Warmoth spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Warmoth spørgsmål

Indlæg af Peter C »

Jeg går og tænker på at bestille en Warmoth-guitar, men jeg har dog et par spørgsmål:

Det jeg tænker på, er at få lavet en stratocaster, som ingen slagplade skal have, og så skal den have TOM-bro, og man kan godt få lavet en "angled pocket", men hvad så når man skal bestille halsen, skal den ikke også være "angled"? Det kan man nemlig ikke vælge, når man laver en hals.

Og hvad med det her "720-mod", som man kan vælge når, når har elektronikken bagved, skal man have det? Og hvad nu når man skal have TOM-bro?

Faktisk forvirrer det meste mig, når man skal have "angled pocket".

Kan I hjælpe mig?

:) :)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af CobraPizza »

Jeg gætter på at når først lommen er vinklet, skal halsen bare være normal, da det jo stadig danner en vinkel :)

Hvis du er helt i tvivl er deres online hjælp meget behjælpelig, hvis man kan lidt engelsk
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Anonym »

[quote="Peter C"]Jeg går og tænker på at bestille en Warmoth-guitar, men jeg har dog et par spørgsmål:

Det jeg tænker på, er at få lavet en stratocaster, som ingen slagplade skal have, og så skal den have TOM-bro, og man kan godt få lavet en "angled pocket", men hvad så når man skal bestille halsen, skal den ikke også være "angled"? Det kan man nemlig ikke vælge, når man laver en hals.

Og hvad med det her "720-mod", som man kan vælge når, når har elektronikken bagved, skal man have det? Og hvad nu når man skal have TOM-bro?

Faktisk forvirrer det meste mig, når man skal have "angled pocket".

Kan I hjælpe mig?

:) :) [/quote]

Der er flere muligheder:

1. En traditionel top-monteret TOM-stol. Dette kræver, at halslommen er vinklet, for at du kan få en spilbar strengehøjde. Halsen skal der ikke gøres noget ved, det er netop vinklen, den er monteret i, der gør tricket. Her bruger man så et traditionelt stop-piece til strengene.

2. En "recessed TOM" - hvor stol er "nedfræst" ... sådan en har jeg, der har man så strengene igennem kroppen:

Billede

Så undgår man, at halslommen skal vinkles.

720-moddet har intet med elektronik at gøre. Det er halslommen, der laves noget dybere, så der ikke er et gab mellem gribebrættes ende og kroppen. Dette kan ikke laves på guitarer med slagplade, da slagpladen netop normalt udfylder dette rum.

Og det kan dermed også kun laves, hvis det er samtidigt med en "Recessed TOM". En viklet halslomme kan ikke samtidigt være dybere.

Spørg endelig, hvis det skal uddybes. :!:

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Ingstrup »

Hej Peter.

Da jeg bestilte min ringede jeg til dem og gennemgik det hele. De er rigtig søde at snakke med.
Hvis du bare beslutter dig for træsorter og mål etc. skal de nok hjælpe dig med resten.

Hvis du har lyst, må du gerne komme og prøve min en dag. Den er dog med slagplade, men bare for at mærke kvaliteten.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Peter C »

Tak for svar begge!

@Ingstrup: Det vil jeg meget gerne en dag. Hvad er specifikationerne på din?

Jeg har besluttet mig for at få lavet en i fuld mahogni (både hals og krop) med 2 humbuckers og så rosewood-gribebræt med bindinger, men med nedsænket TOM-bro, ligesom din SustainerPlayer.

@SustainerPlayer: Har din det der 720-mod?

Og hvordan vil i klassificere kvaliteten af produkterne?

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Førslev »

Kvaliteten af produkterne kan man ikke klage over. den er simpelthen topklasse!

min warmoth Shortscale J-Bas er simpelthen så lækkert udført og finished.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Peter C »

[quote="Førslev"]Kvaliteten af produkterne kan man ikke klage over. den er simpelthen topklasse!

min warmoth Shortscale J-Bas er simpelthen så lækkert udført og finished.[/quote]

Uhh, det lyder godt!

Hvor lang tid var de om at lave din?

:)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Anonym »

[quote="Peter C"]

@SustainerPlayer: Har din det der 720-mod?

Og hvordan vil i klassificere kvaliteten af produkterne?[/quote]

Nej - jeg købte kroppen fra Warmoths Showcase. Hvis jeg skulle havde lavet den i builderen, havde jeg nok gjort det. Men det er reelt set en kosmetisk detalje IMO.

Warmoths dele er helt i top med kvaliteten. Om guitaren ender med at blive god/fed/fantastisk afhænger ligeså meget af den, der samler guitaren og laver setup osv. har evnerne til det.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Abemand »

[quote="Peter C"]
Jeg har besluttet mig for at få lavet en i fuld mahogni (både hals og krop) med 2 humbuckers og så rosewood-gribebræt med bindinger, men med nedsænket TOM-bro, ligesom din SustainerPlayer.
[/quote]

Fra Warmoth.com:

The 720 MOD:*If you are planning to use a neck that has neck binding on it, do NOT get this mod.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Anonym »

Godt og vigtigt husket Abemand.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Førslev »

[quote="Peter C"][quote="Førslev"]Kvaliteten af produkterne kan man ikke klage over. den er simpelthen topklasse!

min warmoth Shortscale J-Bas er simpelthen så lækkert udført og finished.[/quote]

Uhh, det lyder godt!

Hvor lang tid var de om at lave din?

:) [/quote]

Jeg bestilte fra deres Showcase så delene var allerede lavet. jeg fik min 2 dage efter jeg havde sendt mine betalingsoplysninger. det hele gik i det hele taget hurtigt og problemfrit. du skal dog overveje at bestille hardware fra eksempelvis Rockinger i stedet da det KAN (det er ikke sikkert) blive billigere end at få alt fra warmoth.

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Ingstrup »

Du skal da have binder på kroppen også så.

Min er en typisk strat. Den har 59 round back, one-piece alder, quartersawn maple neck, brazilian rosewood,
Jeg har to EMG sv singlecoils og en EMG 81 chrome i bridgeposition.

Desdichado
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Desdichado »

[quote="Ingstrup"]Du skal da have binder på kroppen også så.

Min er en typisk strat. Den har 59 round back, one-piece alder, quartersawn maple neck, brazilian rosewood,
Jeg har to EMG sv singlecoils og en EMG 81 chrome i bridgeposition.[/quote]

Hej Ingstrup. Hvornår har du købt en hals med brazilian rosewood hos warmoth?

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Morten M »

Peter, du skal måske også tage vægten af de forskellige træsorter med i overvejelserne.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Ingstrup »

[quote="Desdichado"][quote="Ingstrup"]Du skal da have binder på kroppen også så.

Min er en typisk strat. Den har 59 round back, one-piece alder, quartersawn maple neck, brazilian rosewood,
Jeg har to EMG sv singlecoils og en EMG 81 chrome i bridgeposition.[/quote]

Hej Ingstrup. Hvornår har du købt en hals med brazilian rosewood hos warmoth?[/quote]
Hej.

Det er et par år siden. 2007-08 stykker.

Desdichado
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Desdichado »

[quote="Ingstrup"]
Hej.

Det er et par år siden. 2007-08 stykker.[/quote]

Ok . Så har du nok været heldig at få den inden de begyndte på:

"Brazilian Rosewood(Dalbergia Nigra) is a controlled export product under the CITES treaty and Warmoth Guitar Products, Inc. is unable to ship outside the USA."

<a href="http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/NeckWoods.aspx" rel="nofollow">http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/NeckWoods.aspx</a>

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Anonym »

Ja - det faktisk ikke fordi, de ikke må. Men fordi det giver dem for meget papirarbejde omkring CITES-dokumentation osv.

Men nu kan man også få så meget andet fedt træ end lige brasilianske palisanderplanker.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Dannyboy »

Rune M herinde fra har en Warmoth strat med næsten de samme specs mener jeg

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Peter C »

[quote="Morten M"]Peter, du skal måske også tage vægten af de forskellige træsorter med i overvejelserne.[/quote]

Det er faktisk hovedgrunden til, at jeg vil have lavet en Warmoth-guitar. Kroppen bliver kamret og vil derfor veje 25% mindre.

Jeg søger en Gibson-agtig varme, men den skal veje så lidt som mulig, så jeg må finde et kompromis på dette. Er der andre træsorter, jeg skal have med i mine overvejelser?

:)

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth spørgsmål

Indlæg af Morten M »

Det er noget pis med din ryg, så det er forståeligt du vælger lavere vægt og mere ergonomisk design.
Jeg har en Voodoo Explorer lavet i swamp ash. Den vejer ingenting og lyder hamrende godt.
Har lige kigget på hjemmesiden og kan godt se, swamp ash ikke er den letteste trætype. MEN med chambering vil kroppen højst havne på ca 1600 gram (hvis du sætter dem ind i det der med vægten).
Kan ikke se vægten på halsene, men vil foreslå ibentolt gribebrædt, som gør lyden lidt mere spids, da en swamp ash krop er lidt mere basset i lyden (sådan ca).
Mht wiring vil det måske være det nemmeste i første omgang at lave den som en Flying V. Har en 496/500 combo liggende fra min '84 RI, hvis det har interesse.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen