EMG Singlecoils.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Tele-Twangster
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

EMG Singlecoils.

Indlæg af Tele-Twangster »

Hejsa Gearfreaks!

Jeg spiller grunge/post-grunge/alternativ rock, og spiller derfor med en del gain. Jeg spiller til daglig, på en dejlig telecaster(har et par andre, men den er min no. 1). Den støjer desværre en hel del, især på bridge pickuppen, og det er noget skidt. Jeg er vild med den dynamik som er i singelcoils( Kan slet ikke kontrollere et sæt buckers, da mit spil/lyd er meget styret af mit anslag), men træt af den brummen, og fuzzede lyd de har med meget gain. Derfor kunne jeg godt tænke mig at få singlecoil-lyd, bare lidt mere smooth og stille. Kan man forvente det af et EMG T-set pickups? Eller er de døde i sværen som mange beskriver?




På forhånd tak.

Mads.
We thank you leo, for all of our twang.




Mads6710 på aage.dk

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG Singlecoils.

Indlæg af Loomer »

Hmm, hvor mange humbuckers har du prøvet? Siden du siger du ikke kan "tøjle" dem, lyder det lidt som om du har prøvet nogen lidt kedelige eksemplarer.

Tele-Twangster
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG Singlecoils.

Indlæg af Tele-Twangster »

[quote="Loomer"]Hmm, hvor mange humbuckers har du prøvet? Siden du siger du ikke kan "tøjle" dem, lyder det lidt som om du har prøvet nogen lidt kedelige eksemplarer.[/quote]


Hmm... Altså jeg har spillet på flere les pauls, sg'ere, superstrats etc. Jeg synes at lyden er for "lige på". Der er ikke samme dynamik som ved singlecoils, og jeg kan ikke gå fra møgbeskidt, til næsten ren, bare med mit anslag. Det kan jeg med SC'ere.
We thank you leo, for all of our twang.




Mads6710 på aage.dk

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: EMG Singlecoils.

Indlæg af Brun Sæbe »

Ved kun om EMG T-pickups hvad jeg har læst på udenlandske fora: at flere sværger til dem.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EMG Singlecoils.

Indlæg af GodSpeedDK »

Du kunne måske også overveje en humbucker i SC-format? De fjerner støjen (da de teknisk set er lavet som en HB), men er meget mere som "en fyldig SC" i lyden. Jeg har JB Jr. i bridge på min strat, og den ville jeg ikke undvære.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen