefar »

Der står ikke noget bag på halsen nej, men det står "J.S-81" med touch i et af f hullerne.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ukendt guitar

Indlæg af Odgaard »

Og velkommen til for øvrigt :)

Har du tilfældigvis haft hals eller pickupper af på et tidspunkt og set, om der står noget der?

Valdefar
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Ukendt guitar

Indlæg af Valdefar »

Når ja, jeg glemte at skrive at da jeg skiftede strenge på den. Stod der "gotoh Japan 1039" på stolen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ukendt guitar

Indlæg af Sasha »

Ved ikke, om det er meget værd. Men en god ven havde engang en Kasuga Jazz Bass. Og det var faktisk én af de bedre Jazz Bass´er, jeg kan huske at have prøvet - ikke at jeg på nogen måde vil kalde mig selv bassist. Men absolut ikke det værste, japanerne har produceret.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Valdefar
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Ukendt guitar

Indlæg af Valdefar »

[quote="Sasha"]Ved ikke, om det er meget værd. Men en god ven havde engang en Kasuga Jazz Bass. Og det var faktisk én af de bedre Jazz Bass´er, jeg kan huske at have prøvet - ikke at jeg på nogen måde vil kalde mig selv bassist. Men absolut ikke det værste, japanerne har produceret.[/quote]
Tak for din kommentar,
personligt tror jeg også mest på at det jeg også mest på at det er en Kasuga. Her er lidt eksempler på hvad han ellers har lavet, som uden problemer kan sammenlignes en del med min Guitar.
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ukendt guitar

Indlæg af Swampthing »

Den minder meget om de gamle Ibanez guitarer fra 70'erne.
Måske ved de mere her : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ibanezcollectors.com/forum/" ... /forum/</a><!-- m -->


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen