Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tråden med spørgsmål og svar
Ja det er jo nemt. Jeg har flere højtalerkabler liggende med 2 stik. Så er det vel bare at fjerne det ene stik og lodde det på højtalernes terminaler ? Og hvad med + og - ?
Reply
(23-01-2016, 17:32)Plexi Wrote: Ja det er jo nemt. Jeg har flere højtalerkabler liggende med 2 stik. Så er det vel bare at fjerne det ene stik og lodde det på højtalernes terminaler ? Og hvad med + og - ?

Jah, det er det faktisk.

Den leder, som er forbundet til spidsen af stikket, er plus.
Reply
Tak det virkede fint.
Reply
Nydeligt.

Selv tak.
Reply
Jeg har i dag byttet min JTM45 til en SLP - en nyere reissue, så ikke den hellige gral, men den kan levere det oooompphh jeg synes jeg mangler i min lyd. Så kan man jo altid opgradere senere Big Grin Nu til spørgsmålet: min JTM havde en mastervolumen installeret i det ene højtaleroutput og derfor kørte jeg med et y-kabel til mine to kabinetter. Kan jeg gøre det samme med den nye amp? Den har stadig to outputs, men belastningen er vel det samme om den trækker 8 ohm på to outputs eller på et?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Reply
Om du bruger et Y-kabel eller sætter kabinetterne til hver sin udgang, giver fuldstændigt det samme.
Reply
Det mente jeg nok. Tak for svar

Sent from my iPhone using Tapatalk
Reply
Det er et godt stykke tid siden, jeg har hentet torrents sidst. 
Er der nogle, der har nogle gode ideer til, hvor det er godt at hente fra for tiden?
Jeg går mest efter amerikanske tv-serier.
Tror aldrig gear-rejsen ender....
Reply
(12-08-2016, 19:22)FunkyValle Wrote: Det er et godt stykke tid siden, jeg har hentet torrents sidst. 
Er der nogle, der har nogle gode ideer til, hvor det er godt at hente fra for tiden?
Jeg går mest efter amerikanske tv-serier.

Jeg bruger Sonarr til at hente. Det er ikke et torrent-site, men en app, der sørger for at få hentet nye afsnit og sådan. Det virker ret godt.
Reply
Hvor kan man få lavet custom plektre? Vi skal bruge det som reklame for vores musiklinje på efterskolen.

Nogen erfaringer?
Reply
Q: Når man kan se blåt lys i det ene EL84 rør i en Vox Nighttrain, mon ikke det så synger på sidste vers?
Reply
Hmm...

Det er nok lidt et spørgsmål om "hvor meget":

Et let blåt skær (som skyldes ioniserede luftrester i røret) på glassets inderside er ikke noget at bekymre sig om. Faktisk findes det i alle rør i større eller mindre grad. Kan det ikke ses, har man blot med "i mindre grad" at gøre. Ligner indmaden derimod et blåt neonrør, er det næppe et udtalt sundhedstegn. Udfordringen ligger så selvfølgelig i at afgøre hvilken kategori, man befinder sig i.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"
Reply
(23-08-2016, 14:48)Sasha Wrote: Hmm...

Et let blåt skær (som skyldes ioniserede luftrester i røret) på glassets inderside er ikke noget at bekymre sig om. Faktisk findes det i alle rør i større eller mindre grad. Kan det ikke ses, har man blot med "i mindre grad" at gøre. Ligner indmaden derimod et blåt neonrør, er det næppe et udtalt sundhedstegn. Udfordringen ligger så selvfølgelig i at afgøre hvilken kategori, man befinder sig i.

Jeg tror det er i kategorien "neonrør lignende" og der er også en lettere snerrende lyd som der er en underlig forvrængning nærmest uanset hvor hårdt man slår strengene an. Selvfølgelig er det ikke så nemt at høre når man rigtig presser forstærkeren, men når tonerne klinger ud så virker det også som om der er variation i volumen.
Reply
(18-08-2016, 11:32)kraen Wrote: Hvor kan man få lavet custom plektre? Vi skal bruge det som reklame for vores musiklinje på efterskolen.

Nogen erfaringer?

Hos Clayton ved jeg, at man kan :-)
Reply
(23-08-2016, 21:30)JSThomsen Wrote:
(23-08-2016, 14:48)Sasha Wrote: Hmm...

Jeg tror det er i kategorien "neonrør lignende" og der er også en lettere snerrende lyd som der er en underlig forvrængning nærmest uanset hvor hårdt man slår strengene an. Selvfølgelig er det ikke så nemt at høre når man rigtig presser forstærkeren, men når tonerne klinger ud så virker det også som om der er variation i volumen.

Tjoh, det kunne jo nok alt i alt godt tyde på, at tingene ikke kører helt optimalt i deres nuværende tilstand. Heldigvis er et sæt hæderlige EL84´ere - f.eks. et par JJ fra Tube Town - ikke så frygteligt dyre.
Reply
@ Sasha:

Tak for hjælpen  Smile
Nu fik jeg så lige slæbt et andet kabinet til og det viste sig at det var højttaleren, der ikke er helt rask.
Så selvom det blå lys ser lidt voldsomt ud inde i forstærkeren, er det åbenbart ikke årsagen.
Er det så det dersens "conecry" jeg har oplevet?
Reply
Q: Hvad er 4 Greenbacks fra '69 med Pulsonic membraner ca. værd på det danske brugtmarked? De sidder i et Park kabinet, hvis det skulle have nogen betydning.
Reply
Q . hvad menes der med at en ting er samlet i New York.Er det det samme som Made in usa ?
Ikke at det nødvendigvis betyder noget for lyden af en forstærker, f.eks. det er de nye Supro amps og især dual tone og black magick jeg tænker på. Overvejer helt seriøst at prøve dem og købe en af dem. istedet for f.eks en Marshall 1973x og lignende da Supro kan fåes fra ca. 9 -12 k . Marshall hw er en del dyrere.
Reply
Samlet i USA betyder (formentlig), at samtlige dele er fremstillet i det fjerne østen og så samlet og testet i USA.

I vore dage er hele det her 'Made In' begreb sådan lidt mærkeligt, da de fleste firmaer får lavet dele mange forskellige steder i verden.

Jeg har været involveret i at producere en mikrofon, der bestod af tre (specialfremstillede) dele, som vi samlede. Vi havde to leverandører til hver del.

Del 1 blev lavet i tyskland og Canada
Del 2 blev lavet i Sverige og Canada
Del 3 ved jeg ikke

De blev samlet i Danmark eller Vietnam og testet i Polen eller Vietnam

Made in ???
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
Hvad er udvalget af almindelig godt mikrofonkabel?
[-] The following 1 user says Thank You to Lasse H for this post:
  • RenéF
Reply

Users browsing this thread: 4 Guest(s)