Hæve bagerste række på Pedaltrain

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hæve bagerste række på Pedaltrain

Indlæg af They »

Hej folkens. Jeg er ved at bygge det her board (pedalboardplanner.com billede). Jeg har det hele, på nær Empress buffer og Fuzz Factory (som muligvis kan blive en anden fuzz eller noget andet).

Nu er "udfordringen", at den bagerste række kommer til at være lidt langt nede - og det samme gælder i øvrigt Flashbacken, som er lidt langt nede i forhold til RAT og RV-2.

Det skal i øvrigt siges at jeg er dødtræt af pedaler, der ikke sidder fast, så jeg har besluttet at gå Dual Lock vejen...

Og her kommer så spørgsmålet - er der nogen, der har gode erfaringer med at hæve den bagerste række på sådan et pedaltrain? Det er et Metro16, så det er for småt til at man kan bruge de der hæve-dimser som pedaltrain laver. Jeg forestiller mig at købe et stykke med træ i Silvan, selvom jeg ikke er vild med det æstetiske ved træ... Men hvordan får jeg det til at sidde FAST? Vil helst undgå at det flytter på sig (overhovedet).

Så ja, nogen tips og tricks jeg kan bruge, inden jeg bare kaster mig ud i at plastre alt til med dual lock? :)

Andre reaktioner modtages selvfølgelig også :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hæve bagerste række på Pedaltrain

Indlæg af Odgaard »

Jeg har brugt trælister til at hæve de bagerste pedaler sådan cirka en halv centimeter. Meget enkelt. Bare en træliste med velcro på begge sider.

Men jeg ved ikke, om det kommer til at drille bare en anelse i dit setup, når jeg ser opstillingen. Jeg ville nok prøve at finde et stykke træ, der går hele vejen på tværs af boardet for at skaffe så meget stabilitet som muligt.

Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hæve bagerste række på Pedaltrain

Indlæg af They »

Odgaard skrev: Jeg har brugt trælister til at hæve de bagerste pedaler sådan cirka en halv centimeter. Meget enkelt. Bare en træliste med velcro på begge sider.

Men jeg ved ikke, om det kommer til at drille bare en anelse i dit setup, når jeg ser opstillingen. Jeg ville nok prøve at finde et stykke træ, der går hele vejen på tværs af boardet for at skaffe så meget stabilitet som muligt.
Ja, det var også det jeg tænkte - altså et stykke træ, der faktisk bare flugter hele vejen henover øverste rail... Måske en anelse bredere, hvis det kan lade sig gøre.

Sidder det ok, hvis det bare er med velcro? Har købt pedaltrain i gigbag, og kommer nok til at cykle lidt rundt med det - og gider ikke at noget falder af.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hæve bagerste række på Pedaltrain

Indlæg af Odgaard »

Nemlig Lidt bredere end øverste 'rail' og solidt nok til at kunne tåle nogle småtrampende fødder.

Jeg har ikke oplevet, at trælisten faldt af, men jeg brugte dog flightcase.

Man kunne godt mærke, at der var 'et ekstra led' i kæden, når man tændte og slukkede pedalerne. Men ikke noget der drillede mig.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hæve bagerste række på Pedaltrain

Indlæg af Rasser »

Hvis du bruger Dual lock, skal det nok blive hængende. Spørgsmålet er nok snarere om du får det af igen.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hæve bagerste række på Pedaltrain

Indlæg af They »

Fedt, så tager jeg sgu fat i dual lock og et stykke træ. Det må kunne gøre tricket! Det kan være jeg poster et flash, når jeg engang er done :)


Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hæve bagerste række på Pedaltrain

Indlæg af They »

It happened :)

Et stykke træ fra Silvan, sat meget (!) godt fast med 3M Dual Lock. Og så fandt jeg en anden, lidt mildere variant af Dual Lock, som jeg har brugt til at sætte pedalerne fast med. Den her variant, kan man rent faktisk tage af uden alt for meget magt - og samtidig lader det til at holde rigtig godt. 

Fandt det her: http://duallockpedalboard.com

...men det blev desværre taget i tolden, så det blev dyrt!

Anyways, her er boardet :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hæve bagerste række på Pedaltrain

Indlæg af They »

Forresten er jeg endt med følgende pedalrækkefølge:

Tuner -> RV-2 -> Tubescreamer -> RAT -> Micro Amp -> Phase 90 ->Flashback

Jeg synes der kommer noget interessant ud af at have reverb før drive. Det er nyt for mig at prøve det. Men det er en anbefaling værd, synes jeg :)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hæve bagerste række på Pedaltrain

Indlæg af Odgaard »

Fedt at det virker! Ser derudover meget nydeligt ud :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen