Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Now ambivalent
(02-06-2019, 20:01)K-P Wrote:
(01-06-2019, 00:08)Telemaster Wrote:
(17-05-2019, 13:33)K-P Wrote: NA: Jeg er vældig fristet til at tage ind og se Elevatorfører i aften, men vejret lader til at være drøjt at træde ud i.

Jeg syntes sgu nok, jeg så dig ude i siden - var det ikke dig? Håber du kunne lide koncerten!

Jeg endte i hvert fald med at tage afsted, så det kan meget vel have været mig, du havde spottet. Det var bestemt det hele værd!

Dejligt, tak! :-)
Reply
Wink 
(04-06-2019, 15:08)Odgaard Wrote: @Telemaster, er det din Alwan-fuzz, man kan høre på Elevatorførers sang Anemone? Det er lige meget hvad en dejlig lyd Smile

Min Alwan-fuzz kan man høre nærmest hele tiden i Elevatorfører, men lige præcis i Anemone er det en anden dansker, der står bag: Anders Reuss. Det er den pedal, han har bygget i samarbejde med Warren Ellis (fra Bad Seeds osv.). Ellis har en oktavfuzz, som hans bror byggede til ham engang sidst i 70'erne eller deromkring. Det skulle forestille at være en Octavia-klon, men det forehavende er mislykkedes på en rigtig vellykket måde, eller sådan er historien i hvert fald. Den er så bygget af de stumper, han kunne finde rundt omkring i gamle radioer osv. Ellis har i alle årene kun haft den ene, og der har efter sigende været flere, som har forsøgt at klone den eller bygge en erstatning/spare til ham, men uden held. Jeg lånte en af Rasmus Skov til en session, og så måtte jeg have en selv. Den findes også på bas på to sange fra Fløjls nyeste EP, "Senere i sommerhus". 

Alwan-fuzzen er mere eller mindre min grundlyd med Elevatorfører, men når man skal lave SÅ meget lir, som jeg skal med Elevatorfører, så er det rart at have lidt flere farver på paletten. Reuss-pedalen er sådan en, der nærmest spiller af sig selv, og som kan lyde som om, at det hele er ved at gå i stykker. Den er slet ikke så musikalsk og dynamisk som Alwan-fuzzen. De to egenskaber er gode at have på boardet, så jeg kan veksle lidt.

Jeg har faktisk også en Alwan-Octavia på boardet, som er virkelig fed! Den larmer slet ikke på samme måde som Reuss, men er noget slankere i tonen og meget mere anvendelig i et almindeligt lydbillede. Reuss'en moser bare på, så der bliver plads. Med fingerspitzgefühl som en kuglekran, hvilket jo matcher min teknik meget godt. Ved siden af den er Alwans Octavia en true gentleman, som er noget nemmere at tale med. Jeg bruger dem til hver sin ting.

På et par jobs på touren har jeg brugt endnu en fuzz-agtig pedal, en JHS Crayon, som på papiret er LIGE det, jeg gerne vil have, men som jeg ikke rigtig at fået til at arbejde med mig. I det hele taget har jeg haft lidt knas med min lyd på touren her. Jeg tror simpelthen, mit pedalboard er for stort  Confused Det hjalp en del, da jeg satte en buffer ind efter fuzzpedalerne, men jeg var stadig ikke helt tilfreds. 

Nå, det var en længere snak - altid hyggeligt at snakke grej  Big Grin

EDIT: Jeg ville have indsat et link til en demo af Reuss-pedalen, men glemte det. Her er den: https://www.youtube.com/watch?v=qVZDfFhit1A
Reply
Tak. Og det var nu heller ikke for at forklejne resten af guitarsporene. De lyder også dejligt Smile
Reply
(06-06-2019, 16:43)Odgaard Wrote: Tak. Og det var nu heller ikke for at forklejne resten af guitarsporene. De lyder også dejligt Smile

Haha, sådan opfattede jeg det nu heller ikke - tak!  Big Grin
Reply




Users browsing this thread: 2 Guest(s)