Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hot Topic - What's in the mail?
Det lyder som et godt stykke legetøj!

Billeder følger?
Reply
Er det fordi, der er fugle eller andre smagløse ting på gribebrættet, vi ikke må se et billede? Jeg håber det næsten. For ellers lyder det egentlig som noget, som, jeg vil synes, ser ok ud. Og så kan jeg jo ikke med god samvittighed mobbe dig med din ringe smag...
Reply
Billedet ligger i linket, bare klik på det.

Af mystiske årsager vil gear-freak ikke lade billedet blive vist direkte :/

Og nej Niels - Der er ingen fugle Big Grin
Reply
Den ser sgu’ flot ud...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"
Reply
I know.

Da jeg så den i deres showcase kunne jeg bare ikke få den ud af hovedet - så nu er den på vej til mig i stedet Smile
Reply
Den ville være flot med fugle og et hoved der ikke fik en til at tænke på en Telecaster

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
LoL - gerne for mig - omend fuglene ikke er mit favorit fancy indlæg.

For min skyld måtte verden gerne indeholde lidt mere fancy og sjov - også ift guitarer Smile
Reply
<3

Reply
Hvis vi nu lige lægger overvejelser om ornitologi og om, hvorvidt hovedets facon sender tankerne i retning af en Anderson, til side et øjeblik - er jeg så den eneste, der tænker: Gad vide, hvordan den lyder?
Reply
Jeg forestiller mig at den lyder i retning af en moderne telecaster med ahornhals (hvis vi skal sammenligne med de mes almindelige træsorter) når den er færdig.

Pau ferro er såvidt jeg forstår til den lysere ende af spektret ift lyd, hvis man følger troen om at træsorterne har en betydning for lyden.

Fluence pickupperne skulle være lydmæssigt i retning af old school telecaster pickups, men tæt på noiseless.
Eneste reelt ubekendte for mig er babicz broen, men jeg er vild med indstillingsmulighederne, så nu får den et skud.
Reply
(20-03-2019, 14:28)Førslev Wrote: Pau ferro er såvidt jeg forstår til den lysere ende af spektret ift lyd, hvis man følger troen om at træsorterne har en betydning for lyden.

Ja, det er selvfølgelig lige dét... Wink

Jeg må personligt nok melde mig under fanerne hos de nærmest ultraortodokse i dén sammenhæng - ikke mindst, når det kommer til det træ, som halsen er lavet af.
Reply
Jeg valgte det mest fordi det så meget pænt ud og fordi det skulle føles meget henad ibenholt og kunne bruges ulakeret uden fare for træet.

(Efter jeg fik min music man er jeg blevet en smule afhængig af at spille på en ulakeret hals)
Reply
Ulakerede eller i det mindste meget meget tyndt lakerede halse er godt nok også vanedannende. Det føles utrolig rart at spille på.

Min største bekymring ved Pau Ferro ville være om det fik mig til at lyde som SRV

Reply
Det er naturligvis altid en relevant bekymring over for en konstant lurende fare. Men hvorfor mere end normalt i dette specifikke tilfælde? Jeg har da aldrig set ham med en Pao Ferro-hals..?
Reply
Nej men hans signatur guitar havde Pau Ferro gribebræt, så det lugter allerede lidt.

Reply
Uha-uha! Cowbøjder-lyden lurer overalt..!
Reply
Jeg er ikke bange for at komme til at lyde som SRV. Måske mest pga. manglende evner og lyst til at lyde som SRV. Så jeg turde godt!
Reply
LoL - Jeg tror heller ikke der er den store fare for at jeg kommer til at lyde som SRV.
Reply
Det gik lige op for mig, at med dét pickup-valg består en langt mere overhængende og absolut langt mere alvorlig trussel i faren for at komme til at lyde som Greg Koch! Uha-uha-uha! Så er det altså ikke sjovt mere...
Reply
Jeg har gjort noget så vildt som at købe mig en bas - den er ikke i posten længere

Det er sådan en Harley Benton Kopi af en Sandberg variant over en P-bas med 5 strenge. Den har humbucker, P-pickup samt både aktiv og passiv elektronik

Her hører vi P-pickuppen passivt gennem min mikrofonpreamp brugt som DI box
Reply

Users browsing this thread: 2 Guest(s)