Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hot Topic - What's in the mail?
Funky Smile

ITM: nogle stykker af "germanium Diode OA1182" + det løse.
Reply
Nice, jeg har foreløbig lagt en pre-order på denne

Så må vi se hvornår den lander. Thomann siger den ikke kan leveres før en gang i 2020, Andertons siger 3 uger. Nu må vi se, hvem der får ret.
[Image: cbf9e8270038f59a882f710b9118f718.jpg]

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
NBIEVB (Now Bag I En Vens Bil): 50 Watts Marshall-top fra 1969.
Reply
Har du ikke sådan en i forvejen Tongue

Der er i øvrigt noget, der tyder på Thomann får mere ret end Andertons
Reply
(13-07-2019, 23:14)Smittefar Wrote: Har du ikke sådan en i forvejen Tongue

Nope. Kun en 100 Watt´er. Men selv hvis jeg havde, tror jeg ikke helt, at jeg fanger din pointe? Wink

Og så er den nye jo også en "plexi". Så allerede dér ved man jo, at den lyder langt bedre end den anden med metalpanel...
Reply
(13-07-2019, 23:14)Smittefar Wrote: Har du ikke sådan en i forvejen Tongue

Nope. Kun en 100 Watt´er. Men selv hvis jeg havde, tror jeg ikke helt, at jeg fanger din pointe? Wink Har du ikke også en PRS i forvejen?

Og så er den nye jo også en "plexi". Så allerede dér ved man jo, at den lyder langt bedre end den anden med metalpanel...
Reply
Jeg forstår behovet
Reply
Jeg kom i øvrigt til at købe den her stereo båndmikrofon. Første test siger, at den lyder ret godt.

[Image: X-15.jpg]

Reply
Jeg optog en meget hurtig lydbid med min OM42

https://www.dropbox.com/s/217z9y68hz7jl1...t.mp3?dl=0

Reply
(14-07-2019, 15:57)Smittefar Wrote: Jeg forstår behovet

HVIS man overhovedet på et temmeligt abstrakt plan kan tale om behov her, drejer det sig nok nærmere hen i retning af ønsket om at eje et eksemplar af "Verdens bedste Marshall", der rent faktisk står Marshall på Wink 

Tillykke med bånd-fætteren! Det lyder umiddelbart fint - sådan lige på computerens små indbyggede skrammelhøjttalere. Hvad blev der i grunden af din fine gamle B&O-båndmikrofon?
Reply
Den har jeg stadig. Jeg bruger den ikke rigtig, så man kan godt spørge hvorfor jeg nu skulle have en stereo, og svaret er nok mest fordi jeg ikke kunne lade være.

Du er ikke så meget til JTM45 fornemmer jeg? Nu har jeg jo mest erfaring med den fra den digitale verden, og der er jeg knusforelsket i JTM45, mens Super Lead ikke siger mig så meget

Reply
(14-07-2019, 19:07)Smittefar Wrote: Den har jeg stadig. Jeg bruger den ikke rigtig, så man kan godt spørge hvorfor jeg nu skulle have en stereo, og svaret er nok mest fordi jeg ikke kunne lade være.

Du er ikke så meget til JTM45 fornemmer jeg? Nu har jeg jo mest erfaring med den fra den digitale verden, og der er jeg knusforelsket i JTM45, mens Super Lead ikke siger mig så meget

Hmm...

Nu er en JTM45 jo en skøn forstærker og en sand klassiker ud over alle grænser. Ikke mindst hvis man fodrer den med en humbucker. Men baseret på direkte sammenligninger må jeg blot erkende - med al tænkelig chance for at blive kaldt både det éne og det andet, entusiastisk eskorteret til skafottet usw. usw. - at jeg rent faktisk mener, at jeg kan “do one better”, når det kommer til lykkeligt samliv med en Stratocaster og slige sager...

I sidste ende vil det naturligvis altid kunne koges ned til smag og behag samt klangideal. Men da jeg første gang hørte min “verdens bedste Marshall”, fordampede min mangeårige JTM45-feber som dug for solen. Så er der jo blot flere af dem til de sande samlere rundt omkring. Jeg nøjes med en “let modificeret” JMP...  Wink

Man kunne måske med en vis ret kalde det en JTP 37,5.

Edit: Nu kan en “Superlead” være mange forskellige ting, alt afhængig af hvornår den er bygget. Men typisk ER sådan en umodificeret Superlead ganske rigtigt en noget tynd kop te.
Reply
Det giver mening. Jeg bruger begrebet Super Lead lidt løst. Jeg ville jo ikke blot kalde det en Plexi

Reply
Tillykke med den lille ny forstærker Smile

ITM: en tc electronic Pipeline tremolo. Og i sidste uge lidt løsdele fra Tubetown inkl. en beamblocker, som fortsat er den “mest til højrebenet”-agtige forbedring af et klassisk guitarkabinetdesign, jeg mindes.

Smitte, hvor langt hen i 2020 må du vente?
Reply
Anderton's siger november, men det var jo også den der sagde juli. Pt tror jeg mere på Thomann, det siger foråret 2020

Reply
ITM: Lehle P-split, så jeg kan bygge boardet op ud fra en wet/dry-tanke. Tremolo, Tube Zipper og delay i den ene forstærker, mens den anden forstærker går fri af sovs og fjol.
Reply
Spændende. Lad os høre, hvordan det går.

Reply

Users browsing this thread: 4 Guest(s)