Hapsall jr's Teisco amp flash

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Anonym »

Her er så juniors renoverede Teisco amp..

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

:)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Sasha »

Nydelig! Absolut nydelig, omend det dér stykke hulprint måske ikke ligefrem passer skidegodt ind - sådan rent stilmæssigt. Er det ikke sådan en "AP-12" model..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Jens H »

Orv. Alfred Christensen. Musikforretningen der engang lå en filial af i Rødovre Centrum.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Sasha »

Og kanoroer var den gode Alfred også...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af IkkeMig »

Alfred Christensen findes skam endnu - den ligger i Holstebro.

Og nej, hulprintet er ikke den mest elegante løsning, men det virker, og på den måde kunne det være der ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Anonym »

[quote="Sasha"]Nydelig! Absolut nydelig, omend det dér stykke hulprint måske ikke ligefrem passer skidegodt ind - sådan rent stilmæssigt. Er det ikke sådan en "AP-12" model..?[/quote]

Det er en AP 17 model...og takker

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af IkkeMig »

Og jo, for øvrigt, den hedder vist AP-12. Der sidder 3 6AV6 rør i, et 6AR5 og så var det vist en 6X4 som ensretter.

Et tidligere forsøg på at reparere den var endt i at rørene var blevet stoppet i nogle lidt tilfældige sokler og da de ikke har samme benforbindelser var det gået ret hårdt ud over nogen af dem :lol:

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Anonym »

[quote="Turtle"]Og jo, for øvrigt, den hedder vist AP-12. Der sidder 3 6AV6 rør i, et 6AR5 og så var det vist en 6X4 som ensretter.

Et tidligere forsøg på at reparere den var endt i at rørene var blevet stoppet i nogle lidt tilfældige sokler og da de ikke har samme benforbindelser var det gået ret hårdt ud over nogen af dem :lol:[/quote]

Der står AP17 bagpå og den spiller stadig for fedt tak til dig Turtle

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"]Og jo, for øvrigt, den hedder vist AP-12. Der sidder 3 6AV6 rør i, et 6AR5 og så var det vist en 6X4 som ensretter.

Et tidligere forsøg på at reparere den var endt i at rørene var blevet stoppet i nogle lidt tilfældige sokler og da de ikke har samme benforbindelser var det gået ret hårdt ud over nogen af dem :lol:[/quote]

Ja, det er nok ikke lige vejen frem. Bliver dioderne i 6AV6-rørene brugt til noget?

Hvad er der på hulprintet? Det må vel næsten være "noget ekstra", der er proppet i den...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"][quote="Turtle"]Og jo, for øvrigt, den hedder vist AP-12. Der sidder 3 6AV6 rør i, et 6AR5 og så var det vist en 6X4 som ensretter.

Et tidligere forsøg på at reparere den var endt i at rørene var blevet stoppet i nogle lidt tilfældige sokler og da de ikke har samme benforbindelser var det gået ret hårdt ud over nogen af dem :lol:[/quote]

Ja, det er nok ikke lige vejen frem. Bliver dioderne i 6AV6-rørene brugt til noget?

Hvad er der på hulprintet? Det må vel næsten være "noget ekstra", der er proppet i den...[/quote]

Jeg kan ikke huske det, jeg burde have et diagram et sted, jeg plejer ikke at smide sådan noget ud...det må jeg lige finde i morgen.

Hulprintet er bare svingningskredsløbet til tremoloen. Det var lavet på en lille krydsfinerplade oprindeligt, men kondensatorerne var ikke mere værd.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Sasha »

OK - krydsfinérplade...?

Ja, ja, man skal ikke lade sig afskrække af, hvad man kan finde i sådan en gammel japaner... :-)

Hvis du finder diagrammet, vil min nysgerrighed da meget gerne høre mere om sagen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

megl
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af megl »

Jeg har en lille Teisco top i samme labre lille tolex. Der står både AP-20 og AP-55 bagpå og den er også fra Alfred Christensen ;-)

Billede

Billede

Billede

megl
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af megl »

Og minsandten om ikke min Teisco Checkmate 45 også har et Alfred Christensen skilt bagpå ;-)

Billede

/megl

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Sasha »

Joh...

Nu er jeg ikke helt inde i "de hellige cirkler". Men i og med, at forløberen til CE-mærket, Demko-mærket (D´et i cirklen) er på samme skilt, kunne vi så ikke være ude i noget med, at "Alfred" også havde sådan en form for importvirksomhed/værksted, som tilpassede og godkendte div. stykker isenkram til det danske elmarked? Jeg synes, at jeg har set dette "Alfred-mærke" på flere andre stykker aldrende musikgrej...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Christian Mogensen »

Hehe, min gamle Checkmate 60 (tror jeg det var) var også fra Alfred Christensen...

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Hybrid_Child »

Hvis det her var Aage kunne i starte et broderskab... Anyways de ser sgi da ret old school ud de forstærkere der. Hvordan lyder de?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Christian Mogensen »

[quote="Hybrid_Child"]Hvis det her var Aage kunne i starte et broderskab... Anyways de ser sgi da ret old school ud de forstærkere der. Hvordan lyder de?[/quote]

Nej, hvis det var AAGE ku' vi ha' skændtes om et eller andet...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Sasha »

- Broderskaber..?

Nej, behold endelig dén slags latterlige fimse-forsamlinger ovre på Arto, undskyld - Aage.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hapsall jr's Teisco amp flash

Indlæg af Jake »

Flot lavet Claus! Er stumperne genbrug, eller noget fra lageret?

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen