OM42 lyd - Nu er jeg gammel

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

OM42 lyd - Nu er jeg gammel

Indlæg af Smittefar »

I forbindelse med min tråd om at finde den rette preamp til min OM42 blev der på et tidspunkt spurgt, hvordan guitaren lyder i virkeligheden. Det kan jo være svært at vurdere preamp lyd, hvis man ikke ved, hvad man er på jagt efter. Jeg har haft det svært med at svare på det, da jeg synes, den er svær at optage - Men nu tror jeg, jeg har ramt noget rimeligt.

Jeg skal til fødselsdag på lørdag, men jeg er ret sikker på fødselaren ikke kigger med her, og sangen er lavet om en del gange siden dette.


Det er til den ældste i vennekredsen, der dermed også er den første til at fylde 40 Billede Så vi bestemte os for at skrive en sang over "Når jeg bliver gammel" - men jeg frygtede lidt, at den ville være svær at synge som fællessang, så jeg indspillede, hvordan jeg mener, den skal synges - Jeg beklager på forhånd, jeg ikke lyder som Peter AG ... overhovedet

[video=youtube][/video]

Til jer, der lytter på systemer, der går dybt (evt. bare hovedtelefoner), vil jeg undskylde, at jeg glemte at lade være med at banke i takt med foden.

Lyden er optaget med DPA 4099g monteret på guitaren, der primært optager guitarlyden (I kan lige se enden af svanehalsen) og en sE electronics sE5, der hænger over mig ude til venstre (man kan lige se ledningen hænge ned helt ude i siden). Den peger på min mund så den optager primært vokal, men den fanger også ret meget guitarlyd. Dertil kommer, at jeg monterede en Zoom H1 i kameraets blitzsko. Den har en X/Y mikrofon, og jeg har fjernet alle monokomponenter fra dette signal (helt ned for M i M/S behandling). Det signal har jeg brugt til at give stereobredde og rumklang til lydbilledet. Rummet er et lille aflangt kontor, så det er ikke verdens lækreste rumklang.

Der er brugt reaper og plugins BootEQ, StereoTool (flux), TDR feedback kompressor, FerricTDS og TLS pocket limiter - altsammen freeware.

Jeg er rigtig glad for guitarlyden - Sanglyden kunne nok godt være bedre, men der er råmaterialet (mig) nok en del af problemet...

Men altså - trådens pointe er at vise hvordan en OM42 lyder, og jeg synes, jeg har fanget det rimelig godt her.
Modded guitars were crap right out of the factory

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: OM42 lyd - Nu er jeg gammel

Indlæg af Per Ørum »

Lidt mere kor.så er den hjemme..
Held og lykke til festen ?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: OM42 lyd - Nu er jeg gammel

Indlæg af Smittefar »

Jeg er så endt med at blive syg, så jeg kom slet ikke med til festen :'(
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: OM42 lyd - Nu er jeg gammel

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Jeg er så endt med at blive syg, så jeg kom slet ikke med til festen :'(
Aaarrrh, trælst!

Men god bedring.

Umiddelbart lyder guitaren jo rigtigt fint. Men jeg skal vist lige opstøve et par bedre højttalere at lytte over, før den bliver ydet retfærdighed.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen