https://dl.dropboxusercontent.com/u/105 ... amples.mp3
Her er en oversigt, over hvad vi hører
- 0:00-0:19 - LR Baggs Venue DI - Et kor af Nobody knows you (when you're down and out)
- 0:20-0:39 LA610 MkII kørt så rent som muligt - Et kor af Nobody knows you
- 0:40-0:58 LA610 MkII med godt smæk på rørsaturation - Et kor af Nobody knows you
- 0:59-1:16 LA610 MkII med godt smæk på røret og godt med kompressor -Et kor af Nobody knows you
- 1:18-2:07 UA710 Twin-Finity - Et kor af Nobody knows you og et kor af Romance (klassisk guitar)
- 2:08-3:19 RedDI - Et kor Nobody, et kor Romance, et kor hva gør vi nu lille du
- 3:20-3:39 Radial PZ Pre - Et kor Nobody
- 3:40-3:57 DPA mikrofon - Et kor Nobody
- 3:58-4:15 DPA blendet med Radial - Et kor Nobody -
- 4:16-4:42 Bonuskor - igen DPA blendet med Radial både til backing og solo, og så er der lige kastet et track med min spritnye EHX B9 - Organ simulator ind i mixet. Orglet er indspillet med min Gibson Midtown Standard. Jeg synes, guitarsololyden ligger rigtig godt (omend den måske er lidt langt fremme i mixet)
Frem til 3:20 er alle klip indspillet ved at guitaren kører i preamp/DI og ind i min Mackie DL1608 mixer, og så er main out fra mixeren optaget. Alle disse spor er optaget ca. 15 dB for lavt, så jeg har måttet booste dem 15 dB i mix. Det burde ikke være noget problem, men hvis man synes, der er lidt mere støj på dem end på de resterende, så kan det være derfor. De resterende klip er optaget med mit M-Audio FastTrack C600 interface, og de er optaget med lidt mere fornuftige niveauer, så de er ikke boostet. Jeg har mixet det sammen i Reaper.fm. Der er brugt NastyVCS (channelstrip freeware plugin) på alle spor, og så er alle spor sendt til en plate reverb fra epicVerb (Channelstrip freeware plugin). Begge plugins er fra Variety of Sound - Jeg er helt pjattet med alle deres plugins - alle gratis. Jeg har en TLS pocket limiter (freeware) på outputtet, men den arbejder ikke ret meget. Det hele er mixet lavt, for at karakteren af de enkelte DI's kan stå ordentligt frem. Derfor er det muligvis nødvendigt at skrue lidt højere op for lyden end normalt lytteniveau.
Mine kommentarer til de enkelte lydklip
- LR Baggs - Jeg synes, den hårde top er tydelig flere steder
- LA610 MkII kørt så rent som muligt - Jeg synes, den lyder bedre end LRBaggs, men det er ikke den store wow-oplevelse
- LA610 MkII med godt smæk på rørsaturation - Det bliver sgu en lille smule mudret, men det får også karakter
- LA610 MkII med godt smæk på røret og godt med kompressor - Kompressoren smadrer sgu lyden for meget
- UA710 Twin-Finity - Jeg synes, det lyder rimeligt, men de strummede akkorder kradser lidt. Fingerspillet lyder sgu godt. I forhold til, hvordan jeg hørte den her i rummet, da jeg sad og spillede skuffer indspilningen mig sgu lidt. Jeg synes, det kradser lidt for meget i akkorderne.
- RedDI - Indiskutabelt (i min bog) den bedst lydende DI ind til nu - sikke en varme, sikke en definition
- Radial PZ Pre - Ikke lige så godt som RedDI, men bedre end alt andet i testen
- DPA mikrofon - En helt anden lyd end alle de andre klip - lige pludselig lyder det af rigtig akustisk guitar - men også lidt hult
- DPA blendet med Radial - Det lyder stadig af akustisk, men der er kommet lidt bedre definition og noget af hulheden er forsvundet.
- Bonuskor - Jeg synes, guitarsololyden ligger rigtig godt (omend den måske er lidt langt fremme i mixet) - Orgellyden imponerer også positivt.
Hvis jeg havde et lydfirma, ville RedDI stå øverst på min indkøbsliste - Den skulle også være fuldstændig afsindig til bas. Men for mig som udøvende musiker, der sætter pris på, smooth performance og hurtigt og let ind og ud, så er den bare lidt for stor, tung og uhandy. Men den spøger stadig i mine drømme. Den koster det samme som Radial og DPA tilsammen.