Hjælp!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hjælp!

Indlæg af Sanne »

Øv hvor træls!!!
Ved snart ikke om det er min guitar som er justeret anderledes i pickupperne for nylig, nogle af pedalerne, ledninger eller om det er forstærkeren (Rivera Chubster 55) det galt med.

Jeg synes det hele lyder af dåse, tragt eller bare noget træls tra tra lyd...
Min forstærker plejer at lyde varm og fyldig, men det er altså sket et eller andet her på det sidste. Kan det være noget med rørene? Er tragt lyd en typisk rør skifte ting?
Den har ikke fået skiftet rør siden jeg købte den i Eskildsen for 2-3 år siden.

Håber der er noget med et bud.. :-/

Kh Sanne

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Stevi »

[quote="Sanne"]Øv hvor træls!!!
Ved snart ikke om det er min guitar som er justeret anderledes i pickupperne for nylig, nogle af pedalerne, ledninger eller om det er forstærkeren (Rivera Chubster 55) det galt med.

Jeg synes det hele lyder af dåse, tragt eller bare noget træls tra tra lyd...
Min forstærker plejer at lyde varm og fyldig, men det er altså sket et eller andet her på det sidste. Kan det være noget med rørene? Er tragt lyd en typisk rør skifte ting?
Den har ikke fået skiftet rør siden jeg købte den i Eskildsen for 2-3 år siden.

Håber der er noget med et bud.. :-/

Kh Sanne[/quote]

Nu lyder det sikkert bare som om jeg spiller smart, men jeg har selv stået mange gange og undret mig over at det hele lød af papkasse, og det var min wah, som ikke var slået fra... :-)
See you in heaven if you make the list

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Sanne »

[quote="Stevi"][quote="Sanne"]Øv hvor træls!!!
Ved snart ikke om det er min guitar som er justeret anderledes i pickupperne for nylig, nogle af pedalerne, ledninger eller om det er forstærkeren (Rivera Chubster 55) det galt med.

Jeg synes det hele lyder af dåse, tragt eller bare noget træls tra tra lyd...
Min forstærker plejer at lyde varm og fyldig, men det er altså sket et eller andet her på det sidste. Kan det være noget med rørene? Er tragt lyd en typisk rør skifte ting?
Den har ikke fået skiftet rør siden jeg købte den i Eskildsen for 2-3 år siden.

Håber der er noget med et bud.. :-/

Kh Sanne[/quote]

Nu lyder det sikkert bare som om jeg spiller smart, men jeg har selv stået mange gange og undret mig over at det hele lød af papkasse, og det var min wah, som ikke var slået fra... :-)[/quote]

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Sanne »

[quote="Sanne"][quote="Stevi"][quote="Sanne"]Øv hvor træls!!!
Ved snart ikke om det er min guitar som er justeret anderledes i pickupperne for nylig, nogle af pedalerne, ledninger eller om det er forstærkeren (Rivera Chubster 55) det galt med.

Jeg synes det hele lyder af dåse, tragt eller bare noget træls tra tra lyd...
Min forstærker plejer at lyde varm og fyldig, men det er altså sket et eller andet her på det sidste. Kan det være noget med rørene? Er tragt lyd en typisk rør skifte ting?
Den har ikke fået skiftet rør siden jeg købte den i Eskildsen for 2-3 år siden.

Håber der er noget med et bud.. :-/

Kh Sanne[/quote]

Nu lyder det sikkert bare som om jeg spiller smart, men jeg har selv stået mange gange og undret mig over at det hele lød af papkasse, og det var min wah, som ikke var slået fra... :-)[/quote][/quote]

Ja det lyder måske lidt sådan ;-) men det er tjekket her til aften.
Ellers tak for bud

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Smittefar »

Jeg har faktisk lige været ude hos Lars Reinau her til aften, fordi jeg synes min Koch Studiotone lød lidt træt i sværen - Og det viste sig ganske rigtigt, at et af indgangsrørene var ude af form - Med et nyt indgangsrør spillede forstærkeren fantastisk igen.

Jeg garanterer ikke, at det er det, der er galt for dig, men din beskrivelse af den lidt kedelige lyd passer perfekt til min oplevelse lidt tidligere i aften og over det sidste stykke tid.
Modded guitars were crap right out of the factory

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Sanne »

[quote="Smittefar"]Jeg har faktisk lige været ude hos Lars Reinau her til aften, fordi jeg synes min Koch Studiotone lød lidt træt i sværen - Og det viste sig ganske rigtigt, at et af indgangsrørene var ude af form - Med et nyt indgangsrør spillede forstærkeren fantastisk igen.

Jeg garanterer ikke, at det er det, der er galt for dig, men din beskrivelse af den lidt kedelige lyd passer perfekt til min oplevelse lidt tidligere i aften og over det sidste stykke tid.[/quote]

Okay måske var det en ide´;-)
Hvor bor ham Lars Reinau egentlig? Er der mon nogen her omkring Århus som alligevel skal ud til ham, så vil jeg da gerne ha´et lift... har desværre ikke bil selv.

Kh Sanne

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Sanne »

[quote="Sanne"][quote="Smittefar"]Jeg har faktisk lige været ude hos Lars Reinau her til aften, fordi jeg synes min Koch Studiotone lød lidt træt i sværen - Og det viste sig ganske rigtigt, at et af indgangsrørene var ude af form - Med et nyt indgangsrør spillede forstærkeren fantastisk igen.

Jeg garanterer ikke, at det er det, der er galt for dig, men din beskrivelse af den lidt kedelige lyd passer perfekt til min oplevelse lidt tidligere i aften og over det sidste stykke tid.[/quote]

Okay måske var det en ide´;-)
Hvor bor ham Lars Reinau egentlig? Er der mon nogen her omkring Århus som alligevel skal ud til ham, så vil jeg da gerne ha´et lift... har desværre ikke bil selv.

Kh Sanne[/quote]

p.s det er forøvrigt især når jeg bruger pedaler (drive) synes jeg.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Swampthing »

Så vidt jeg ved, bor Reinau på Sjælland.
Men der er også jyske teknikere, blandt andet også i dette forum, der kan håndtere en rørforstærker.
Sasha er så vidt jeg ved meget kompetent.
Ham kan du evt sende en privat besked, så kan han vel give dig besked om han har tid til at kigge på den.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej Sanne..

Jeg gider ikke skrive det igen..

<a href="http://www.soundcheck.dk/forum/thread.p ... adId=80881" rel="nofollow">http://www.soundcheck.dk/forum/thread.p ... d=80881</a>

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Sasha »

Jah, som det allerede er sagt: Isolér problemet. Prøv at sætte guitaren direkte til forstærkeren. Er problemet der så? Hvordan, hvis du sætter en anden guitar til?

Hvis det peger imod forstærkeren, ville jeg også først og fremmest mistænke ét eller flere rør. Løsningen er så selvfølgelig en udskiftning af synderen/synderne. Jeg skal gerne kigge på sagen, hvis du er interesseret...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af MacG »

[quote="Morten_Lyse"]Hej Sanne..

Jeg gider ikke skrive det igen..

<a href="http://www.soundcheck.dk/forum/thread.p ... adId=80881" rel="nofollow">http://www.soundcheck.dk/forum/thread.p ... d=80881</a>

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Og i det indlæg får Morten så lige formuleret den Cartesianske metode, som en fin model for fejlsøgning:

"The Laws of the Cartesian Method

The laws of the Cartesian method are four:

* Accept nothing as true which is not clear and distinct;
* Analyze a problem into its parts and discuss it part by part;
* Arrange thoughts from simple to complex as the order of study;
* Enumerations must be full and complete and nothing must be omitted."

Det er en ret god ide at følge en logisk rækkefølge når man fejlsøger. Og i andre ting i livet og verden... ;)

Èn ting af gangen, indtil det komplekse kan overskues.

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Sanne »

Hej

Jeg tror at det er disse rør som sidder i forstærkeren.

<a href="http://guitar.eskildsen.dk/shop/roer-ti ... d-par.html" rel="nofollow">http://guitar.eskildsen.dk/shop/roer-ti ... ar.html</a>

Kan jeg mon selv tage de andre ud og sætte dem her i istedet?

Kh Sanne

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Sanne »

[quote="Sasha"]Jah, som det allerede er sagt: Isolér problemet. Prøv at sætte guitaren direkte til forstærkeren. Er problemet der så? Hvordan, hvis du sætter en anden guitar til?

Hvis det peger imod forstærkeren, ville jeg også først og fremmest mistænke ét eller flere rør. Løsningen er så selvfølgelig en udskiftning af synderen/synderne. Jeg skal gerne kigge på sagen, hvis du er interesseret...[/quote]

MEGET INTERESSERET!

Sanne

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af Smittefar »

[quote="Sanne"]Hej

Jeg tror at det er disse rør som sidder i forstærkeren.

<a href="http://guitar.eskildsen.dk/shop/roer-ti ... d-par.html" rel="nofollow">http://guitar.eskildsen.dk/shop/roer-ti ... ar.html</a>

Kan jeg mon selv tage de andre ud og sætte dem her i istedet?

Kh Sanne[/quote]

Nej Power amp rørene skal du have justeret bias for at skifte - det skal du have en tekniker til. I mit tilfælde var det dog et preamp rør, der var gået..

Jeg foreslår klart, at du tager ampen med til en tekniker (evt. Sasha), så kan man også prøve sig lidt frem. Det er for eksempel nemt nok lige at måle alle rørene ud og evt. skifte dem enkeltvis ind til man (evt.) finder det rør, der var sygt. Det er bedre, end at du skal købe dig fattig i reservedele, der måske/måske ikke løser dit problem.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
MichaelNielson
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp!

Indlæg af MichaelNielson »

Dårligt guitar kabel ? Har selv oplevet et elendigt kabel og troet at det var forstærkeren.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen