Monitor guitar

Mere monitor, tak!
Besvar
insert
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Monitor guitar

Indlæg af insert »

Hej

Er der nogen der har erfaringer med nogle gode monitorer som primært skal bruges til guitar. Har mange gange spillet med monitorer, fra lydfirmaet vi bruger, hvor guitaren lyder diskant og dåset. Kan man få nogle der gengiver guitarlyden helt, eller er det noget helt andet?

Har også tænkt på om det er sat op forkert/ micet forkert. Ud ad til lyder det som det skal, men på scenen er det lige til at lukke op og skide i.

Kom med nogle bud. Har absolut ingen forstand på det, så alt er velkommen.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Monitor guitar

Indlæg af Smittefar »

Jeg kunne forestille mig, at det var fordi, der manglede EQ på det signal, der sendes til monitoren - men det kan også meget vel være placeringen af mikrofonen, der er synderen ... men så burde det lyde ligesådan udadtil.

Jeg spillede på et tidspunkt med In-ear monitors, og der brugte jeg rigtig meget tid på at finde de rigtige mikrofoner med de rigtige placeringer til min guitar, før jeg var tilfreds med lyden i mine in-ears.
Modded guitars were crap right out of the factory

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Monitor guitar

Indlæg af Søren Dyhr »

Nu har vi ovre i <a href="http://www.lydmaskinen.dk" rel="nofollow">http://www.lydmaskinen.dk</a> lige gennemført en skråkasse shoot-out, og den der definitivt var bedst til "hegn" var Martin Audio Le 1200 D ... med en 1-2 kw forstærker på og man får midterskildning selvom man som jeg er plydset! Men ellers er jeg enig med Kristian ... det er fordi du får et et send pre-eq fra pulten!


--sd

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Monitor guitar

Indlæg af Jackie van Hippie »

Jeg kan tilslutte mig mistanken om mikrofon placering, hvilken mikrofon bliver brugt? SM57 ?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen