Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="CobraPizza"]

Jeg skal ikke afvise, at der er en sammenhæng, mellem mangel på mættede fedtsyrer (i hjernen) og ADD, og jeg har ikke så meget styr på autisme, men indtil videre er den primære årsag til ADD (indbefatter både ADD og ADHD) altså mangel på signalstoffer i hjernen, primært i centrene for social adfærd og indlæring, men jeg er ikke den store støtte af myelinmangel teorien, da det har nogle andre konsekvenser, end blot indlærings og koncentrations besvær, som er lidt mere alvorlige, end dem der primært karakterisere ADD. Jeg er dog støtte af at Tourettes kan afstedkomme af dette, som netop sætter sig i fysiske tics, og man ofte ser ADD børn, der også har Tourette (inklusiv undertegnet)[/quote]

Ja og nej - altså, vi er vel enige om at myelin er den isolerende hinde (skabt dels af fedtsyrer) omkring hjernecellerne, og myelinskederne (fnis, han sagde "skederne" :D ) er ditto isolerede gange, hvori de elektriske impulser mellem hjernecellerne går igennem. Sklerose, som du nævner, angriber rigtigt nok disse hinder, men der er jo forskel på om skaderne opstår som en autoimmun sygdom som sklerose, eller som en fejl under udviklingen af hinderne, i barnets opvækst. Som sagt, er jeg bestemt ikke ekspert, men jeg synes at det langt hen ad vejen virker som en plausibel forklaring, og giver fin mening.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

Crabcore = <a href="" rel="nofollow">
Cogito sumere potum alterum

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

Jeg er lige så fortørnet over Crabcore som du er, men prøv at hør nummeret "Stick Stickly" af Attack Attack! og du vil høre hvor slemt det er. Når man ser videoen giver begrebet "Crabcore" så også mening.

Og Dillinger Escape Plan er BRILLIANT musik; det er noget af det mest nuancerede, interressante musik hardcore-scenen har kommet med i evigheder, hvis man spørger mig. Bare at et band kan lave numre som "Mouth of Ghosts" det ene øjeblik og så gå totalt tech-smadder-bananas det næste, vidner om en musikalitet der virkeligt går langt, langt ud over det sædvanlige.

Og ja, Pantera var for seje, men de er bare blevet lidt "meh" i min verden, fordi de aldrig rigtigt havde de store kunstneriske ambitioner. Al respekt til folk der bare vil lave "fee' hegn", men jeg gider det bare ikke. Mit liv er for kort til den slags, når der er så meget andet derude med langt mere at sige til mig.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Har brugt næsten halvanden time på at pakke min Furch ind. Men så kan selv PostDK heller ikke slå den ihjel. Når en akkustisk guitar runder 13 kg. så kan i jo selv regne ud, hvor solid kassen er :lol:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Loomer"]

Og Dillinger Escape Plan er BRILLIANT musik; det er noget af det mest nuancerede, interressante musik hardcore-scenen har kommet med i evigheder, hvis man spørger mig. Bare at et band kan lave numre som "Mouth of Ghosts" det ene øjeblik og så gå totalt tech-smadder-bananas det næste, vidner om en musikalitet der virkeligt går langt, langt ud over det sædvanlige.

Og ja, Pantera var for seje, men de er bare blevet lidt "meh" i min verden, fordi de aldrig rigtigt havde de store kunstneriske ambitioner. Al respekt til folk der bare vil lave "fee' hegn", men jeg gider det bare ikke. Mit liv er for kort til den slags, når der er så meget andet derude med langt mere at sige til mig.[/quote]

Nu var jeg nødt til lige at youtube "mouth of ghosts", og det siger mig intet, må jeg blankt indrømme. Men det var nu også bare en provokation. Noget andet er at jeg ikke synes det er rigtigt at de "aldrig rigtigt havde de store kunstneriske ambitioner" - bare fordi du ikke er enig i at det er kunst (eller stor kunst), er ikke ensbetydende med at det ikke er det. For mig har metal altid handlet om energi, glæde og få frustrationer ud på en sund måde. Ikke om teknik i massevis, tonsvis af breaks, temposkift, osv. Ikke at det ikke er kunst, hvis det indeholder disse elementer - men jeg sidder altid tilbage med følelsen af "hvorfor..?" når jeg hører Dillinger. Tool, derimod, mener jeg formår at skabe stor stor kunst, indholdende ovennævnte elementer, men her sidder jeg med en fornemmelse af at disse elementer er et middel, frem for et mål.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Loomer"]

Og Dillinger Escape Plan er BRILLIANT musik; det er noget af det mest nuancerede, interressante musik hardcore-scenen har kommet med i evigheder, hvis man spørger mig. Bare at et band kan lave numre som "Mouth of Ghosts" det ene øjeblik og så gå totalt tech-smadder-bananas det næste, vidner om en musikalitet der virkeligt går langt, langt ud over det sædvanlige.

Og ja, Pantera var for seje, men de er bare blevet lidt "meh" i min verden, fordi de aldrig rigtigt havde de store kunstneriske ambitioner. Al respekt til folk der bare vil lave "fee' hegn", men jeg gider det bare ikke. Mit liv er for kort til den slags, når der er så meget andet derude med langt mere at sige til mig.[/quote]

Nu var jeg nødt til lige at youtube "mouth of ghosts", og det siger mig intet, må jeg blankt indrømme. Men det var nu også bare en provokation. Noget andet er at jeg ikke synes det er rigtigt at de "aldrig rigtigt havde de store kunstneriske ambitioner" - bare fordi du ikke er enig i at det er kunst (eller stor kunst), er ikke ensbetydende med at det ikke er det. For mig har metal altid handlet om energi, glæde og få frustrationer ud på en sund måde. Ikke om teknik i massevis, tonsvis af breaks, temposkift, osv. Ikke at det ikke er kunst, hvis det indeholder disse elementer - men jeg sidder altid tilbage med følelsen af "hvorfor..?" når jeg hører Dillinger. Tool, derimod, mener jeg formår at skabe stor stor kunst, indholdende ovennævnte elementer, men her sidder jeg med en fornemmelse af at disse elementer er et middel, frem for et mål.[/quote]

Det anede mig nok :D

Men altså, tro endelig ikke at jeg er en af de aber der klapper i sine små, fede hænder hver gang nogen sweeper i 17/8, tværtimod.
Med "kunstneriske ambitioner" ved jeg faktisk knapt nok selv hvad jeg mener. Jeg tror min point er, at jeg kan høre Pantera igen og igen, uden at få noget ekstra ud af det. Det rykker da fint nok, ikke noget der, men det er som om de ikke rigtigt vil andet end rykke. Jeg opdager ikke nye ting og sindsstemninger i det konstant.

Det er meget fint at du lige hiver Tool frem som eksempel, for "lateralus" er jo sådan et album jeg kan høre en milliard gange, og stadig finde noget "nyt" i det hver gang. Også selvom deres musik er relativt simpel, efter prog-standarder.

På samme elsker jeg den måde Neurosis får fremmanet den der helt, helt specielle stemning af at tage en skrækindjagende, men alligevel rensende tur ned i den dybeste, dybeste afgrund.

På samme måde elsker jeg hvordan Mastodon får mig til at se mægtige skibe i kamp med oldgamle monstre fra dybet på "Leviathan."

På samme måde elsker jeg hvordan Deathspell Omega kan tage mig igennem verdens undergang som lige dele skræmt og fascineret tilskuer, eller Portal og Impetuous Ritual hidkalder rædsler fra steder hvor intet menneske bør vandre, eller Demilich skaber twistede visioner af levende planeter, sære organismer osv. osv.


Pantera, og lignende "bajer-metal" eller hvis man skal fornærme det lidt; "Jock-metal" gør bare ikke så meget for mig, overhovedet. Det er fedt at drikke bajere til, men så ikke mere.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

NA: Jeg har brugt en masse tid på arbejdet den sidste tid, med at bygge terræn og spillebord til Warhammer 40.000 med ungerne (jeg har selv spillet det som knejt, og var lidt af en haj til at lave fede ting ud af ingenting - flamingo, sand, ler, pap, osv), og har malet en del figurer sammen med ungerne. Og nu har jeg netop taget mig selv i at sidde og bruge en time på at kigge på billeder af figurer, og sidder og får en underlig trang til at købe en fed figur og male den bare for fornøjelsens skyld.

Shit, mand. I'm turning into a geek again. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Michael Vajhøj »

NA: Johnny Mørch ringede lige og sagde min ene Mørch guitar trænger til nye bånd - det er jo sådan set fedt nok at få en guitar tilbage der er 100% i orden, men så skal man til at bruge penge på det - og bruger den ikke særligt meget... Hmmm... Må håbe jeg kommer til at bruge den lidt mere når den kommer tilbage i SSS stand istedet for det humbucker fis... :)
RoadHigh.dk

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Har fået en pakke fra Axesrus, men jeg har ikke tid til at lege med guitar de næste par dage :(

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

NA:

Fik lige knækket en skrue nede i min gibson lp, da jeg skulle montere bigsby...Fordi undertegnede ikke havde boret for. Hold kæft jeg er en dårlig guitar-tech... :lol: Så nu skal jeg have boret den ud! Fuck hvor nedern! Jeg er sådan set ligeglad med hullet, men det tager bare så lang tid at fixe.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Et tegn fra de højere magter om at holde sin guitar fri for sådan en omgang dalrekæp-påhængshalløj?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Et tegn fra de højere magter om at holde sin guitar fri for sådan en omgang dalrekæp-påhængshalløj?[/quote]

Haha! Nej! Det spiller jo max på min 330'er.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"]NA:

Fik lige knækket en skrue nede i min gibson lp, da jeg skulle montere bigsby...Fordi undertegnede ikke havde boret for. Hold kæft jeg er en dårlig guitar-tech... :lol: Så nu skal jeg have boret den ud! Fuck hvor nedern! Jeg er sådan set ligeglad med hullet, men det tager bare så lang tid at fixe.[/quote]

Prøv at se om du med et lille bor ikke kan bore en lille "kile" i skruen - f.eks. to sammenhængende huller, som du så kan stikke en flad skruetrækker ned i og skrue skruen op.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jake"][quote="Rasmus"]NA:

Fik lige knækket en skrue nede i min gibson lp, da jeg skulle montere bigsby...Fordi undertegnede ikke havde boret for. Hold kæft jeg er en dårlig guitar-tech... :lol: Så nu skal jeg have boret den ud! Fuck hvor nedern! Jeg er sådan set ligeglad med hullet, men det tager bare så lang tid at fixe.[/quote]

Prøv at se om du med et lille bor ikke kan bore en lille "kile" i skruen - f.eks. to sammenhængende huller, som du så kan stikke en flad skruetrækker ned i og skrue skruen op.

Mvh Jake[/quote]

det lyder smart! Det må jeg lige se på, jeg har bare ingen små bor jeg umiddelbart ved om må bore i metal.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"][quote="Jake"][quote="Rasmus"]NA:

Fik lige knækket en skrue nede i min gibson lp, da jeg skulle montere bigsby...Fordi undertegnede ikke havde boret for. Hold kæft jeg er en dårlig guitar-tech... :lol: Så nu skal jeg have boret den ud! Fuck hvor nedern! Jeg er sådan set ligeglad med hullet, men det tager bare så lang tid at fixe.[/quote]

Prøv at se om du med et lille bor ikke kan bore en lille "kile" i skruen - f.eks. to sammenhængende huller, som du så kan stikke en flad skruetrækker ned i og skrue skruen op.

Mvh Jake[/quote]

det lyder smart! Det må jeg lige se på, jeg har bare ingen små bor jeg umiddelbart ved om må bore i metal.[/quote]

Der er en Dremmel i øveren.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Turtle"]NA: Har fået en pakke fra Axesrus, men jeg har ikke tid til at lege med guitar de næste par dage :(
[/quote]

NA2: Jeg er ret dårlig til at prioritere min tid. Jeg har stadig ikke nået alt det, jeg skal. Men den gamle Squier er fikset :lol:

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

NA: Jeg må nok til at indse, at min højtelskede MacBook, som jeg har døbt Vesper, ikke kan leve op til mine krav længere. Den er ikke voldsomt glad for at køre Logic, Reason, Lightroom og Photoshop. Lidt træls, når det er de programmer, man arbejder mest med.

Den kører dog ellers upåklageligt og er ikke gået ned en eneste gang siden den forlod fabrikken i juni 2006.

Ergo:
NG: MacBook Pro 15" i7

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="kraen"]Ergo:
NG: MacBook Pro 15" i7[/quote]
Hey, det er sådan en der ligger på mit skød lige nu..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"][quote="kraen"]Ergo:
NG: MacBook Pro 15" i7[/quote]
Hey, det er sådan en der ligger på mit skød lige nu..[/quote]

Og mit.. :mrgreen:

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Stevi »

Ja ja, nuvel, min er i5, men til gengæld med Antiglare Hi-res-skærm. Bliver i7'eren ikke temmelig varm?
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen